Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8

V roce 1989 měla mnichovská značka kompletně připravený model M8, který měl s atmosférickým dvanáctiválcem konkurovat Ferrari. Do výroby tehdy nešel, teď se to napodruhé podařilo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8

5.6.2019 | Petr Prokopec

Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V roce 1989 měla mnichovská značka kompletně připravený model M8, který měl s atmosférickým dvanáctiválcem konkurovat Ferrari. Do výroby tehdy nešel, teď se to napodruhé podařilo.

Mít BMW trochu více odvahy, o modelu M8 bychom básnili už tři dekády. Psal se rok 1989, když mnichovské technicky nenapadlo nic lepšího, než stvořit šestilitrový dvanáctiválec S70/1, který s atmosférickým plněním dával výkon 550 koní, a nacpat ho do osmičkového kupé. Vznikl prototyp modelu M8, jehož vývoj se podařilo dostat až na práh výroby, nakonec do ní ale nezamířil.

Chybělo už jen schválení od nejvyššího vedení BMW, které ale přes naléhání lidí z divize M nikdy nepřišlo. Důvod? „Nechceme dávat logo M na auta, jako je toto,” znělo prý s vyjádření špiček automobilky podle dobových zdrojů. Jiní ale říkají, že management BMW možná správně usoudil, že v roce 1990 by Ferrari s logem BMW za cenu bližší tomu prvnímu prostě nebylo komu prodat.

Trvalo celé další tři dekády, než se Mnichov rozhodl vstoupit do stejné řeky. Zní to jako dobrá zpráva, první sériová M8 v historii ale nakonec v prvé řadě hlavně podtrhuje výjimečnost původního konceptu. Novinka o 30 let později používá 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW M5, který v základním naladění produkuje 600 koní a 750 Nm točivého momentu, tedy jen o 50 koní více. Výkon si navíc nově místo manuálu vzala na starosti osmistupňová automatická převodovka Steptronic, se kterou dorazil pohon všech kol xDrive. Kupé tak zrychlí z klidu na stovku za 3,3 sekundy, zatímco kabriolet je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost zůstává omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku, nicméně s paketem M Driver’s Package se můžete dostat až na 305 km/h.

Jestli tomuto někdo bude říkat „mnichovské Ferrari”, si nejsme jisti, parádní GT to ale může být velmi snadno. Již v základní konfiguraci zvládá M8 držet krok s nejrychlejšími vozy kategorie GT, a to i s italskými plnokrevníky. Zajít navíc můžete ještě dále, a to ve chvíli, kdy zvolíte provedení Competition, které má k dobru dalších 25 koní. V tomto případě má kupé stovku na tachometru již za 3,2 sekundy, kabriolet je opětovně o desetinu pomalejší. V případě maximálky platí výše zmíněné. Udávaná spotřeba se pohybuje mezi 10,5 a 10,8 litry na 100 kilometrů u všech variant.

Spíše než na výkon je ale BMW pyšné na podvozek, který se dočkal adaptivních tlumičů. Dorazil i aktivní diferenciál, zatímco pohon xDrive disponuje dvěma režimy 4WD a 4WD Sport. Pokud navíc deaktivujete stabilizační kontrolu, můžete přední nápravu zcela odpojit a poslat tak veškerý výkon na zadní kola. V té chvíli oceníte rychlost elektromechanického řízení, stejně jako posílené stabilizátory či dodané příčné vzpěry navyšující tuhost vozu a spolu s ním i sebevědomí řidiče.

Automobilka také zapracovala na brzdném systému, který se dočkal integrace veškerých funkcí do jednoho kompaktního modulu. Díky tomu je možné dávkovat sílu mnohem precizněji, řidič si navíc může zvolit hned ze dvou režimů nastavení pedálů. V jednom případě je favorizován komfort, ve druhém přichází účinek brzd mnohem rychleji. Platí to jak u standardní ocelové soustavy užívající šestipístkové třmeny, tak u příplatkových karbon-keramických kotoučů.

Lze pak jen dodat, že všechny modely již ve standardu počítají s koženým čalouněním, navigací, head-up displejem či specifickým klíčkem s malým displejem. Novinkou oproti všem modelům značky je pak nové tlačítko Setup na středové konzoli, jež umožní přímý přístup k nastavení motoru, tlumičů, řízení, pohonu všech kol či brzd. Spolu s ním pak dorazilo ještě rovněž nové tlačítko M Mode, jímž se volí mezi režimy Road a Sport (i Track u verzí Competition).

Oficiální fotogalerie nového BMW M8 Coupe a M8 Cabrio


Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 1 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 01Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 2 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 02Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 3 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 03Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 4 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 04Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 5 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 05Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 6 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 06Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 7 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 07Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 8 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 08Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 9 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 09Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 10 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 10Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 11 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 11Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 12 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 12Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 13 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 13Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 14 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 14Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 15 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 15Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 16 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 16Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 17 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 17Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 18 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 18Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 19 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 19Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 20 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 20Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 21 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 21Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 22 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 22Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 23 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 23Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 24 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 24Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 25 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 25Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 26 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 26Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 27 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 27Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 28 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 28Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 29 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 29Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 30 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 30Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 31 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 31Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 32 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 32Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 33 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 33Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 34 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 34Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 35 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 35Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 36 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 36Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 37 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 37Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 38 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 38Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 39 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 39Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 40 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 40Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 41 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 41Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 42 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 42Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 43 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 43Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 44 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 44Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 45 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 45Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 46 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 46Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 47 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 47Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 48 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 48Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 49 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 49Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 50 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 50Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 51 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 51Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 52 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 52Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 53 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 53Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 54 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 54Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 55 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 55Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 56 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 56Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 57 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 57Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 58 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 58Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 59 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 59Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 60 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 60Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 61 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 61Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 62 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 62Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 63 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 63Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 64 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 64Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 65 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 65Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 66 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 66Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 67 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 67Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 68 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 68Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 69 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 69Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 70 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 70Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 71 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 71Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 72 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 72Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 73 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 73Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 74 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 74Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 75 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 75Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 76 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 76Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 77 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 77Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 78 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 78Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 79 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 79Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 80 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 80Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 81 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 81Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 82 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 82Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 83 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 83Mnichovské Ferrari je po 30 letech realitou, BMW napodruhé poslalo do výroby M8 - 84 - BMW M8 Coupe a Cabrio 2019 oficialni sada 84

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše