Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes minul terč, jeho pokus prorazit v neprémiovém segmentu po 3 letech končí
31.1.2020 | Petr Miler
Mercedes v uplynulých měsících řeší jeden problém za druhým a úspory hledá, kde se dá. Cokoli neefektivního tak musí přes palubu a sekera už čeká i na pokus o prémiový pick-up jménem třída X. Ta nefrčí a v květnu skončí.
Mercedes v současnosti neprožívá zrovna nejšťastnější chvíle své existence. Zametání stop po dieselových hříších jej stojí spoustu peněz a pod tlakem nových pravidel EU musí mohutně investovat do elektrické mobility, což zatím nepřináší žádné ovoce. Automobilka tak omezí nabídku výkonných modelů a sahá po propouštění i dalších škrtech. V tomto kontextu se mluví také o konci ve Formuli 1, o němž se má rozhodnout v polovině února. A pokud bychom si měli vsadit na výsledek, Němci to v královské disciplíně skutečně zabalí.
Firma totiž skutečně šetří na všech úrovních a znát to bude i na její nabídce. Ta se v posledních letech rozrostla do monstrózní podoby, naprostá většina modelů je ale naštěstí pro Mercedes žádaná. Výjimky ale existují a ta, která člověku vytane na mysli jako první, pojmem „bestseller“ nezaváněla ani ve chvíli, kdy mířila na trh. Řeč je o pick-upu třídy X, který se dostal do prodeje před pouhými třemi lety. Přesto portfolio třícípé hvězdy už letos opustí.
„Bylo rozhodnuto, že od konce května 2020 nebudeme dále vyrábět tento relativně mladý model,” stojí v prohlášení automobilky. „V našem globálním portfoliu byla třída X okrajovým produktem, který hrál velkou roli jen na několika málo trzích, jako je Austrálie a Jižní Afrika,” upřesňuje dále Mercedes důvody svého rozhodnutí a dodává, že do poloviny roku „obslouží přetrvávající poptávku” a že o všechny dosavadní zákazníky bude pochopitelně dále postaráno.
Pokud se podíváme na fakta, je logické, proč třída X končí. V dosud nejlepším roce 2018 bylo prodáno pouze 17 tisíc exemplářů, a to nikoliv pouze v Evropě, ale také v Austrálii a Jižní Africe dohromady. Ve Spojených státech, tedy v zemi, kde pick-upy milují, pak pro změnu tento model není k mání. Pro Mercedes tedy rozhodně nejde o záležitost, ke které by značka měla důvod přilnout, nakonec ani nejde o její vlastní vůz. Místo toho došlo na přepracování Nissanu Navara, který byl sice v určitých ohledech posunut výše, slovo „Mercedes” vás ale po usednutí do třídy X jako první nenapadne.
Zajímalo by nás přitom, jak by si vůz vedl ve Státech, neboť Navara je na tomto trhu poměrně úspěšná. Nissan tam ve stejném roce 2018 prodal takřka 80 tisíc exemplářů. Jak je tedy evidentní, o více než pětimetrové pick-upy je v USA zájem a třícípá hvězda na přídi by jejich lesk ještě navýšila. Proč však Mercedes s třídou X na tento trh nezamířil, není jisté, zřejmě mu to dohoda s Nissanem nedovolila.
Ukazuje se tedy, že v Mnichově měli pravdu, když tvrdošíjně odmítali příchod pick-upu BMW. A stejně správně se rozhodlo také Audi. Mercedes pak jeho chyba s ohledem na pouhé překarosování třídy X nebude stát velké peníze, nicméně i tak jistě třícípou hvězdu mrzí - jednak proto, že dnes počítá každé euro a jednak proto, že po čase dostala pořádně přes prsty. Mimo terč Němci v posledních letech míří jen velmi zřídka a už ani nepamatujeme, kdy naposledy šlo o tak velkou minelu.
Mercedes dodal třídě X kromě loga třícípé hvězdy i šestiválec, ani to však nevedlo k enormním prodejům. Vůz v nabídce značky končí, v květnu bude vyroben poslední kus
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva