Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes má sebrat nejlepší motory i dalším modelům, riskuje úprk zákazníků k BMW
7.12.2021 | Petr Prokopec
Zatím to není oficiální, třícípá hvězda už to ale jednou udělala, tak proč by to neudělala podruhé? Takový krok by ovšem nahnal zákazníky značky k BMW, které už avizovalo, že velké motory špičkovým modelům zachová.
Auta ještě nikdy nebyla čistější než v současné době. Emise pro člověka přímo nebezpečných plynů jsou skutečně minimální, jen emise CO2 od roku 2017 opětovně narůstají. Za tím však stojí zejména stále větší obliba SUV - ta mají horší aerodynamiku, vyšší hmotnost, a tedy musí mít i vyšší výkony a s tím korespondující vyšší spotřebu, nic jiného emise CO2 neodráží. Výrobci nicméně s tímto stavem bojují na všech frontách, a tak pod kapoty aut pěchují hybridní a elektrická ústrojí, která se sice mohou zprostředkovaně starat o emise CO2 ještě vyšší, započítávají se ale výrobcům elektřiny, což automobilky nezajímá.
Brusel bohužel i touto cestou bojuje za minimalizaci uhlíkové stopy, třebaže by šlo o papírový údaj, který nemá v realitě žádnou oporu. Koneckonců si stačí uvědomit, jak směšné jsou dnes nabídky některých producentů alkoholu. I na českém trhu si totiž můžete koupit uhlíkově neutrální víno či třeba rum. Že přitom první mok musel být dovezen z Austrálie a druhý z Karibiku, k čemuž byly použity lodě či letadla, již nikdo nebere v potaz.
Vraťme se ale zpět k automobilové branži, kde výrobci dále opouští ryze spalovací ústrojí ve prospěch těch elektrických či hybridních. Hnacím motorem jsou v jejich případě právě ony nízké nebo nulové papírové emise, díky nimž jim pak nehrozí likvidační pokuty ze strany EU. Životnímu prostředí tím sice prospět nemohou, na pravdu se ale v automobilové branži nehraje už léta.
Ve výsledku je tedy otázkou, čemu reálně pomůže krok, který podle informací Autocaru hodlá učinit Mercedes. Německá automobilka má totiž zopakovat stejný krok, jaký provedla u modelu C63 AMG, a tedy osadit i výše postavené modely E63 od AMG pouze hybridizovanými čtyřválci na úkor benzinových osmiválců. Dvoulitrové jednotky doplněné turbodmychadly a elektromotory by přitom měly produkovat až 608 koní, ve srovnání s čtyřlitrovými agregáty tak výkon nepoklesne.
Je nicméně třeba si uvědomit, že zatímco v případě čistě benzinových jednotek jste více než 600 koní měli k dispozici neustále, u hybridních motorů tomu tak nebude. Záviset bude na stavu baterií, jež určí napětí, a tedy i výkon elektromotoru. I když tedy nebudete s elektrickou kapacitou zcela na nule, na dechberoucí dynamiku nemůžete sázet neustále. K pohledu řidičského se tedy jedná o sešup, zvláště když čekat lze i navýšení hmotnosti a zhoršení ovladatelnosti.
Musíme se tedy ptát, co Mercedes danou strategií zamýšlí. Zvláště když standardní třída E by měla dorazit alespoň s šestiválcovými jednotkami. V očích mnoha lidí tak vlastně základ bude více prestižní než produkty z Affalterbachu. Na nich přitom Němci vydělávají daleko více, downsizingem tedy opravdu hodně riskují.
Je navíc třeba dodat, že příští BMW M5 sice bude taktéž plug-in hybridem, ovšem zachovat si má osmiválcovou jednotku. Bavorský zástupce tak ve finále může produkovat stejné emise, ovšem při výrazně vyšší prestiži. Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se třícípá hvězda v roce 2023 či 2024, kdy má nová generace E63 dorazit, vybarví. Jisté však je, že svět se po přechodu na čtyřválce u vozu, jehož se ročně prodá pár tisíc kusů, nezlepší. A to i kdyby tento krok náhodou přinesl větší efektivitu.
Pokud toužíte po osmiválcovém Mercedesu-AMG E63, raději si jej co nejrychleji kupte. S příchodem příští generace již nebude ta možnost, Němci totiž chtějí přepřáhnout na hybridizované čtyřválce. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda