Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím

(+ živé foto) Mitsubishi navzdory omezením plynoucím z nedostatečné kapacity baterek nadále upřednostňuje elektromobily.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím

4.3.2013 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Mitsubishi navzdory omezením plynoucím z nedostatečné kapacity baterek nadále upřednostňuje elektromobily.

Francie je se svými státními dotacemi ve výši až 7 000 Eur na každý elektromobil evropským „rájem“ bateriové mobility, a přesto byla automobilka Mitsubishi loni donucena z důvodu malého zájmu přestat dodávat na tamní trh svůj elektrický model i-MiEV přestavěný na Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Ani toto ponaučení (případně analogické globální potíže Nissanu s Leafem) však Japoncům zřejmě nestačí.

Na ženevském autosalonu představí kromě konceptu GR-HEV také druhou studii nazvanou CA-MiEV, přičemž už jejíž název napovídá, oč jde. Podle prvních (zjevně počítačově generovaných) obrázků chce pětidveřový mix liftbacku, MPV a crossoveru, který vzdáleně připomíná zmenšený Prius, navázat právě na městské mini i-MiEV.

Také tyto obrázky se dostaly do sítě předčasně, a tak je momentálně nedoprovází patřičné informace, Mitsubishi však už při první upoutávce před pár týdny přiznalo, že jde o elektromobil bez spalovací jednotky či jiného zdroje energie (třeba palivového článku) v roli prodlužovače dojezdu. CA-MiEV se má spoléhat výlučně na své akumulátory o neznámé kapacitě a hmotnosti, automobilka však tvrdí, že nízká váha a aerodynamika umožní autu dojezd až 300 kilometrů.

Než bychom se zde zaplétali do spekulací, zdali CA-MiEV něco takového skutečně dokáže a jak veliký, těžký a drahý paket akumulátorů by k tomu potřeboval, počkáme si raději na konkrétní čísla Mitsubishi, a pak k tomu budeme moci napsat něco navíc. Teď pouze dodáme, že auto má kromě komponentů obvyklých pro tento typ pohonu navíc dostat systém bezdrátového dobíjení.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 1 - Mitsubishi CA-MiEV zive 01Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 2 - Mitsubishi CA-MiEV zive 02Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 3 - Mitsubishi CA-MiEV zive 03Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 4 - Mitsubishi CA-MiEV zive 04Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 5 - Mitsubishi CA-MiEV zive 05
Živé fotky CA-MiEV ze Ženevy

Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 6 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 01Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 7 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 02Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 8 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 03Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 9 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 04Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 10 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 05Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 11 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 06
Bez přímého srovnání velikost CA-MiEV odhadnout nedokážeme, podle všecho však jde o kompaktní městský crossover spojující liftback s MPV

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše