Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili

Dokážete si představit, že byste si koupili nové auto, a jednoho dne vám ve schránce přistál mail informující, že vám výrobce dodatečně vrátí 142 tisíc Kč, abyste na něj hleděli optimističtěji? Budete se divit, ale přesně to se dnes děje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili

2.7.2022 | Petr Prokopec

Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili

/

Foto: Chevrolet

Dokážete si představit, že byste si koupili nové auto, a jednoho dne vám ve schránce přistál mail informující, že vám výrobce dodatečně vrátí 142 tisíc Kč, abyste na něj hleděli optimističtěji? Budete se divit, ale přesně to se dnes děje.

Na první dojem dá spousta lidí, ani špatným entré ale nemusí být vše ztraceno. Svou reputaci si můžete postupem času napravit a získat si obdiv, po kterém jste od začátku toužili. V něco takového jistě doufá Chevrolet, jehož elektrický model Bolt se stal symbolem selhání a platí dnes za jasně největší průšvih moderních aut. Již v listopadu 2020 se totiž ukázalo, že vůz má problémy s bateriemi, které mohou být příčinou samovznícení. Americká automobilka proto přišla s několika pokusy o opravu. Ty ale nepřinesly kýžené ovoce, a tak loni v srpnu došlo na mohutnou svolávací akci, kdy do servisů musela veškerá produkce na výměnu baterií.

Jen u tohoto kroku ovšem Chevrolet neskončil, zároveň také pozastavil výrobu. Ta byla obnovena až letos v dubnu, kdy značka doufala v návrat na výsluní. Nic takového ale nepšišlo pokud Bolt někdy jakkoli dobré renomé, to lehlo popelem. Zájemci se tedy nehrnuli, načež došlo na statisícové slevy. Ty jsou v dnešní době nevídané, zvláště když poptávka převažuje nad nabídkou. O tom si ale Chevy může nechat jen zdát, a tak se všemi možnými způsoby snaží, aby z něj udělal prodejné zboží.

Nově tak automobilka vyrukovala s tahem, který je ještě překvapivější, než ono zavedení slev. Lidem, kteří si jej koupili ještě před jejich příchodem, totiž vrátí 6 000 USD (cca 142 tisíc Kč) z kupní ceny, i když se o nic neprosili. Smyslem je vylepšit vnímání tohoto modelu a zabránit jakémukoli dalšímu šíření negativních pocitů kupců. Pokud jste tedy někdy přemýšleli nad významem přísloví „tonoucí se stébla chytá“, zde máte jeho vysvětlení na konkrétním případu. Chevrolet tento krok popisuje jako program dobré vůle a majitele o něm bude informovat emailem.

Nárok na slevu mají logicky jen ti, kteří si Bolt koupili přímo a nepořídili si jej na splátky. Jak zjistili kolegové z Auto News, v prvním letošním kvartálu bylo takto prodáno 358 kusů. Čísla za druhé čtvrtletí pak sice ještě nejsou venku, ovšem kdyby se jednalo o stejné množství, pak Chevrolet zpětná sleva vyjde na 4,296 milionu dolarů (asi 102 milionů Kč). To je další obrovská investice spojená se sázkou Chevroletu na elektrifikaci. V ní vidí svou budoucnost, a tak nechce připustit, aby s Boltem bylo spojeno negativní renomé.

Otázkou nicméně je, zda si automobilka skutečně takto zvládne koupit zpět dobrou reputaci. Na Chevroletu Bolt leží velké stigma vozu, který se dokonce i bez nabíjení může vznítit kdykoli a kdekoli. Zpětné slevy jsou ale na druhou stranu lepším řešením než třeba pokus o přejmenování vozu. Takový krok by byl v médiích jistě náležitě rozmáznut.

Jak vše dopadne, zjistíme až v následujících měsících. Aktuálně tak už jen dodáme, že základní Bolt vychází na americkém trhu na 26 595 dolarů (asi 631 tisíc Kč), zatímco jeho prostornější verze EUV stojí minimálně 28 195 USD (cca 669 tisíc Kč). Jde o ceny po oné slevě, od kterých sice již nelze odečíst federální kredit, jenž Chevrolet již vyčerpal, ve hře jsou ale ještě lokální pobídky. Třeba v Kalifornii tak lze jít ještě o 2 000 USD (47 500 Kč) dolů. Zájem je - jak vidno - přesto stále minimální a automobilka musí dělat možné i nemožné, aby s tím něco provedla.


Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili - 1 - Chevrolet Bolt 2021 update prvni foto 01Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili - 2 - Chevrolet Bolt 2021 update prvni foto 02Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili - 3 - Chevrolet Bolt 2021 update prvni foto 03
Pokud si základní Bolt koupíte v Kalifornii, vyjde vás na méně než 600 tisíc korun. To je více než vstřícná cena, zda však bude stačit na přebití negativní reputace, je otázkou. Foto: Chevrolet

Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili - 4 - Chevrolet Bolt EUV 2022 prvni sada 01Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili - 5 - Chevrolet Bolt EUV 2022 prvni sada 02Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili - 6 - Chevrolet Bolt EUV 2022 prvni sada 03
Levné je ve výsledku i provedení EUV, které nyní startuje pod 700 tisíci korun, do čehož přitom ještě nejsou zahrnuty lokální dotace. Přesto je odbyt minimální a automobilka si „kupuje” i stávající majitele. Foto: Chevrolet

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.