Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo

Daimler připravuje revoluční verzi nové třídy E s palivovým článkem a karbonovou karoserií. V srovnání s dnešním Éčkem má být lehčí o 350 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo

4.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Daimler připravuje revoluční verzi nové třídy E s palivovým článkem a karbonovou karoserií. V srovnání s dnešním Éčkem má být lehčí o 350 kg.

Pokud existuje nějaký obecně uznávaný a následováníhodný trend napříč všemi automobilovými segmenty, pak je to bezpochyby snižování hmotnosti. Pro brzdy, ovladatelnost, spotřebu nebo výkony nemůžete udělat větší službu, než když odstraníte přebytečnou hmotu. Tuto jednoduchou nepřímou úměru asi nejlépe vystihl geniální Colin Chapman, který kromě jiného hlásal „pro vyšší rychlost přidejte lehkost”. Naneštěstí zrovna tahle myšlenka se jen s obtížemi prosazuje ve světě, který od aut požaduje stále více komfortu, prostoru nebo technických vymožeností, ačkoli i takový Mercedes - symbol těchto vlastností - dokazuje, že když se chce...

Již nová generace modelu SL signalizuje, že si Mercedes obezitu svých aut uvědomuje, a proto je karoserie roadsteru téměř kompletně vyrobena z hliníku a onu lehkost ještě přidávají hořčíkové komponenty. Podle britského magazínu Car ale Mercedes pracuje na technologicky mnohem pokročilejším, vpravdě revolučním automobilu. Pracovně se o něm mluví jako o modelu E Superlight, což naznačuje jeho velikost, hmotnost a možná i naznačuje obchodní označení.

Zdroje tvrdí, že vůz by měl mít ve srovnání se současnou třídou E až o 350 kg nižší hmotnost. Oproti momentálně nejlehčímu modelu 200 CGI to znamená vskutku neobyčejnou hmotnost jen 1,2 až 1,3 tuny. Toho nepůjde dosáhnout jinak než celokarbonovou konstrukcí, přičemž na rozdíl od modelů řady i od BMW nebude E Superlight potřebovat hliníkovou platformu a to značně sníží náklady na vývoj. Extrémní tuhost konstrukce dovolí inženýrům vynechat B-sloupky, což zase umožní návrhářům použít neobvyklé dveře - mluví se o tom, že zadní budou otevírané proti směru jízdy.

Spojitost se souběžně vyráběnými třídami E a CLS bez jakýchkoli dovětků má být minimální a Mercedes údajně ani nepočítá s ekonomickým profitem. Ultramoderní stroj, který svými tvary připomene studie F800 (velikostně třída C) a F125 (odpovídá S Klasse) s velmi krátkým zavazadelníkem, bude podle informátorů představen v roce 2015 a ročně vyráběný v malých sériích čítajících v roce 2017 jen asi 20 tisíc kusů.

Automobil údajně dostane palivový článek pohánějící skrze elektromotor zadní kola, což by v případě potvrzení uváděné hmotnosti mohlo být relativně dostačující. Mercedes si ovšem uvědomuje omezení daná řídkou infrastrukturou vodíkových čerpacích stanic, a tak se v E Superlight časem objeví také maloobjemové dieselové a benzínové motory kombinované s plug-in technologií.

Aby ve Stuttgartu nějak snížili náklady na vývoj, budou tyto technologie použity minimálně při přípravě a výrobě nové generace Mercedesu SLS.


Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 1 - Mercedes Benz F125 06Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 2 - Mercedes Benz F125 07Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 3 - Mercedes Benz F125 05Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 4 - Mercedes Benz F125 01Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 5 - Mercedes Benz F125 02Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 6 - Mercedes Benz F125 03Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 7 - Mercedes Benz F125 08Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 8 - Mercedes Benz F125 04Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 9 - Mercedes Benz F125 09Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 10 - Mercedes Benz F125 11Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 11 - Mercedes Benz F125 10Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 12 - Mercedes Benz F125 12Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 13 - Mercedes Benz F125 koncept 01Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 14 - Mercedes Benz F125 koncept 02Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 15 - Mercedes Benz F125 koncept 03Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 16 - Mercedes Benz F125 koncept 04Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 17 - Mercedes Benz F125 koncept 06Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 18 - Mercedes Benz F125 koncept 07Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 19 - Mercedes Benz F125 koncept 08Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 20 - Mercedes Benz F125 koncept 05Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 21 - Mercedes Benz F125 koncept 09Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 22 - Mercedes Benz F125 koncept 10Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 23 - Mercedes Benz F125 koncept 11Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 24 - Mercedes Benz F125 koncept 12Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 25 - Mercedes Benz F125 koncept 13Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 26 - Mercedes Benz F125 koncept 14Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 27 - Mercedes Benz F125 koncept 15
Vnější design karbonového Mercedesu se bude odvolávat také na studii F125 - E Superlight nebude mít B-sloupky a délka zavazadelníků má být z profilu (v poměru se zbytkem karoserie) velmi krátká

Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 28 - Mercedes-Benz F125 zive 01Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 29 - Mercedes-Benz F125 zive 02Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 30 - Mercedes-Benz F125 zive 03Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 31 - Mercedes-Benz F125 zive 04Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 32 - Mercedes-Benz F125 zive 05Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 33 - Mercedes-Benz F125 zive 06Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 34 - Mercedes-Benz F125 zive 07Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 35 - Mercedes-Benz F125 zive 08Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 36 - Mercedes-Benz F125 zive 09Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 37 - Mercedes-Benz F125 zive 10Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo - 38 - Mercedes-Benz F125 zive 11
Koncept Mercedes-Benz F125 na letošním autosalonu ve Frankfurtu

Zdroj: Car

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.