Malý kombík Škody se i po konci Fabie může vrátit jako ještě větší a levnější auto

Škoda Fabia Combi to má spočítané. Zájemcům o kombík české značky tak výhledově nezbude než sáhnout po Octavii, která tou dobou může snadno stát kolem 700 tisíc - už teď startuje na 560. Pokud ovšem nedorazí praktičtější Slavia.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Malý kombík Škody se i po konci Fabie může vrátit jako ještě větší a levnější auto

30.11.2021 | Petr Miler

Malý kombík Škody se i po konci Fabie může vrátit jako ještě větší a levnější auto

/

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Combi to má spočítané. Zájemcům o kombík české značky tak výhledově nezbude než sáhnout po Octavii, která tou dobou může snadno stát kolem 700 tisíc - už teď startuje na 560. Pokud ovšem nedorazí praktičtější Slavia.

Popravdě řečeno každý den doufáme, že se strůjci novodobého socialistického experimentu jménem Evropská unie chytnou za nos a sleví ze své představy řídit všechno a všude dříve, než celá unie skončí stejně jako RVHP a další, v principu srovnatelní předchůdci. Zatím tomu ale nic nenasvědčuje, a tak se musíme smířit i s tím, že z trhu jsou dále vytlačována malá a levná auta. Není to nezájmem o ně, to jen regulatorní požadavky kladené EU na jejich bedra znamenají příliš velkou cenovou zátěž pramenící v oprávněné obavy výrobců o jejich další neprodejnost, a tedy nenávratnost investic do nich.

To se spolu s de facto nařízeným přechodem na elektrickou mobilitu postaralo i o konec Škody Fabia Combi, která navzdory velmi solidním prodejním číslům nedostane nástupce. Zájemci o co nejdostupnější kombík Škody tak nyní musí sáhnout po Octavii, která už startuje na neuvěřitelných 560 tisících Kč prakticky bez motoru i výbavy. Solidní specifikace začínají na skoro 700 tisících a při současném růstu cen, který v dohledné době nemá důvod polevit, je docela dobře možné, že ve chvíli faktického konce Fabie Combi bude tolik stát i úplný základ Octavie Combi.

Tohle je ale skutečně jen evropský resp. evropsko-unijní problém. I stejné modely stojí mimo EU zásadně méně a mimo Evropu Škoda nabízí dokonce i levné vozy, které si dále zakládají na výjimečném poměru hodnoty a ceny. Tím posledním je vůbec nejlevnější model značky, nová Slavia, která chce za cenu okolo 300 tisíc Kč nabídnout přibližně to, co kdysi první Octavia či později novodobý Rapid.

Dokud budou tomuto kontinentu vládnout bruselská nařízení, Slavie se tu nikdy v prodeji neobjeví, i kdyby se ale něco změnilo, beztak by to tu neměla snadné - jde totiž o sedan. Co ale není, může být, jak nejlépe ukazuje ilustrátor Theo Chin, který nyní na internetu vystupuje jako Theottle. Právě on spekuluje nad tím, že by na základech tohoto vozu mohl vzniknout nový malý kombík škodovky - Slavia Combi.

Jak by takové auto mohlo vypadat, ukazují nejlépe jeho obrázky níže. Pro Škodu by to nebyla těžká práce a výsledkem by bylo auto ještě větší a díky své jednoduchosti ještě levnější než dožívající Fabia Combi. Jestli se něco takového stane realitou aspoň v Indii, nevíme. Kdyby se ovšem takový vůz stal opět průchozím v Evropě, nepochybujeme ani na chvíli, že jej tu škodovka VELMI rychle nabídne. Byla by téměř okamžitě konkurenceschopná ve třídě, kterou tak trochu definuje. Zatím ale můžeme jen snít.


Malý kombík Škody se i po konci Fabie může vrátit jako ještě větší a levnější auto - 1 - Skoda Slavia 2022 prvni 03Malý kombík Škody se i po konci Fabie může vrátit jako ještě větší a levnější auto - 2 - Skoda Slavia 2022 prvni 04Malý kombík Škody se i po konci Fabie může vrátit jako ještě větší a levnější auto - 3 - Skoda Slavia 2022 prvni 14
Škoda před pár dny odhalila novou Slavii. A ilustrátor Theottle už dal dohromady možnou podobu kombíku postaveného na jejích základech, vidět jej můžete níže. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Theottle@Instagram

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše