Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2015: verze Superlight shodí díky karbonu 350 kilo
4.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Daimler připravuje revoluční verzi nové třídy E s palivovým článkem a karbonovou karoserií. V srovnání s dnešním Éčkem má být lehčí o 350 kg.
Pokud existuje nějaký obecně uznávaný a následováníhodný trend napříč všemi automobilovými segmenty, pak je to bezpochyby snižování hmotnosti. Pro brzdy, ovladatelnost, spotřebu nebo výkony nemůžete udělat větší službu, než když odstraníte přebytečnou hmotu. Tuto jednoduchou nepřímou úměru asi nejlépe vystihl geniální Colin Chapman, který kromě jiného hlásal „pro vyšší rychlost přidejte lehkost”. Naneštěstí zrovna tahle myšlenka se jen s obtížemi prosazuje ve světě, který od aut požaduje stále více komfortu, prostoru nebo technických vymožeností, ačkoli i takový Mercedes - symbol těchto vlastností - dokazuje, že když se chce...
Již nová generace modelu SL signalizuje, že si Mercedes obezitu svých aut uvědomuje, a proto je karoserie roadsteru téměř kompletně vyrobena z hliníku a onu lehkost ještě přidávají hořčíkové komponenty. Podle britského magazínu Car ale Mercedes pracuje na technologicky mnohem pokročilejším, vpravdě revolučním automobilu. Pracovně se o něm mluví jako o modelu E Superlight, což naznačuje jeho velikost, hmotnost a možná i naznačuje obchodní označení.
Zdroje tvrdí, že vůz by měl mít ve srovnání se současnou třídou E až o 350 kg nižší hmotnost. Oproti momentálně nejlehčímu modelu 200 CGI to znamená vskutku neobyčejnou hmotnost jen 1,2 až 1,3 tuny. Toho nepůjde dosáhnout jinak než celokarbonovou konstrukcí, přičemž na rozdíl od modelů řady i od BMW nebude E Superlight potřebovat hliníkovou platformu a to značně sníží náklady na vývoj. Extrémní tuhost konstrukce dovolí inženýrům vynechat B-sloupky, což zase umožní návrhářům použít neobvyklé dveře - mluví se o tom, že zadní budou otevírané proti směru jízdy.
Spojitost se souběžně vyráběnými třídami E a CLS bez jakýchkoli dovětků má být minimální a Mercedes údajně ani nepočítá s ekonomickým profitem. Ultramoderní stroj, který svými tvary připomene studie F800 (velikostně třída C) a F125 (odpovídá S Klasse) s velmi krátkým zavazadelníkem, bude podle informátorů představen v roce 2015 a ročně vyráběný v malých sériích čítajících v roce 2017 jen asi 20 tisíc kusů.
Automobil údajně dostane palivový článek pohánějící skrze elektromotor zadní kola, což by v případě potvrzení uváděné hmotnosti mohlo být relativně dostačující. Mercedes si ovšem uvědomuje omezení daná řídkou infrastrukturou vodíkových čerpacích stanic, a tak se v E Superlight časem objeví také maloobjemové dieselové a benzínové motory kombinované s plug-in technologií.
Aby ve Stuttgartu nějak snížili náklady na vývoj, budou tyto technologie použity minimálně při přípravě a výrobě nové generace Mercedesu SLS.
Vnější design karbonového Mercedesu se bude odvolávat také na studii F125 - E Superlight nebude mít B-sloupky a délka zavazadelníků má být z profilu (v poměru se zbytkem karoserie) velmi krátká
Koncept Mercedes-Benz F125 na letošním autosalonu ve Frankfurtu
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva