Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Model Ferrari nezvykle končí bez nástupce, automobilka dělá místo novému superhitu
1.9.2020 | Petr Prokopec
Skutečně není obvyklé, aby některé z Ferrari prostě opustilo scénu a nic nepřišlo na jeho místo. Přesto se právě to stalo v případě modelu GTC4 Lusso, asi by jen lezl do zelí chystanému SUV.
Pokud se zadíváte na aktuální nabídku Ferrari, dost možná nebudete věřit vlastním očím. Zatímco v minulosti italská automobilka vyráběla jeden osmiválcový a jeden dvanáctiválcový model, dnes vám de facto umožní zvolit vůz pro každou konkrétní příležitost. Chystáte se vstoupit do tohoto exkluzivního klubu? Pak je tu Portofino. Zájemce o nové technologie pak dokáže bez problémů oslovit SF90 Stradale. A pro milovníky atmosférických jednotek je určeno Ferrari 812 Superfast. K tomu jsou tu modely F8, 488 Pista, Roma a k tomu i většina z nich nabízí deriváty bez pevné střechy. Pamatováno je tedy opravdu na každého. Tedy skoro na každého.
Mluvčí značky totiž potvrdil, že ukončena byla produkce modelu GTC4 Lusso včetně varianty T, a to přesto, že se ještě nedávno mluvilo o jeho pokračování. Italové však evidentně rozhodli zcela jinak. „V souladu s naší pětiletou modelovou strategií, jíž jsme avizovali v roce 2017 a v souladu se standardními životními cykly Ferrari ukončilo výrobu typů GTC4 Lusso a GTC4 Lusso T,“ zmiňuje v oficiálním prohlášení značka, která i přes ono značně rozvětvené portfolio rázem bude mít jednu skulinu prázdnou.
Model GTC4 Lusso disponoval čtyřmi plnohodnotnými sedadly a 450litrovým zavazadlovým prostorem, u značky tedy zastával roli nejpraktičtějšího auta. V tomto ohledu zákazníkům aktuálně zůstává k dispozici pouze již zmíněné Portofino a nová Roma. U obou těchto vozů nicméně jsou zadní sedadla spíše nouzového rázu a poslouží hlavně dětem. Kromě toho je třeba také počítat s tím, že třeba Roma pobere „pouze“ 272 respektive 345 litrů, zavazadel, ovšem v té chvíli je již třeba sklopit opěradla zadních sedadel.
Proč tedy takový náhlý konec? Ačkoli to oficiálně nepadlo, Ferrari se zrušením velkých modelů nepochybně připravuje na příští rok, kdy má dorazit první SUV značky, model Purosangue. Ten nabídne ještě větší zavazadelník než GTC4 Lusso, stejně jako lze očekávat také více prostoru pro nohy a hlavně pro hlavu na zadních sedadlech. Již dopředu se počítalo s tím, že zájem o tuto novinku bude vskutku velký a skutečnost, že Ferrari ukončilo výrobu svého jediného opravdu čtyřmístného modelu, ukazuje, že nechce ponechat nic náhodě a veškerý zájem lidí o praktické Ferrari soustředit k novému SUV.
Vlastně bychom se tak vůbec nedivili, kdyby Ferrari již v době premiéry oznámilo, že produkce je vyprodaná nikoliv jen na rok či dva, ale na dlouhá léta dopředu. Koneckonců se stačí podívat, jak úspěšné je Lamborghini Urus. Purosangue přitom má být ještě výkonnější, tedy alespoň v případě vrcholných verzí. Stejně tak by však mohlo být i úspornější, neboť značka počítá také s hybridní jednotkou. Očekávat v tuto chvíli pěticiferný počet předobjednávek zřejmě není nemístné.
Ferrari GTC4 Lusso končí bez přímého nástupce. Automobilka se podle všeho připravuje na příchod SUV, které se má role praktického vozu zhostit ještě lépe. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari přes Motor1
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva