Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny

Zamlouvá se vám Mazda MX-5, ale neuspokojuje vás její výkon? Pak se tu rýsuje reálná možnost, jak se dostat k více než dvousetkoňové tovární verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny

1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zamlouvá se vám Mazda MX-5, ale neuspokojuje vás její výkon? Pak se tu rýsuje reálná možnost, jak se dostat k více než dvousetkoňové tovární verzi.

V posledních dnech se o Mazdě MX-5 hovoří hlavně v souvislosti s její příští generací, která vznikne ve spolupráci s Fiatem. Jenže to se stane až za několik let, do té doby si budou muset její příznivci vystačit s generací současnou. Ta nabízí i v námi dříve testované, dvoulitrové atmosférické verzi maximálně 118 kW (160 koní) a právě to se rozhodli tvůrci provedení Yusho změnit.

Pokud ji označit za tuning, pak leda tovární, neboť za touto verzí stojí přímo Mazda a Yusho není jméno žádného úpravce, ale japonský výraz pro vítězství. Právě těch byste měli s touto matně bílou MX-5 dosahovat snáze, neboť dostala do vínku mechanický kompresorový kit Flyin' Miata, který pumpuje více vzduchu do motoru pracujícího s novými písty od Cosworthu, odolnějšími ojnicemi, jiným výfukovým potrubím a pochopitelně i upraveným řízením.

Jednotka se tak ve výsledku může pochlubit výkonem až 177 kW (241 koní) při 6 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 274 Nm při 5 400 ot./min. To s lehkým roadsterem jistě pořádně zacvičí - nový čas akcelerace na stovku či jakoukoli jinou metu Mazda neuvádí, zmiňuje ale, že Yusho dosáhne rychlosti přes 240 km/h. A to určitě není málo.

Krom vyššího výkonu lepší dynamice vozu pomáhá i upravená převodovka se zkráceným stálým převodem na poměr 4,1:1. A aby vůz vyšší zátěž zvládl, dostal také odolnější spojku. Na silnici se pak má chovat jistěji díky novým tlumičům od Bilsteinu, tužším pružinám a stabilizátorům od Eibachu a 17", matně šedým kolům Motec Nitro obouvajícím semi-slicky Toyo Proxes R888 v rozměru 215/45 R17.

Jak sami vidíte, vůz je do značné míry takovým japonsko-německým mišmašem, a tak pokud se dostane do výroby, bude k dispozici pouze v Německu. Automobilka „vyhrožuje” stokusovou limitovanou edicí se zatím neznámou cenovkou. O výrobě pak zřejmě rozhodne hlavně reakce publika na autosalonu v Lipsku, kde se vůz dnes představil. Od nás dostává jednoznačné ano...


Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 1 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 01Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 2 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 02Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 3 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 03Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 4 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 04Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 5 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 05Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 6 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 06Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 7 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 07Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 8 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 08Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 9 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 09Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 10 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 10Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 11 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 11Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 12 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 12Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 13 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 13Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 14 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 14Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 15 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 15Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 16 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 16Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 17 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 17Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 18 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 18Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 19 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 19Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 20 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 20Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 21 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 21Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 22 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 22Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 23 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 23Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 24 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 24Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 25 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 25Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 26 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 26Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 27 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 27Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 28 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 28Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 29 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 29Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 30 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 30Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 31 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 31Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 32 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 32Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 33 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 33Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 34 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 34Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 35 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 35Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 36 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 36Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 37 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 37Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 38 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 38Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny - 39 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 39
Vyhrávat s Mazdou MX-5 Yusho na silnici asi nebude problém...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.