Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejhezčí kompaktní sedan dál dělají Němci, i ve své druhé generaci dokáže okouzlit
21.4.2020 | Petr Prokopec
Německé automobilky obvykle nepatří mezi ty, nad jejichž designovými kreacemi byste se rozplývali. V případě něčeho tak neobvyklého, jako je kompaktní sedan, ale Audi s A3 Sedan našlo recept, na který nikdo nemá odpověď.
Jedinou jistotou v době koronavirové je nejistota. Nikdo bohužel neví, co bude za pár hodin, natož pak dnů, týdnů či měsíců. A jakkoliv v mnoha zemích již došlo na uvolňování restrikcí, výrobci čehokoli jsou stále velmi obezřetní, automobilky nevyjímaje. Přijít s novým autem ve špatnou chvíli může zničit celou jeho kariéru, neboť zákazníci se za prodejci aktuálně rozhodně překotně nehrnou. Vzduchem létá spíše zdrženlivost, pročež již ani zdaleka neplatí, že kdo přijde první, ten vyhraje.
Audi má nicméně pocit, že to nejhorší máme již za sebou, a proto vyrukovalo s druhou generací modelu A3 Sedan, podle nás nejhezčí verzí á-trojky a současně nejhezčím - pokud ne jediným hezkým - kompaktním sedanem. Novinka stejně jako předchůdce stojí na modulární platformě MQB, jde však o evoluční verzi, která lehce zamíchala s rozměry. Délka se tak natáhla o 40 milimetrů na 4 500 mm, šířka o 20 mm na 1 820 mm a výška o 10 mm na 1 430 mm. Nezměněný tak zůstává pouze rozvor 2 636 mm, což ovšem neznamená, že byste uvnitř nemohli počítat s větším prostorem než dosud.
Posun směrem k lepšímu je již z podstaty věci dán oním rozšířením vozu, jež přineslo více místa v oblasti loktů. Mimo to ovšem byla také níže ukotvena sedačka řidiče, který tak má nově o 20 mm více prostoru pro hlavu. V případě zavazadelníku ale již zůstáváme na dosavadní hodnotě, tedy na 425 litrech. Na celkový objem sesterského pětidveřového Sportbacku tak sice sedan ztrácí, ovšem prodloužením zádě o 150 mm došlo k vylepšení aerodynamiky a vlastně také vzhledu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde bude nabídka zpočátku velmi omezená. V případě benzinových jednotek dorazí pouze 1,5litrový čtyřválec se 150 koňmi, jejž bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem. Tuto jednotku si ovšem s nezměněným výkonem budete moci dopřát i jako mild-hybrid, ovšem pouze s převodovkou DSG. Ta je pak ostatně jedinou volbou pro dvoulitrový turbodiesel, který taktéž nabízí 150 koní.
Uvnitř je možné počítat s 10,25palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10,1palcovou centrální obrazovkou spojenou s multimediálním systémem MMI. Ten lze za příplatek vylepšit verzí MMI Navigation plus, vylepšená konektivita je vlastní oběma variantám. Dále dorazila i plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů, mezi něž patří i přednárazový systém, adaptivní tempomat či varování před nebezpečným přiblížením k okolní dopravě.
Audi hodlá objednávkové knihy otevřít již na konci dubna, přičemž ceny startují na 29 800 EUR (cca 819 500 Kč). Do budoucna lze však očekávat i zlevnění, neboť dorazit mají také slabší agregáty. Stejně tak se nicméně čekají také výkonné modely, kdy základní model s benzinovým dvoulitrem nabídne 240 koní a varianta S3 pak dokonce více než 300. Prvního vozu bychom se však měli dočkat až v závěru letošního roku, toho druhého pak na počátku příštího.
Nové Audi A3 Sedan dorazilo s nemalou elegancí i praktičností. Jeho motorový prostor je ale zatím poněkud skromnější
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch