Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levný čínský soupeř Škody Karoq dorazil do Evropy, 160 koní s výbavou dá o 200 tisíc levněji
14.12.2021 | Petr Prokopec
Pokud se některé z SUV Škody musí alespoň na některých trzích obávat o přízeň zákazníků, pak je to Karoq. Do jeho rajónu míří spousta levnějších asijských soupeřů a nejnověji dorazil i jeden čínský. Zatím je k mání v Rusku za docela zajímavé ceny.
Prodeje čínských aut v Evropě míří vzhůru raketovým tempem, a tak není divu, že čínští výrobci chtějí mimo svou domovinu nabízet další a další modely. Stejně tak nepřekvapí, že jde hlavně o SUV, jednoznačnou modlu doby. Do třetice tak nelze označit za překvapení, že FAW do Evropy vytáhlo s dalším zajímavým modelem kompaktní velikosti.
Čínská firma u nás známá hlavně tím, že koncernu VW pomáhá už od roku 1990 v Číně vyrábět značnou část jeho tamních modelů, ještě letos nabídne v Rusku SUV Bestune T77, které jsme si poprvé mohli představit již předloni. Dnes tak jen připomeneme, že 4 525 milimetrů dlouhé, 1 830 mm široké a 1 615 mm vysoké SUV s rozvorem 2 700 mm je dokonce větší než Škoda Karoq. Vzhledem připomíná hlavně Lamborghini Urus podobně jako Škodu Vision iV, což byl od tvůrců jistě záměr. Motoricky jej však od italských vzorů dělí propast.
Do Evropy vůz, který přes předchozí spekulace nakonec dorazil se svým původním označením T77, má pod kapotou motor 1,5 turbo o výkonu 160 koní. Ten na přední kola míří přes šestistupňový manuál nebo sedmistupňovou dvojspojku. Jde tedy o novější provedení modelu s označením PRO, které si sice s Lamborghini pořád nespletete, oproti výchozí verzi je mu ale o něco blíž - tento vůz dříve používal citelně slabší motor 1,2.
Číňané ale chtějí jako vždy bodovat hlavně cenou, které jsou u T77 docela zajímavé. Vůz v Rusku startuje na 1 819 000 rublech, tedy přibližně 550 tisících Kč. Není to taková láce jako v domácí Číně, i tak je to na 4,5metrové SUV se zavazadlovým prostorem 342 litrů zajímavá cifra, zvláště pak vedle konkurenčního Karoqu. Ten u nás dnes začíná na 638 900 Kč, motoricky i výbavově alespoň trochu srovnatelná varianta 1,5 TSI Style startuje oproti čínské staro-novince skoro o 200 tisíc výš. A pořád musíte u Karoqu připlácet, abyste vyrovnali veškerou výbavu.
Ta je u T77 zajímavá a ne jen v rámci své obvyklé bohatosti. Tento vůz byl totiž jako první na světě osazen holografickým elektronickým asistentem, který dostal primárně podobu školačky, vybrat si ale můžete i školáka či robota. Pro každou postavu je k dispozici pětice podob, všechny ale dělají totéž - tedy ovládají 43 funkcí, mezi které patří zvedání telefonů či hledání radiostanice. Řídí ale i funkce světlometů, stěračů a klimatizace. Aktuálně nejvyšší specifikaci v Rusku pořídíte od 2 052 000 RUB, to je 625 tisíc Kč - pořád pod základem Karoqu.
Je to tedy nepochybně zajímavá nabídka, až čas ale ukáže, jak moc budou lidé o tohle auto stát a kam budou směřovat jeho další kroky. FAW zatím mimo Čínu příliš neboduje, právě jeho čerstvá novinka pro zahraniční trhy to ale má změnit.
FAW Bestune T77 dorazilo na ruský trh. I s asistentem v podobě školačky v interiéru nestojí mnoho, jak je u čínských novinek zvykem. Foto: FAW
Zdroj: FAW
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera