Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední Mercedesy s pořádnými motory se ještě vyrábí, šance je koupit už se nebude opakovat
30.1.2023 | Petr Prokopec
S ohledem na směřování Mercedesu a dřívější či chystaný příchod čtyřválcových nástupců na scénu by člověk čekal, že s těmito vozy bude amen, ale není. Menší C63 s motorem V8 je už sice jen pro Austrálii, E63 S Final Edition ale pořád koupíte i u nás.
O konci osmiválcových motorů pod kapotami Mercedesů třídy C a E se mluví již nějaký tem pátek. Loni v květnu pak německá automobilka přišla s Éčkem ve verzi E63S Final Edition, jejíž název hovořil za vše. Jeden by čekal, že už odzvonilo i té, i dnes ji ale v Česku můžete prohnat konfigurátorem, stačí jen, abyste disponovali minimálně částkou 3 441 240 Kč. Nejde přitom o nedopatření, dané provedení je totiž k mání rovněž v Německu a na dalších trzích. Výroba má nakonec skončit až letos.
Právě v roce 2023 bychom se přitom měli dočkat i zcela nové třídy E, sportovní derivát ale zjevně bude ještě chvíli k dispozici. Už jen proto, že zmíněné provedení Final Edition teprve nyní dorazilo na australský trh. Poměrně překvapivé ovšem je, že společnost mu čekají také labutí písně kupé a kabrioletu C63S. Na rozlučku s generací W206 totiž došlo již před dvěma roky, kdy byla představena pátá generace třídy C. Nicméně ani v tomto případě se montážní linky očividně ještě nezastavily.
Pokud si uvědomíme, kterak hodně Mercedes mluví o downsizingu, hybridizaci a elektrifikaci, mohl by nás takový stav zarazit podruhé. Ve finále ale nejsme překvapeni, o rozladění z nové generace disponující kombinací dvoulitrového čtyřválce a elektromotoru mluvíme již nějakou dobu, stejně jako je zmiňována skutečnost, že fanoušci značky vykupují starší provedení v touze vlastnit vůz od AMG, jehož výkon mají k dispozici neustále.
Třícípá hvězda se tedy evidentně pokouší vytěžit zlatou žílu do poslední možné kapky. Trojici C63S Coupe, C63S Cabriolet a E63S tak v Austrálii začne nabízet od 1. února. První dva zmíněné vozy pak dostanou do vínku matný lak Graphite Grey Magno, se kterým budou spárované žluté grafické polepy. Chybět nebude ani karbonový paket doplněný 19- a 20palcovými litými koly.
Součástí standardu se dále stávají karbonové brzdy, sportovní přední sedadla či karbonové dekory. Opomenout nesmíme ani na kožené čalounění Nappa, které je doplněno žlutými ozdobnými švy. Kupé navíc může počítat ještě s aerodynamickým venkovním paketem, i proto v jeho případě musí zákazníci za sadu Final Edition zaplatit 28 400 australských dolarů (cca 439 tisíc Kč), zatímco v případě kabrioletu jsou doplňky o 2 000 AUD (31 tisíc Kč) levnější.
Přesunout se můžeme k třídě E, jejíž osmiválcový zástupce profituje z 20palcových litých kol a karbon-keramických brzd, karbonového paketu či světel Multibeam LED. Ani v tomto případě nechybí venkovní grafické polepy či vnitřní kožené čalounění, vylepšena nicméně byla o asistenční systémy a lepší navigaci také multimédia. I proto cena kompletně celé finální sady vzrostla na 39 900 AUD (617 tisíc Kč).
Lze už jen spekulovat, zda letošní rozlučka bude skutečně poslední či nikoli. K osmiválci by se totiž Mercedes mohl ještě několikrát vrátit v rámci dalších speciálních edic. Pokud by u nich navíc ještě došlo na navýšení výkonu, měla by třícípá hvězda nemalé žně. Jak jsme totiž již zmínili, s hybridizovaným čtyřválcem jsou totiž spojeny spíše rozčarování a averze než bezbřehé nadšení.
Třícípá hvězda se nejspíše již definitivně loučí s osmiválcovými modely, tento týden totiž začne prodávat C63S Coupe a Cabriolet a E63S Final Edition na australském trhu. Druhé zmíněné je stále k dispozici i u nás. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis