Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru

Je možné zabránit šíření nebezpečného viru a současně udržet továrny v chodu? Automobilka Geely říká, že ano - zavedla velmi tvrdá opatření, díky nimž neeviduje jediného nakaženého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru

19.3.2020 | Petr Prokopec

Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je možné zabránit šíření nebezpečného viru a současně udržet továrny v chodu? Automobilka Geely říká, že ano - zavedla velmi tvrdá opatření, díky nimž neeviduje jediného nakaženého.

S koronavirem bojuje celý svět, epicentrum pandemie se však v posledních týdnech přesunulo do Evropy. Čína oproti tomu naznačuje, že se jí povedlo šíření infekce takřka úplně zastavit. Dokládat to má skutečnost, že ve městě Wuchan vůbec poprvé za jeden den nehlásí žádný nový případ nákazy. Zda tomu tak skutečně je či jde pouze o práci tamní propagandy, se v podstatě nedá ověřit. Nicméně v rámci touhy po naději tomu alespoň částečně zkusíme uvěřit. Je totiž třeba dodat, že Číňané zavedli opravdu přísná preventivní opatření, vedle nichž jsou česká nebo evropská omezení pořád jen slabým odvarem.

Pozitivní výsledky hlásí také automobilka Geely, která v lednu sestavila krizový tým, jehož úkolem bylo vymyslet, jak ochránit 120 tisíc zaměstnanců, kteří pro značku pracují po celém světě. Ustanoveny tak byly přísné protokoly, díky kterým od 1. března jedou továrny značky v Číně na plnou kapacitu. Svět by se tak možná od automobilky, pod kterou spadá i takové Volvo či Lotus, mohl lecčemu naučit. I když je otázkou, jak by takové standardy šlo nastavit v širším měřítku.

Krizový tým Geely totiž v prvé řadě zakázal veškeré služební cesty a zároveň zapověděl návštěvu všech podniků společnosti jakýmkoliv návštěvám. Samotní zaměstnanci, kteří vstupují do ústředí firmy v Hangzhou (pracuje zde na šest tisíc lidí) jsou pak nuceni projít testem měření teploty, přičemž výsledek vidí ihned na obrazovce. V průběhu dne je jim ovšem teplota změřena ještě dvakrát, a to přímo na pracovišti.

Kromě toho došlo na přesunutí „píchaček“ mimo budovu, lidé přijíždějící do práce autem a parkující na firemním parkovišti pak musí najet na speciální podložku, která jejich vůz vydesinfikuje zespodu. Speciální četa se pak během doby, co jsou lidé v práci, postará o očištění klik dveří. Zrušena byla také veškerá osobní jednání, která nahradily videokonference, a zaměstnancům je nakázáno, aby dodržovali metrové odstupy.

Platí to také ve výtazích, jejichž maximální kapacita tak byla snížena. Navíc byly osazeny dezinfekcí a ubrousky, neboť lidé musí mačkat tlačítka, která jsou z kovu. A právě na tom dokáže virus přežít až tři dny. I proto samozřejmě dochází k pravidelné očistě veškerých prostor firmy. Geely je tak na tom pomalu lépe než mnohé nemocnice, díky čemuž značka neeviduje jediný případ nákazy koronavirem.

Jak jsme ovšem zmínili, aplikovat tyto přístupy v širším měřítku bude velmi náročné, zvláště proto, že hlavně dezinfekce je momentálně velmi nedostatkovým zbožím. Na druhou stranu, bez pořádného utažení šroubů se šíření infekce nejspíše nepovede zastavit. A co je dost možná podstatnější, bez plošného očkování nemusí dojít ani na její úplné vymýcení. Dost možná tak světu nezbude nic jiného než kráčet stejnou cestou, jakou už prošlo Geely, a to ne po pár týdnů, ale po měsíce či roky.


Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru - 1 - Geely a koronavirus 2020 protokoly 01Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru - 2 - Geely a koronavirus 2020 protokoly 02Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru - 3 - Geely a koronavirus 2020 protokoly 03Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru - 4 - Geely a koronavirus 2020 protokoly 04Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru - 5 - Geely a koronavirus 2020 protokoly 05
Geely zavedlo přísné protokoly, díky kterým firma neeviduje jediného nakaženého koronavirem a může nadále pokračovat ve výrobě aut na plný výkon

Zdroj: Geely

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše