Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes to dokázal, jeho nové nejlepší modely budou znít jako VW Golf, ani jet líp nemusí
12.6.2022 | Petr Prokopec
Což o to, Volkswagen Golf je pro mnohé konkurenty měřítkem kvality, něco, čemu se chtějí vyrovnat. Nejlepší Mercedes od AMG se ale mezi ně neřadí, na úroveň Golfu klesnou dobrovolně v honbě za emisním přeludem.
Mercedes začátkem dubna odhalil novou třídu C upravenou sportovní divizí v Affalterbachu. Nešlo nicméně o vrcholné provedení C63, nýbrž o níže postavenou variantu C43. Co však oba tyto deriváty spojuje se zbytkem nabídky, to jsou pohonné jednotky. Na návrat osmiválců či šestiválců můžeme rovnou zapomenout, místo nich dostávají slovo nanejvýš přeplňované dvoulitrové čtyřválce, které doplňuje plug-in hybridní či mild-hybridní technika.
Na první pohled se může zdát, že obě novinky na této rošádě jen vydělají. Kde totiž šestiválcové C43 disponovalo 390 koňmi, tam jich čtyřválcové dává 408. Ještě výraznější je ale posun u varianty C63, neboť ta se s osmiválcem vyšplhala na 510 koní. U novinky by nicméně čtyřválec měl nabídnout 450 koní, ke kterým se přidá ještě 200 koní produkovaných elektromotorem. Rázem zde tak máme výkon supersportů.
Jak jsme ale poukázali už v případě C43, ve srovnání s minulostí nedošlo jen na zvýšení výkonu, ale také hmotnosti. Stovku tak novinka zvládne za 4,6 sekundy, což je o čtyři desetiny horší výsledek než u šestiválcového modelu. Tleskat tak není čemu, přičemž varianta C63 na tom bude svým způsobem ještě hůř, hmotnostně rozhodně. Předpokládáme, že si Mercedes dá záležet na tom, aby papírové dynamické parametry byly lepší, realita ale bude mnohem komplikovanější. Auto totiž bude ještě těžší a permanentně bude mít k dispozici jen oněch 450 koní, elektromotory se přidají pouze v momentě, kdy budou mít z čeho čerpat energii. A to z podstaty nikdy nebude pořád.
Právě tato verze byla v několika provedeních (pravděpodobně i vedle nového GLC od AMG, třída E od AMG má navíc dostat tentýž pohon) natočena při testech na Severní smyčce Nürburgringu a pohled na ni budí rozpaky. Rychlý tento vůz bude, byť je otázkou, jak dlouho, pozitivní emoce ale nejitří v žádném případě. Pokud tedy práci s vysavačem nepovažujete za vzrušující činnost.
Auto zní jako VW Golf, možná ve verzi R nebo GTI, čtyřválec pod kapotou zvukově vybuzený jen výfuky ale prostě nezapře. A to je na auto, které jsme si přes dvě dekády spojovali s osmiválcovými motory (a ještě předtím s kompresorovými šestiválci) prostě zklamání. Nakonec nemusí ani o mnoho lépe jet - představte si více jak dvoutunový sedan s 450koňovým čtyřválcem 2,0 s prázdnými baterkami. Takový může mít problém stačit až 333koňovém hatchbaku, který bude vážit snadno o půl tuny méně. Kdo zažil třeba Octavii RS iV s vybitými baterkami, tuší, o čem mluvíme. To je velká marnost.
Je navíc jasné, že s elektrifikací dramatickým způsobem vzroste cena. Ostatně minulé C43 se donedávna prodávalo od 1 583 890 Kč, to nové - podržte se - je k mání od 2 053 370 Kč, Mercedes chce bezmála o třetinu peněz víc za zřetelně pomalejší vůz. Zájemci o verzi C63 tak budou muset stoprocentně počítat se sumou překračující hranici 2,5 milionu Kč, možná i víc. Za to pak po stránce akustické dostanou horší vůz, než jakým byl předchozí osmiválec. A dynamicky pravděpodobně též. Tomu se říká evoluce pod úřední taktovkou, Mercedes se jí ale dávno nejen nebrání, sám už chvíli dělá víc než musí.
Chystaný Mercedes-AMG C63 se od již odhalené verze C43 příliš nebude lišit, pod kapotou bude totiž taktéž užívat dvoulitrový čtyřválec, jen doplněný plug-in hybridním a nikoliv mild-hybridním ústrojím. Jak to všechno vypadá a zní v akci, můžete vidět níže. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carspotter Jeroen@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024