Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC 2016: facelift SLK je venku, AMG přišlo o V8 a 54 koní
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Modernizovaná verze roadsteru počítá ve standardu pouze se čtyřválci, varianta SLC 43 AMG nahradila motor V8 šestiválcem s 367 koňmi.
Co se ještě včera zdálo být ne zrovna krásným snem, to je dnes realitou. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž ve snaze maximálně vyhovět emisně-spotřebovému diktátu Bruselu sebrala Mercedesu SLC osmiválcovou pohonnou jednotku. Na její místo se nastěhoval přeplňovaný šestiválec, který již známe z modelů C 450 nebo GLE 450. Ačkoliv jde přitom o nový vrchol řady, k navýšení výkonu nedošlo. Počítat tedy nadále můžeme „pouze“ se 367 koňmi a 520 Nm točivého momentu.
Ve srovnání s dosavadní 5,5litrovou variantou naladěnou na 421 koní a 540 Nm tedy nejde jen o downsizing (-2,5 litru, 2 válce), ale celkovou degradaci, neboť kromě menšího objemu doznala zhoršení rovněž jízdní dynamika. Ke zrychlení z klidu na stovku totiž potřebujete 4,7 sekundy, tedy o desetinu více než dříve. Počítat je sice možné s nižší spotřebou (7,8 versus 8,4 l/100 km), nicméně to je nejspíše slabá útěcha. To samé pak ostatně platí o nejvyšší rychlosti omezené opětovně na 250 km/h.
Souběžně se změnou agregátu došlo rovněž k výměně převodovky, sedmistupňový automat tak byl nahrazen devítistupňovým s jízdními režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a Individual. Mimo to je možné vrcholnou verzi roadsteru osadit sportovním podvozkem AMG Ride Control, který počítá se stavitelnými tlumiči, nebo mechanickým samosvorem, 18palcová litá kola jsou však již v základu. A stejně tak je možné počítat ve standardu s koženým čalouněním.
Stejně jako zbytek řady se i verze SLC 43 AMG chlubí především pozměněnou přídí, kde najdeme novou čelní masku a nárazník či zrevidované světlomety, které mohou být na přání vybaveny diodami. Vzadu se pak roadster třícípé hvězdy chlubí přeprofilovaným nárazníkem, do kterého byly integrovány falešné koncovky výfuku. Také zde je přitom možné mluvit o jiné grafice lamp, dále facelift přiváží nová 16palcová až 18palcová litá kola.
Uvnitř je možné počítat s novým sportovním volantem obšitým perforovanou kůží nebo zrevidovaným přístrojovým štítem. Modernizace se dočkal i multimediální systém Comand Online, který počítá s novými funkcemi, dvěma porty na USB a větším sedmipalcovým displejem. Jiné je rovněž čalounění nebo hliníkové či karbonové dekory, zmínit můžeme také modernizovanou navigaci, která počítá s tříletou obnovou map zcela zdarma.
Revizím se nevyhnula ani elektrohydraulická střecha, kterou nyní můžete stahovat či natahovat při rychlostech do 40 km/h. Při volbě prosklené varianty nebo paketu Keyless-Go je přitom možné v zavazadlovém prostoru počítat se separátorem, který automaticky zabrání jejímu stažení, pokud máte nad zadní nápravou příliš mnoho tašek. Pro maximální komfort při jízdě „nahoře bez“ je pak opětovně k dispozici krční šála Airscarf.
Zmínit můžeme ještě tolik, že standardní verze Mercedesu SLC počítají pouze se čtyřválcovými motory, jejichž výkony pokrývají pásmo od 156 do 245 koní. Provedení SLC 180 a SLC 200 jsou v základu osazena šestistupňovým manuálem, za příplatek je ovšem můžete stejně jako varianty SLC 300 a SLC 250d osadit devítistupňovým automatem.
Živý debut modernizovaného roadsteru je naplánován na lednový autosalon v Detroitu, do prodeje se pak Mercedes SLC dostane na jaře příštího roku. Na ceny je ovšem prozatím ještě příliš brzy, i když razantní změnu oproti stávajícímu stavu především u čtyřválcových modelů nečekáme.
Standardní verze Mercedesu SLC již počítají pouze se čtyřválci...
...zatímco varianta SLC 43 AMG dostala do vínku šestiválec
Technické parametry jednotlivých modelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 40 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva