Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid

Před Ženevou asi bude rušno. K těm, kteří prezentují své novinky v měsíčním předstihu, se dnes přidalo také Mitsubishi - představuje nový Outlander.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid

9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před Ženevou asi bude rušno. K těm, kteří prezentují své novinky v měsíčním předstihu, se dnes přidalo také Mitsubishi - představuje nový Outlander.

Rádi bychom tímto poděkovali japonské automobilce za to, že nepodlehla v současnosti moderní mánii odhalování nových modelů nekonečně dlouhým striptýzem a tím také zaměstnáváním naší redakce vymýšlením informačního balastu. Po zveřejnění první upoutávky zobrazující příď další generace Outlanderu rovnou přechází na fotografii hotového vozu.

Zatím sice jde pouze o jeden záběr, ale beztak je to mnohem více, než dosud předvedlo třeba italské studio Pininfarina se svým konceptem Cambiano. Na rozdíl od něj se v případě Mitsubishi jedná o sériový vůz. Vzhled ovšem může těžko někoho překvapit, pokud jen trochu sleduje dění na automobilové scéně. Ve skutečnosti se totiž díváme na produkční verzi studie PX-MiEV II prezentované na posledním tokijském autosalonu.

Outlander se od své původní předlohy odlišuje opravdu pouze v detailech. Dřívější štíhlá vnější zpětná zrcátka vystřídal konvenčnější model, ve kterém bude něco i vidět, na nárazníku přibyla mlhová světla a maska chladiče dostala tradičnější čtyři lamely. Co se odehrálo vzadu, teď ještě nevíme, ale předpokládá se, že čirou optiku zadních světel nahradily obvyklejší barvy.

Mitsubishi v tiskové zprávě uvádí, že interiér až pro sedm cestujících dostane spoustu čalouněných ploch a panelů z měkčených materiálů, palubní desku orientovanou na řidiče, multifunkční volant (konečně stavitelný ve dvou osách) a přehledný přístrojový panel. Celkovým ztvárněním designu by se ovšem kabina neměla příliš vzdálit od aktuálního Outlanderu.

V příplatkové výbavě se objeví prvky jako xenonová světla, duální klimatizace nebo elektrohydraulicky ovládané páté dveře. Balík bezpečnostní výbavy bude obsahovat systém snižující riziko kolize, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu či aktivní radarový tempomat.

Nabídka motorů bude obsahovat přepracovaný stávající agregát 2,0 MIVEC v současnosti dosahující výkonu 147 koní a „čistý“ diesel 2,2 DI-D MIVEC, který lze dnes mít se 156 nebo 177 koňmi. Zachována bude také možnost objednat si buď pohon předních kol, nebo obou náprav, k dispozici bude stop-start a nová šestistupňová automatická převodovka.

Mitsubishi už nějakou dobu upozorňuje, že třetí generace Outlanderu dostane rovněž hybridní pohonné ústrojí a nezapomnělo se zmínit ani dnes. Do Evropy ale dorazí až v létě příštího roku, na rozdíl od konvenčních modelů, které se očekávají již v létě. Hybrid bude využívat atmosférický zážehový dvoulitr v kombinaci s dvojicí elektromotorů pohánějící samostatně přední a zadní nápravu. Čistě na baterky by měl mít dojezd 50 kilometrů a průměrná papírová spotřeba vychází podle nesmyslné evropské metodiky na těžko uvěřitelné dva litry na sto.


Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid - 1 - Mitsubishi Outlander 2012Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid - 2 - Mitsubishi Outlander 2012Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid - 3 - Mitsubishi PX-MiEV II 04Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid - 4 - Mitsubishi PX-MiEV II 05Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid - 5 - Mitsubishi PX-MiEV II 06Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace SUV demaskována, bude i hybrid - 6 - Mitsubishi PX-MiEV II 07
Vývoj designu nového Outlanderu byl pouze evoluční - oproti studii PX-MiEV II se odlišuje jen v detailech

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.