Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře
18.12.2019 | Petr Prokopec
Nový Golf nebyl přijat s takovým nadšením, jak asi Volkswagen očekával a jeho představení v crash testu mu reputaci nenapraví. Formálně sice získal obligátních pět hvězd, fakticky ale neexceloval.
Během posledních několika málo měsíců jsme si mohli představit hned dvě stěžejní koncernové novinky. Tou první byl Volkswagen Golf osmé generace, jenž následovala Škoda Octavia čtvrté generace. Nadmíru zajímavá byla ovšem skutečnost, že i Němci propadli spíše českému než domácímu vozu. To ale nakonec nebylo až tak překvapivé, neboť zatímco Octavia oproti předchůdci zamířila vzhůru, Golf spíše opačným směrem. Viditelné je to i na šetření na nesprávných místech, jako jsou třeba plynové vzpěry kapoty motoru - Octavia je dostala, Golf jich pozbyl.
Ve Wolfsburgu nejspíše v uplynulých týdnech bubnovali na poplach, což je plně pochopitelné. Golf totiž již dosud musel čelit nemalé konkurenci v podobě stále větší záplavy SUV všeho druhu. Nyní však jeho prodeje evidentně bude více než kdy dříve ohrožovat sourozenec, který měl zůstat v německém stínu. Byť je třeba připomenout, že Škoda s příchodem čtvrté generace nabrala nemalé sebevědomí a její ceny mají daleko k lidovým.
Přesto tu nakonec máme jednu oblast, ve které Octavia tahá za kratší konec provazu. Řeč je o crash testech Euro NCAP, jimiž české kombi prošlo před nedávnem. Odneslo si přitom pětihvězdičkové hodnocení, stejné, jaké nyní obdržel Golf. Nicméně pokud se zadíváme na hodnocení v jednotlivých kategoriích, zjistíme, že Škoda má navrch jen u elektronických berliček, a to o pouhé procento. Ve všech ostatních ohledech však dostává na frak.
Neznamená to ovšem, že by německý vůz byl zcela bez chybičky. Stejně jako u modelu Sharan, který prošel crash testy nedávno, totiž také v tomto případě došlo po bočním nárazu na otevření dveří. To Euro NCAP považuje za tristní, v případě kolize totiž může dojít na ohrožení pasažérů i jejich prvotním otevřením a následným bouchnutím. Organizace proto vítá, že Volkswagen hodlá nalézt příčinu, jenž nejspíše tkví u subdodavatele.
Zajímavé je, že i když člověk to bez hlubšího povědomí o crash testech jistě bude vnímat jako problém a také NCAP připouští, že je to problém, na výsledek nárazové zkoušky to nemá vliv, protože taková věc se nehodnotí a při prvotním nárazu posádku neohrožuje. Tento problém navíc není jediným, kriticky se totiž Euro NCAP vyjádřilo také k bezpečnosti cestujících vzadu při nárazu celou částí přídě. Jde o stejné zvýšené riziko, jaké má na kontě i Octavia, vůči ní se však Golf může pochlubit příkladnou bezpečností při narážení na kůl. To je s ohledem na ono otevření dveří více než překvapivé. Zajímavá i logická zároveň je pak skutečnost, že delší záď českého kombíku má lepší hodnocení při nárazu zezadu.
Euro NCAP nicméně hýřilo chválou v případě navýšené konektivity, nový Golf je totiž prvním vozem Volkswagenu, který zvládá komunikovat s okolní infrastrukturou i dalšími vozy. Může tak umocnit varování před hrozícím nebezpečím. Prevenci se přitom bruselská organizace snaží dávat prioritu, proto již naznačila, že tato technologie bude zakrátko zařazena do nárazových zkoušek. Že to povede k dalšímu zdražení aut, snad ani nemusíme dodávat, ale to je trochu jiný příběh. Nyní je faktem, že novému Golfu při nárazu mohou upadnout dveře, což v případě opakovaného nárazu může způsobit posádce fatální zranění i při relativně drobné sekundární nehodě. Oněch pět hvězdiček vozu lze tak tentokrát brát vážně ještě méně než jindy.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu Golf
Záběry s následky jednotlivých testů
Zdroj: Euro NCAP
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch