Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně

Legendární Lancer Evo chce v nové generaci konkurovat GT-R, proto nabídne výkon 500 koní. Jako hybrid pak hodlá zaujmout i papírovou spotřebou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně

22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Legendární Lancer Evo chce v nové generaci konkurovat GT-R, proto nabídne výkon 500 koní. Jako hybrid pak hodlá zaujmout i papírovou spotřebou.

Svět se mění a automobilový průmysl rozhodně nezůstává pozadu, zvláště pokud řeč přijde na skutečné sportovní symboly. Porsche 911 tak výměnou za nižší emise vsadilo na elektrické řízení, zatímco u BMW ze stejného důvodu vsadili namísto atmosférických motorů na ty přeplňované. Ještě větší porušení tradic nás ovšem čeká u Mitsubishi - nový Lancer Evolution, známý také pod zkratkou Evo, totiž nebude stejný jako deset generací před ním.

Japonská novinka podle všeho hodlá konkurovat Nissanu GT-R, proto nabídne výkon okolo 500 koní. Zároveň ovšem musí dodržovat emisní limity, kvůli kterým stáhlo z evropského prodeje desátou inkarnaci modelu. Překvapením tak nebude snahy automobilky nacpat pod kapotu hybridní pohonnou jednotku, která by neměla problém se splněním obou úkolů. I když všichni víme, že ve druhém případě půjde hlavně o papírové hodnoty.

Na druhou stranu, aktuální novinky bychom de facto měli brát jako dobrou zprávu, což zní ve spojení se sportovním vozem, který se prý bude moci pohybovat i jen čistě na elektřinu, skoro neskutečně. Jenže Mitsubishi nakonec ustoupilo od svých původních plánů, na jejichž základě hodlalo Evo XI vybavit diesel-elektrickým ústrojím. Místo toho tak budeme mít opětovně co do činění s (pravděpodobně přeplňovaným) benzinovým čtyřválcem.

Tím ale dobré zprávy víceméně končí, přestože chystaná novinka dostane technologie vyvinuté elektrickým závoďákem MiEV Evolution II určeným pro Pikes Peak, tedy pohon všech kol S-AWC nebo karbonovou karoserii. Společně s hybridním ústrojím totiž určitě přijde o vyšší hmotnost, která nemá na jízdní projev auta zrovna pozitivní vliv. Snadno se tak může stát, že fanoušci modelu takovou změnu ocení přechodem ke konkurenčnímu Subaru STI...

Mitsubishi ale kvůli emisním normám již s ničím jiným než s elektrickou nebo hybridní budoucností nepočítá. V závěru roku bychom se proto měli dočkat méně výkonného předchůdce hybridního Eva ve formě standardního Lanceru kombinujícího dvoulitrový benzinový čtyřválec s elektromotorem o výkonu 80 koní. Jedná se tedy o stejnou pohonnou jednotku jako u Outlanderu PHEV.

Ve srovnání s crossoverem má ovšem sedan nabízet až 64kilometrový dojezd čistě na elektřinu, zatímco v případě průměrné spotřeby dosáhne stejného průměru 1,9 l/100 km. K takové mu ale pomohou leda předem nabité lithium-iontové baterie prozatím neznámé kapacity (Outlander nabízí 12 kWh) v laboratorním testu, dlouhodobá praxe taková nebude ani omylem. Kupce to ale ne vždy zajímá, i těm často stačí ke štěstí vyhnutí se lokálním pokutám za vysokou spotřebu či emise CO. Podle zpráv zJaponska a Holandska, což jsou jediné trhy, kde se momentálně Outlander PHEV nabízí, jsou dealerství značky zavalena tolika objednávkami, že výroba jednoduše nestíhá. Proto prý také bylo pozastaveno uvádění vozu i na jiné trhy.

I z tohoto je zřejmé, že hybridních modelů bude u Mitsubishi stále více a není ani důvod předpokládat, že by tomu v případě nového Eva mohlo být jinak. Jestli jde o špatnou zprávu, dobrou zprávu, nebo v záplavě těch dosavadních alespoň o menší zlo, budete jistě nejlépe vědět sami...


Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 1 - Mitsubishi Concept-RA 01Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 2 - Mitsubishi Concept-RA 02Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 3 - Mitsubishi Concept-RA 03Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 4 - Mitsubishi Concept-RA 04Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 5 - Mitsubishi Concept-RA 05Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 6 - Mitsubishi Concept-RA 06Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 7 - Mitsubishi Concept-RA 07Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 8 - Mitsubishi Concept-RA 08Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 9 - Mitsubishi Concept-RA 09Mitsubishi Lancer Evo XI: benzinu se nevzdá, hybridem ale bude stoprocentně - 10 - Mitsubishi Concept-RA 10
Po stránce vizuální by příští Mitsubishi Lancer Evo mělo vycházet z konceptu RA z roku 2008. Na rozdíl od něj však nepoužije turbodiesel, nýbrž hybridní benzin-elektrické pohonné ústrojí

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.