Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel Volva ukazuje světu, jak lze bránit šíření koronaviru
19.3.2020 | Petr Prokopec
Je možné zabránit šíření nebezpečného viru a současně udržet továrny v chodu? Automobilka Geely říká, že ano - zavedla velmi tvrdá opatření, díky nimž neeviduje jediného nakaženého.
S koronavirem bojuje celý svět, epicentrum pandemie se však v posledních týdnech přesunulo do Evropy. Čína oproti tomu naznačuje, že se jí povedlo šíření infekce takřka úplně zastavit. Dokládat to má skutečnost, že ve městě Wuchan vůbec poprvé za jeden den nehlásí žádný nový případ nákazy. Zda tomu tak skutečně je či jde pouze o práci tamní propagandy, se v podstatě nedá ověřit. Nicméně v rámci touhy po naději tomu alespoň částečně zkusíme uvěřit. Je totiž třeba dodat, že Číňané zavedli opravdu přísná preventivní opatření, vedle nichž jsou česká nebo evropská omezení pořád jen slabým odvarem.
Pozitivní výsledky hlásí také automobilka Geely, která v lednu sestavila krizový tým, jehož úkolem bylo vymyslet, jak ochránit 120 tisíc zaměstnanců, kteří pro značku pracují po celém světě. Ustanoveny tak byly přísné protokoly, díky kterým od 1. března jedou továrny značky v Číně na plnou kapacitu. Svět by se tak možná od automobilky, pod kterou spadá i takové Volvo či Lotus, mohl lecčemu naučit. I když je otázkou, jak by takové standardy šlo nastavit v širším měřítku.
Krizový tým Geely totiž v prvé řadě zakázal veškeré služební cesty a zároveň zapověděl návštěvu všech podniků společnosti jakýmkoliv návštěvám. Samotní zaměstnanci, kteří vstupují do ústředí firmy v Hangzhou (pracuje zde na šest tisíc lidí) jsou pak nuceni projít testem měření teploty, přičemž výsledek vidí ihned na obrazovce. V průběhu dne je jim ovšem teplota změřena ještě dvakrát, a to přímo na pracovišti.
Kromě toho došlo na přesunutí „píchaček“ mimo budovu, lidé přijíždějící do práce autem a parkující na firemním parkovišti pak musí najet na speciální podložku, která jejich vůz vydesinfikuje zespodu. Speciální četa se pak během doby, co jsou lidé v práci, postará o očištění klik dveří. Zrušena byla také veškerá osobní jednání, která nahradily videokonference, a zaměstnancům je nakázáno, aby dodržovali metrové odstupy.
Platí to také ve výtazích, jejichž maximální kapacita tak byla snížena. Navíc byly osazeny dezinfekcí a ubrousky, neboť lidé musí mačkat tlačítka, která jsou z kovu. A právě na tom dokáže virus přežít až tři dny. I proto samozřejmě dochází k pravidelné očistě veškerých prostor firmy. Geely je tak na tom pomalu lépe než mnohé nemocnice, díky čemuž značka neeviduje jediný případ nákazy koronavirem.
Jak jsme ovšem zmínili, aplikovat tyto přístupy v širším měřítku bude velmi náročné, zvláště proto, že hlavně dezinfekce je momentálně velmi nedostatkovým zbožím. Na druhou stranu, bez pořádného utažení šroubů se šíření infekce nejspíše nepovede zastavit. A co je dost možná podstatnější, bez plošného očkování nemusí dojít ani na její úplné vymýcení. Dost možná tak světu nezbude nic jiného než kráčet stejnou cestou, jakou už prošlo Geely, a to ne po pár týdnů, ale po měsíce či roky.
Geely zavedlo přísné protokoly, díky kterým firma neeviduje jediného nakaženého koronavirem a může nadále pokračovat ve výrobě aut na plný výkon
Zdroj: Geely
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda