Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 63 AMG 2015 odhalen, verze S umí stovku za 4,1 s
23.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Affalterbach v tichosti uvolnil oficiální snímky a specifikace kladiva na M3. C 63 AMG má ve verzi S výkon celých 510 koní, váží ale 1,8 tuny.
Vypadá to, že se usilovná snaha posledních let nadšených chlapíků z Affalterbachu konečně nachýlila ke konci, protože už byl oficiálně představen nástupce modelu SLS, který teď v rodině AMG doplní i nejsilnější podoba nové třídy C. K tomuto závěru nás vede uvolnění finálních technických specifikací a prvních snímků. Nebudeme tedy dlouho chodit kolem horké kaše a podíváme se kladivu na aktuální BMW M3 pěkně na zoubek.
Tak, jak jsme naznačovali v předchozích spekulacích, nejrychlejší céčko od Mercedesu se nakonec opravdu dočkalo dvojice verzí. Nakolik si budou podobné opticky zepředu zatím není jasné, avšak zezadu budou od zbytku modelů třídy C odlišné kvůli sportovnějšímu nárazníku s difuzorem obklopeným čtveřicí koncovek výfuků. Dalším specifickým prvkem bude jistě ostřejší přední nárazník s většími otvory a kapotou s agresivnějšími konturami nebo výraznější boční prahy.
Verzi S, jaká je na prvních fotografiích bílá, se od standardního C 63 AMG liší o palec většími černými devatenáctipalcovými koly a podle tvrzení Mercedesu i několika černými dekory navíc (písmeno S na zádi bude také vidět). Z kabiny zatím přichází pouze jediný snímek společný oběma variantám, který prozrazuje kožená sportovní sedadla, vespod plochý volant s naznačením středové polohy a kovovými pádly i pedály pokryté nerezovou ocelí.
Další pohledy odhalí kůži Artico čalouněnou palubní desku s výrazným bílým prošíváním, černý strop, hliníkové obložení dveří a odlišný přístrojový štít. Rychloměr je cejchován do 320 km/h, zatímco otáčkoměru začíná červené pole sedmičkou. Nápisy AMG jsou samozřejmostí stejně jako osvětlení nástupních prahů a přítomnost speciálních koberečků.
Abychom se však dostali k meritu věci, musíme se podívat pod kapotu. Zde se skutečně nachází jednotka z AMG GT, kterou je čtyřlitrový vidlicový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. V méně agresivním C 63 AMG disponuje výkonem 476 koní (při 5 500 až 6 250 otáčkách) a točivým momentem 650 Nm (od 1 750 do 4 500 ot.). Motor je spojen se zadní nápravou prostřednictvím sedmistupňového automatu AMG Speedshift MCT a umožnuje 1 785 kilogramů vážícímu raketovému sedanu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy.
Silnější verze S osazená zadním elektronickým samosvorem, dynamickými úchyty motoru a upraveným podvozkem je naladěna na 510 koní a dokonce 700 Nm, což znamená zkrácení akcelerace na stovku za 4,1 sekundy. Maximální rychlost však zůstává u obou verzí omezena na 250 km/h a spotřeba se bude lišit jen v řádu desetin litru, udávaná hodnota průměru přitom startuje na 8,4 l/100 km benzinu a nádrž má v obou případech objem 66 litrů.
Nemůžeme se však zbavit dojmu, že 1,8 tuny pohotovostní hmotnosti u verze S je prostě hodně, obzvlášť když už tak dost těžká konkurence z Mnichova váží 1,635 tuny. Jistě je to větším motorem, jistě i luxusní výbavou a posláním, které u Mercedesu bude připomínat spíše luxusní hot-rod.
Ke širokému záběru schopností od zcela pohodlné po brutálně rychlou jízdu využívá C 63 AMG adaptivního podvozku AMG Ride Control se třemi režimy nastavení a také elektrického posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti. O nic méně důležité vrtané kotouče vysokovýkonné brzdové soustavy mají vpředu průměr 360 a vzadu pak 330 milimetrů, přičemž u verze S půjde o díly z kompozitů, které nebude přes devatenáctipalcová kola problém rozpoznat od těch klasičtějších ocelových.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Mercedes C 63 AMG dostal 486 a ve verzi S až 510 koní. Ultimativnější varianta se bude lišit zejména podvozkem, brzdami a elektronickým samosvorem
Zdroj: Mercedes-Benz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva