Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím

(+ živé foto) Mitsubishi navzdory omezením plynoucím z nedostatečné kapacity baterek nadále upřednostňuje elektromobily.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím

4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Mitsubishi navzdory omezením plynoucím z nedostatečné kapacity baterek nadále upřednostňuje elektromobily.

Francie je se svými státními dotacemi ve výši až 7 000 Eur na každý elektromobil evropským „rájem“ bateriové mobility, a přesto byla automobilka Mitsubishi loni donucena z důvodu malého zájmu přestat dodávat na tamní trh svůj elektrický model i-MiEV přestavěný na Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Ani toto ponaučení (případně analogické globální potíže Nissanu s Leafem) však Japoncům zřejmě nestačí.

Na ženevském autosalonu představí kromě konceptu GR-HEV také druhou studii nazvanou CA-MiEV, přičemž už jejíž název napovídá, oč jde. Podle prvních (zjevně počítačově generovaných) obrázků chce pětidveřový mix liftbacku, MPV a crossoveru, který vzdáleně připomíná zmenšený Prius, navázat právě na městské mini i-MiEV.

Také tyto obrázky se dostaly do sítě předčasně, a tak je momentálně nedoprovází patřičné informace, Mitsubishi však už při první upoutávce před pár týdny přiznalo, že jde o elektromobil bez spalovací jednotky či jiného zdroje energie (třeba palivového článku) v roli prodlužovače dojezdu. CA-MiEV se má spoléhat výlučně na své akumulátory o neznámé kapacitě a hmotnosti, automobilka však tvrdí, že nízká váha a aerodynamika umožní autu dojezd až 300 kilometrů.

Než bychom se zde zaplétali do spekulací, zdali CA-MiEV něco takového skutečně dokáže a jak veliký, těžký a drahý paket akumulátorů by k tomu potřeboval, počkáme si raději na konkrétní čísla Mitsubishi, a pak k tomu budeme moci napsat něco navíc. Teď pouze dodáme, že auto má kromě komponentů obvyklých pro tento typ pohonu navíc dostat systém bezdrátového dobíjení.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 1 - Mitsubishi CA-MiEV zive 01Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 2 - Mitsubishi CA-MiEV zive 02Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 3 - Mitsubishi CA-MiEV zive 03Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 4 - Mitsubishi CA-MiEV zive 04Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 5 - Mitsubishi CA-MiEV zive 05
Živé fotky CA-MiEV ze Ženevy

Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 6 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 01Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 7 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 02Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 8 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 03Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 9 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 04Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 10 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 05Mitsubishi CA-MiEV: náhrada za nepříliš úspěšný i-MiEV nadále věří bateriím - 11 - Mitsubishi CA-MiEV 2013 oficialni rendery 06
Bez přímého srovnání velikost CA-MiEV odhadnout nedokážeme, podle všecho však jde o kompaktní městský crossover spojující liftback s MPV

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše