Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut je taková osina, že výrobce vrací přes 140 tisíc Kč i těm, kteří ho dávno koupili
2.7.2022 | Petr Prokopec
Dokážete si představit, že byste si koupili nové auto, a jednoho dne vám ve schránce přistál mail informující, že vám výrobce dodatečně vrátí 142 tisíc Kč, abyste na něj hleděli optimističtěji? Budete se divit, ale přesně to se dnes děje.
Na první dojem dá spousta lidí, ani špatným entré ale nemusí být vše ztraceno. Svou reputaci si můžete postupem času napravit a získat si obdiv, po kterém jste od začátku toužili. V něco takového jistě doufá Chevrolet, jehož elektrický model Bolt se stal symbolem selhání a platí dnes za jasně největší průšvih moderních aut. Již v listopadu 2020 se totiž ukázalo, že vůz má problémy s bateriemi, které mohou být příčinou samovznícení. Americká automobilka proto přišla s několika pokusy o opravu. Ty ale nepřinesly kýžené ovoce, a tak loni v srpnu došlo na mohutnou svolávací akci, kdy do servisů musela veškerá produkce na výměnu baterií.
Jen u tohoto kroku ovšem Chevrolet neskončil, zároveň také pozastavil výrobu. Ta byla obnovena až letos v dubnu, kdy značka doufala v návrat na výsluní. Nic takového ale nepšišlo pokud Bolt někdy jakkoli dobré renomé, to lehlo popelem. Zájemci se tedy nehrnuli, načež došlo na statisícové slevy. Ty jsou v dnešní době nevídané, zvláště když poptávka převažuje nad nabídkou. O tom si ale Chevy může nechat jen zdát, a tak se všemi možnými způsoby snaží, aby z něj udělal prodejné zboží.
Nově tak automobilka vyrukovala s tahem, který je ještě překvapivější, než ono zavedení slev. Lidem, kteří si jej koupili ještě před jejich příchodem, totiž vrátí 6 000 USD (cca 142 tisíc Kč) z kupní ceny, i když se o nic neprosili. Smyslem je vylepšit vnímání tohoto modelu a zabránit jakémukoli dalšímu šíření negativních pocitů kupců. Pokud jste tedy někdy přemýšleli nad významem přísloví „tonoucí se stébla chytá“, zde máte jeho vysvětlení na konkrétním případu. Chevrolet tento krok popisuje jako program dobré vůle a majitele o něm bude informovat emailem.
Nárok na slevu mají logicky jen ti, kteří si Bolt koupili přímo a nepořídili si jej na splátky. Jak zjistili kolegové z Auto News, v prvním letošním kvartálu bylo takto prodáno 358 kusů. Čísla za druhé čtvrtletí pak sice ještě nejsou venku, ovšem kdyby se jednalo o stejné množství, pak Chevrolet zpětná sleva vyjde na 4,296 milionu dolarů (asi 102 milionů Kč). To je další obrovská investice spojená se sázkou Chevroletu na elektrifikaci. V ní vidí svou budoucnost, a tak nechce připustit, aby s Boltem bylo spojeno negativní renomé.
Otázkou nicméně je, zda si automobilka skutečně takto zvládne koupit zpět dobrou reputaci. Na Chevroletu Bolt leží velké stigma vozu, který se dokonce i bez nabíjení může vznítit kdykoli a kdekoli. Zpětné slevy jsou ale na druhou stranu lepším řešením než třeba pokus o přejmenování vozu. Takový krok by byl v médiích jistě náležitě rozmáznut.
Jak vše dopadne, zjistíme až v následujících měsících. Aktuálně tak už jen dodáme, že základní Bolt vychází na americkém trhu na 26 595 dolarů (asi 631 tisíc Kč), zatímco jeho prostornější verze EUV stojí minimálně 28 195 USD (cca 669 tisíc Kč). Jde o ceny po oné slevě, od kterých sice již nelze odečíst federální kredit, jenž Chevrolet již vyčerpal, ve hře jsou ale ještě lokální pobídky. Třeba v Kalifornii tak lze jít ještě o 2 000 USD (47 500 Kč) dolů. Zájem je - jak vidno - přesto stále minimální a automobilka musí dělat možné i nemožné, aby s tím něco provedla.
Pokud si základní Bolt koupíte v Kalifornii, vyjde vás na méně než 600 tisíc korun. To je více než vstřícná cena, zda však bude stačit na přebití negativní reputace, je otázkou. Foto: Chevrolet
Levné je ve výsledku i provedení EUV, které nyní startuje pod 700 tisíci korun, do čehož přitom ještě nejsou zahrnuty lokální dotace. Přesto je odbyt minimální a automobilka si „kupuje” i stávající majitele. Foto: Chevrolet
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva