Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře

Nový Golf nebyl přijat s takovým nadšením, jak asi Volkswagen očekával a jeho představení v crash testu mu reputaci nenapraví. Formálně sice získal obligátních pět hvězd, fakticky ale neexceloval.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře

18.12.2019 | Petr Prokopec

Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Golf nebyl přijat s takovým nadšením, jak asi Volkswagen očekával a jeho představení v crash testu mu reputaci nenapraví. Formálně sice získal obligátních pět hvězd, fakticky ale neexceloval.

Během posledních několika málo měsíců jsme si mohli představit hned dvě stěžejní koncernové novinky. Tou první byl Volkswagen Golf osmé generace, jenž následovala Škoda Octavia čtvrté generace. Nadmíru zajímavá byla ovšem skutečnost, že i Němci propadli spíše českému než domácímu vozu. To ale nakonec nebylo až tak překvapivé, neboť zatímco Octavia oproti předchůdci zamířila vzhůru, Golf spíše opačným směrem. Viditelné je to i na šetření na nesprávných místech, jako jsou třeba plynové vzpěry kapoty motoru - Octavia je dostala, Golf jich pozbyl.

Ve Wolfsburgu nejspíše v uplynulých týdnech bubnovali na poplach, což je plně pochopitelné. Golf totiž již dosud musel čelit nemalé konkurenci v podobě stále větší záplavy SUV všeho druhu. Nyní však jeho prodeje evidentně bude více než kdy dříve ohrožovat sourozenec, který měl zůstat v německém stínu. Byť je třeba připomenout, že Škoda s příchodem čtvrté generace nabrala nemalé sebevědomí a její ceny mají daleko k lidovým.

Přesto tu nakonec máme jednu oblast, ve které Octavia tahá za kratší konec provazu. Řeč je o crash testech Euro NCAP, jimiž české kombi prošlo před nedávnem. Odneslo si přitom pětihvězdičkové hodnocení, stejné, jaké nyní obdržel Golf. Nicméně pokud se zadíváme na hodnocení v jednotlivých kategoriích, zjistíme, že Škoda má navrch jen u elektronických berliček, a to o pouhé procento. Ve všech ostatních ohledech však dostává na frak.

Neznamená to ovšem, že by německý vůz byl zcela bez chybičky. Stejně jako u modelu Sharan, který prošel crash testy nedávno, totiž také v tomto případě došlo po bočním nárazu na otevření dveří. To Euro NCAP považuje za tristní, v případě kolize totiž může dojít na ohrožení pasažérů i jejich prvotním otevřením a následným bouchnutím. Organizace proto vítá, že Volkswagen hodlá nalézt příčinu, jenž nejspíše tkví u subdodavatele.

Zajímavé je, že i když člověk to bez hlubšího povědomí o crash testech jistě bude vnímat jako problém a také NCAP připouští, že je to problém, na výsledek nárazové zkoušky to nemá vliv, protože taková věc se nehodnotí a při prvotním nárazu posádku neohrožuje. Tento problém navíc není jediným, kriticky se totiž Euro NCAP vyjádřilo také k bezpečnosti cestujících vzadu při nárazu celou částí přídě. Jde o stejné zvýšené riziko, jaké má na kontě i Octavia, vůči ní se však Golf může pochlubit příkladnou bezpečností při narážení na kůl. To je s ohledem na ono otevření dveří více než překvapivé. Zajímavá i logická zároveň je pak skutečnost, že delší záď českého kombíku má lepší hodnocení při nárazu zezadu.

Euro NCAP nicméně hýřilo chválou v případě navýšené konektivity, nový Golf je totiž prvním vozem Volkswagenu, který zvládá komunikovat s okolní infrastrukturou i dalšími vozy. Může tak umocnit varování před hrozícím nebezpečím. Prevenci se přitom bruselská organizace snaží dávat prioritu, proto již naznačila, že tato technologie bude zakrátko zařazena do nárazových zkoušek. Že to povede k dalšímu zdražení aut, snad ani nemusíme dodávat, ale to je trochu jiný příběh. Nyní je faktem, že novému Golfu při nárazu mohou upadnout dveře, což v případě opakovaného nárazu může způsobit posádce fatální zranění i při relativně drobné sekundární nehodě. Oněch pět hvězdiček vozu lze tak tentokrát brát vážně ještě méně než jindy.

Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP


Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 1 - Euro NCAP 2019 VW Golf 01Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 2 - Euro NCAP 2019 VW Golf 02Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 3 - Euro NCAP 2019 VW Golf 03Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 4 - Euro NCAP 2019 VW Golf 04

Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu Golf

Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 5 - Euro NCAP 2019 VW Golf 05Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 6 - Euro NCAP 2019 VW Golf 06Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 7 - Euro NCAP 2019 VW Golf 07Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 8 - Euro NCAP 2019 VW Golf 08Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 9 - Euro NCAP 2019 VW Golf 09Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 10 - Euro NCAP 2019 VW Golf 10Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 11 - Euro NCAP 2019 VW Golf 11Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 12 - Euro NCAP 2019 VW Golf 12

Záběry s následky jednotlivých testů

Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 13 - Euro NCAP 2019 VW Golf 13Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 14 - Euro NCAP 2019 VW Golf 14Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 15 - Euro NCAP 2019 VW Golf 15Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 16 - Euro NCAP 2019 VW Golf 16Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 17 - Euro NCAP 2019 VW Golf 17Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 18 - Euro NCAP 2019 VW Golf 18Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 19 - Euro NCAP 2019 VW Golf 19Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře - 20 - Euro NCAP 2019 VW Golf 20

Zdroj: Euro NCAP

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše