Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nejlevnějším autě schopném jet 312 km/h výrobce prodělává až 463 tisíc na kuse
1.12.2019 | Petr Miler
Mnohokrát jsme se divili, jak se může jakékoli automobilce dařit vyrábět tak rychlý supersport s motorem uprostřed za cenu 1,39 milionu Kč a odpověď je poměrně prostá: Ono se jí to nedaří.
I když do konce letošního roku zbývá ještě několik týdnů, nemůže se stát už nic, co by nový Chevrolet Corvette připravilo o titul jedné z nejdůležitějších automobilových novinek roku 2019. Od Corvette se nikdy nečeká málo a napětí jistě stoupalo od momentu, kdy byla oficiálně potvrzena změna koncepce vozu, nikdo rozumný ale přesto nemohl čekat to, co Chevrolet nakonec vytáhl.
Je to malý zázrak na kolech, neboť svým pojetím jde o vůz, který by klidně mohl stát 3 nebo 5 milionů Kč a nikdo by se nemohl divit. Točivý osmiválec uprostřed, pohon zadních kol, dvouspojkový automat, stovka pod 3 sekundy, maximálka 312 km/h, spousta už základní výbavy v atraktivně vyvedeném interiéru a řada nových vychytávek činí toto auto zajímavým volbou bez ohledu na cenu. Ono ale začíná na 59 995 dolarech, tedy skoro přesně 1,39 milionu Kč. Hovořit v tomto případě o zázraku skutečně není přehnané.
Od chvíle odhalení se nespočet lidí z řad zákazníků i novinářů divil, jak se koncernu GM, který za tímto kouskem stojí, něco takového povedlo. Nyní ale vyplynula na povrch poměrně prostá odpověď: Ono se mu to nepovedlo.
Magazínu Motor Trend to potvrdil jeden z manažerů firmy, podle nějž GM nejenže nevydělává, ale prodělává až 20 tisíc dolarů na každé prodané Corvette C8 v nízkých výbavových specifikacích. To je spousta peněz, asi 463 tisíc Kč, cena už celého jiného slušného auta. A za rozdílem stojí rozpor mezi tím, čím nová Vette původně být měla a čím nakonec je.
Z technického hlediska projekt počítal se základní cenou vozu okolo 80 tisíc dolarů, lidé z marketingu GM se ale nakonec zalekli jeho špatného přijetí. Však Corvette vždy platila za sporťák pro masy a rozhodli o prodejní ceně začínající okolo 60 tisíc dolarů. Tady vznikl onen 20tisícový rozdíl, který už nebylo možné smazat a automobilka vůz začíná prodávat s prodělkem.
Zní to jako nesmysl, na věc je ale třeba hledět ze všech úhlů pohledu. Jednak je otázkou, kolik Corvette C8 v základu Chevrolet vůbec prodá a každý výbavový prvek navíc ztrátu umenšuje. Jednak sám citovaný manažer řekl, že cena bude postupně růst a už modelový rok 2021 přijde s citelně vyššími ciframi. A jednak je třeba vnímat marketingový efekt současné základní ceny. Kolem nové Vette by nikdy nebyl takový humbuk, kdyby nepřišla s tak nízkou cenou. Automobilka tak možná bude krátkodobě prodělávat, novinka už ale jednou bude do pamětí lidí zapsána jako „to levné auto”. A to je mnohem lepší stav než rozčarování z vysoké ceny a pozdější (často marné) pokusy napravit pošramocenou pověst drahými reklamními kampaněmi informujícími o slevách.
Uvést vůz na trh tímto způsobem tedy považujeme za velmi chytré a GM si to zřejmě může snadno dovolit - podle zákulisních informací je Corvette jeho dlouhodobě jasně nejziskovějším modelem a dotovat z minulých (a pravděpodobně i budoucích) zisků vstup zcela jinak pojaté nové generace na trh není nic nerozumného. Už jen proto, že nízká cena zavírá ústa kritikům.
Nová Corvette oslnila kombinací svých vlastností a nečekaně nízké ceny. Ona cena je ale podle manažera GM zatím spíše marketingový fígl než odraz nákladové reality, na modelech s nejnižší výbavou automobilka prodělává přes 460 tisíc korun
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB