Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Kodiaq zkouší prorazit i v zemích EU, stojí o statisíce míň
14.10.2020 | Petr Prokopec
Chcete velké SUV se sedmi místy uvnitř? Není problém, třeba Škoda vám za 717 tisíc udělá pomyšlení základním Kodiaqem. Vybavené DFSK Glory startuje níž i s třetí řadou sedadel, na velký hit to ale zatím nevypadá.
Nová vlna čínských aut již nepřipomíná pojízdné rakve, jejichž kabinu plní odér zapáchajícího lepidla. Místo toho tu máme vcelku konkurenceschopné vozy, které byly vyvíjené podle evropských standardů. Takovým autem se snaží být i SUV zvané Glory 580, za kterým stojí značka DFSK. Ta vznikla jako společný podnik automobilek DFSK a Chongqing Sokon Industry Group a své SUV postupně nabízí v dalších a dalších zemích Evropské unie.
K mání je v Německu, Velké Británii nebo Španělsku, a to s cenami od 22 947 Eur (cca 620 tisíc Kč). Nezní to jako nabídka snů, přesto je třeba dodat, že i tak Glory 580 patří mezi nejlevnější sedmimístná SUV, která lze dnes v Evropě koupit a když vezmeme v úvahu, co vše nabízí, poměr výkon/cena je opravdu slušný. Přesto si nejsme jisti, zda tohle auto má šanci bodovat.
Glory 580 je k mání prozatím v jediné specifikaci, která počítá krom veškeré nezbytné výbavy také s 1,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 145 koní mířícím na přední nápravu skrze automatickou převodovku CVT. Podle výrobce byste s touto kombinací měli být schopni při poklidné jízdě dosáhnou průměrné spotřeby 9,8 litru benzinu na 100 km, což na evropské poměry není žádná sláva.
Čínské SUV, které by mělo být čímsi jako Dacií působící v segmentech, kam se rumunská značka nepouští, ale i tak má čím zaujmout. Je to hlavně zmíněná výbava, která krom nezbytností typu airbagy a bezpečnostní asistenty všeho druhu počítá mimo jiné také s alarmem, parkovacím asistentem s kamerou, bezklíčovým vstupem a startem, automaticky stmívacími zrcátky, alu koly, LED světlomety, vícezónovou klimatizací, koženým čalouněním nebo panoramatickýcm oknem. Zkrátka vším - připlatit se nedá ani za lepší barvu (všechny metalízy jsou v ceně) a jedinými dvěma příplatky jsou prodloužená záruka a tažné zařízení.
Kdybychom takto srovnali výbavu Kodiaqu - nebo čehokoli podobného - jsme o statisíce jinde, přesto se nezdá, že by DFSK bodovalo. Zjistit, kolik aut se prodalo ve kterékoli ze zemí, kde značka působí, není jednoduché. Např. statistiky německého KFB jej vůbec nezmiňují, podle 93 nových a ojetých aut nabízených na Mobile.de lze ale usuzovat, že tohle auto si nějaké zákazníky našlo. Mimochodem, jako roční ojetina je k mání od 440 tisíc Kč.
Výrobce na každý pád hýří optimismem - podle něj jde jen o první vlaštovku, na jejíž úspěch mají navázat hned tři další modely včetně jednoho plně elektrického. I proto chtějí Číňané souběžně se zahájením prodeje vybudovat i „malou profesionální síť respektovaných dealerů“. DFSK budeme bedlivě sledovat, přičemž nyní už jen dodáme, že Glory 580 je 4 680 milimetrů dlouhý, 1 845 mm široký a 1 715 mm vysoký, to jsou téměř totožné hodnoty jako u největší škodovky.
DFSK Glory 580 je k mání už na několika evropských tezích, nezdá se ale, že by výrazněji bodovalo. Je sice levnější než soupeři tradičních značek, ale ne o tolik. Foto: DFSK
Zdroj: DFSK
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva