Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda jde proti proudu, v době elektrické pošle na trh motor, s nímž ostatní končí
28.9.2020 | Petr Prokopec
V současné době nenajdeme mnoho velkých automobilek, které by zkoušely dělat věci „jinak”. Mazda je výjimkou a v časech, kdy ostatní experimentují téměř jen s elektrickým pohonem, vsadí na nový R6 a zadní pohon.
Označit Mazdu v dnešním automobilovém světě za anomálii, je možná slabé slovo. Prakticky všechny větší automobilky se pod tíhou regulací ženou směrem k elektrickému pohonu, aniž by se zabývaly tím, že to na většině míst nepřinese nic dobrého. Prát se s vůlí těch, kteří určují pravidla hry, je nepohodlné, ať už jsou ona pravidla jakkoli nesmyslná. Japonci ale věří, že to vždy nakonec bude zákazník, kdo rozhodne o tom, zda nějaké auto prodají a nebo nikoli.
V době hromadného dowsnizingu tak sázeli na velké atmosférické motory, v době odklonu od dieselů chystají převratný nový nafťák a v době hybridizace a elektrifikace věří svému „dieselu na benzin”. Koho tedy překvapí, že v momentě, kdy se třeba i v nabídce takového Audi A4 stávají šestiválcové motory stále větší raritou, chce Mazda vrátit do nabídky právě ten?
Automobilka se touží posunout směrem k prémiovému segmentu a podle ní to nepůjde tak, že bude kráčet s proudem. Naopak, Mazda je přesvědčena, že bodovat mezi náročnou klientelou lze uspokojováním jejích jinde stále hůře uspokojitelných choutek, což má hlavu a patu. Již dříve tak ve zprávě určené investorům oznámila příchod šestiválcového benzinového motoru a šestiválcového turbodieselu a tyto záměry se nyní stávají realitou.
Podle japonského Bestcarwebu jsou práce na nové generaci Mazdy 6 v plném proudu a auto skutečně přejde na pohon zadních kol. Pod přední kapotou si pak najde místo šestiválcový motor, který si Mazda nechala patentovat, a nová automatická převodovka. Na nákresech z žádosti o patentovou registraci si pak můžeme prohlédnout nákresy šestiválce, zejména pak jeho zajímavě řešených svodů, a s ním i pojetí osmistupňového automatu.
Skutečně nejzajímavější jsou nákresy svodů, které se zdají být modulární. Mazda by je tedy mohla využívat u šesti- i čtyřválců. Změn uspořádání výfukového portu vedla také k fyzickému zmenšení motoru. Samotná jednotka má využívat technologii SPCCI, v podstatě tedy půjde o další „diesel na benzin“. To by nejspíše znamenalo také mild-hybridizaci a přeplňování kompresorem.
Jak jsme již naznačili, pohonná jednotka v kombinaci se zmiňovanou osmistupňovou převodovkou zamíří hlavně do nového šasí s pohonem zadní nápravy. I tento krok potvrzuje posun značky směrem k prémii, přičemž Mazda 6 by se jej měla dočkat v roce 2022. Nový motor má mít 3 litry objemu, přes 300 koní výkonu a přitom spotřebu okolo 6,5 litru benzinu na 100 km. To je kouzelná kombinace vlastností.
Na další vývoj jsme tedy zvědavi, přičemž bychom se vůbec nedivili, kdyby automobilka o všem detailněji promluvila ještě letos. Mazda totiž letos slaví sté výročí své existence a zatím nepřišla s žádným pořádným darem. Tím by snadno mohla být právě nová technika, která ukáže, jak „jinak” Mazda i po těch 100 letech smýšlí.
Nákresy z patentového úřadu ukazují, jak Mazda hodlá řešit svůj nový řadový šestiválec. Takové motory z trhu spíše mizí, Mazda s ním přichází, k tomu má přidat osmistupňový automat a pohon zadních kol. Foto: IP Force
Zdroje: Bestcarweb, IP Force
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch