Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda vysvětlila, proč jde proti proudu a nabízí i vyvíjí techniku jako nikdo jiný
1.10.2020 | Petr Prokopec
Japonská automobilka nikdy nebyla tak úplně tuctová, až v posledních letech ale vysloveně jde proti proudu. Jak vysvětluje její šéf, není to chůze proti proudu, spíše cesta k vysněnému cíli.
Mazda si v posledních letech jde svou cestou. Na rozdíl od ostatních automobilek odmítá nahrazování zdvihového objemu motorů a počtu jejich válců turbem a jen velmi okrajově se věnuje elektrifikaci či hybridizaci svých aut. Místo toho přichází s řešeními, která nikdo jiný nenabízí - její „diesel na benzin“ SkyActiv-X plní stránky médií už několik let a do skutečných dieselů investuje i v době, kdy to s nimi jiní balí.
Díky tomu si tak nyní Mazdy můžete pořídit s věcmi, které vám ostatní nenabídnou. Například atmosférické motory jsou pro řadu dalších výrobců včetně takového BMW definitivní minulostí. Japonci je ale mají a co více chystají i nové a ještě větší. Může to vypadat jako snaha odlišit se od konkurence za každou cenu, podstata tohoto přístupu je ale jinde. Cílem je posun od mainstreamu směrem k prémiovým značkám, a to podle šéfa designu Mazdy Ikuo Maedy chce fakticky specifický produkt.
Maeda tak nechce jít cestou značky DS koncernu PSA, která za vyšší ceny nabízí prakticky totéž, co obyčejnější Peugeoty - tento přístup podle něj nepovede k dlouhodobé ochotě zákazníků platit více. Vedle toho je podle něj třeba zapracovat na kvalitě. „Prémiový segment není věcí drahých a extravagantní vozů, je spíše věcí kvalitních aut. Musíme se proto v tomto ohledu posunout a zlepšit se ve všech ohledech, včetně zážitků z řízení,“ říká Maeda, který má už soudě podle jeho příjmení k Mazdě hodně blízko.
K úpravám ale dochází i na úrovni dealerské sítě, která se posouvá k lépe působícím showroomům a kvalitnějším službám. Ani to ale není běh na krátkou trať - samotná auta si zákazníci snadno zamilují, změnit prostředí dealerství a přístup k zákazníkům ze strany prodejců i servisních poradců zvyklých po léta na jinou klientelu není jednoduché a nestane se to ani z roku na rok, natož kdykoli dříve.
Ačkoli jsou Japonci stále spíše na začátku své mise, řekli bychom, že to vzali za správný konec - skutečně jen výjimečný produkt nakonec nejvíce lidi přiměje si připlatit. Tento přístup byl nakonec tím, který udělal prémiové značky z Mercedesu nebo BMW, třebaže zejména ta druhá jmenovaná se v posledních letech tomuto principu trochu zprotivila. Nikde ovšem není psáno, že mise Mazdy skončí úspěchem, i proto o ní Japonci raději moc otevřeně nemluví, držet palce jim ale můžeme.
Mazda si získala spoustu pozornosti třeba díky motoru SkyActiv-X, tedy benzinu spalujícím palivo spíše jako naftu, který do výroby nedostal nikdo jiný. V těchto oblastech chce uspět proto, aby se vzdálila mainstreamové konkurenci a přiblížila prémiovým značkám. Logiku to má. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva