Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět

(+ video) Vodíkový koncept dostal do vínku 26palcová podsvícená kola, autonomní řízení nebo ovládání za pomoci třídimenzionálních hologramů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět

28.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Vodíkový koncept dostal do vínku 26palcová podsvícená kola, autonomní řízení nebo ovládání za pomoci třídimenzionálních hologramů.

Dalším konceptem ze Země vycházejícího slunce je MPV třícípé hvězdy, jehož název Vision Tokyo ctí hostitelské město. O zcela ryzí novinku ovšem nejde, místo toho tu máme evoluci studie F 015 Luxury in Motion, která se ukázala v lednu na autosalonu v Detroitu. Zatímco ta se pyšnila dvojicí proti sobě otevíraných dveří na každé straně, nová varianta dostala do vínku pouze jediné. Usazeny jsou na levé straně, přičemž se otevírají vzhůru a umožňují posádce pohodlné nastoupení.

Ještě než nastoupíme do kabiny, zůstaneme chvíli u exteriéru, který počítá s délkou 4 803 milimetrů, šířkou 2 100 mm a výškou 1 600 mm. Dominantou konceptu je výrazná čelní maska, která zobrazuje různé světelné funkce. Pokud přitom uvnitř hraje hudba, slouží jako grafický ekvalizér. Zadní okno dostalo pro změnu do vínku diody ve formě červených kostek, které mohou rovněž posloužit několika funkcemi, zejména pak těmi bezpečnostními.

Naši pozornost můžeme přesunout k mohutným 26palcovým kolům, které jsou modře podsvícené, stejně jako boční prahy. Ostře tak kontrastují se stříbrným lakem Alubeam nebo čelním oknem, které zasahuje výrazně do stran. Přímo na něj navazují okna boční, ta ale již jsou zvenčí lakována stejnou barvou jako zbytek karoserie. Zmínit pak můžeme ještě střechu, která dostala do vínku řadu senzorů včetně 360stupňové kamery zasazené v anténě.

S ohledem na výše zmiňované asi nepřekvapí, že koncept Vision Tokyo dostal do vínku autonomní řízení. Řidič ovšem stále může převzít kontrolu nad vozem za pomoci volantu, který se vysouvá z palubní desky. V té chvíli dojde rovněž k rekonfiguraci perforovanou kůží potaženého gauče pro pět osob, z nějž je aretováno opěradlo. Mimo tuto finesu se pak novinka třícípé hvězdy chlubí rozměrným LCD displejem zasazeným částečně do výklopných dveří.

Veškeré ovládání je umožněno třídimenzionálními hologramy, řidič pak má k dispozici plastový dotykový štítek. Tím ale toulku kabinou můžeme ukončit a zamířit k pohonnému ústrojí, které stejně jako předchozí studie F 015 Luxury in Motion počítá s palivovými články. Kromě vodíkových nádrží přitom má k dispozici i baterie, které lze dobíjet bezdrátově. S energií v nich uskladněnou je přitom možné prodloužit dojezd 790 kilometrů o dalších 190 km.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že koncept má zaujmout tzv. generaci Z, tedy lidi narozené po roce 1995. Do výroby ovšem nezamíří, třícípá hvězda totiž za jeho pomoci pouze naznačuje, jakým směrem se má nadále automobilový průmysl vyvíjet.


Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 1 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 01Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 2 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 02Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 3 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 03Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 4 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 04Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 5 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 05Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 6 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 06Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 7 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 07Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 8 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 08Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 9 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 09

Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 10 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 10Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 11 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 11Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 12 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 12Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 13 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 13Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 14 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 14Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 15 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 15Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 16 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 16Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 17 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 17Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 18 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 18Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 19 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 19Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 20 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 20Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 21 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 21Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 22 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 22Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 23 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 23Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 24 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 24Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 25 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 25Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 26 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 26Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 27 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 27Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 28 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 28Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 29 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 29Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 30 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 30Mercedes Vision Tokyo: vodíkový van má jediné dveře, uvnitř gauč pro pět - 31 - Mercedes-Benz Vision Tokyo prvni sada 31
Koncept Mercedes Vision Tokyo se pyšní autopilotem či vodíkovým pohonem. Do výroby ovšem nezamíří

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.