Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný

Škodovky pořád dokážou okouzlit poměrem výkonu a ceny, doby, kdy byly opravdu levné, jsou ale dávno pryč. Teď se ovšem do nabídky značky nastěhoval dopravní prostředek za 3 tisíce korun, koloběžka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný

21.5.2020 | Petr Prokopec

Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škodovky pořád dokážou okouzlit poměrem výkonu a ceny, doby, kdy byly opravdu levné, jsou ale dávno pryč. Teď se ovšem do nabídky značky nastěhoval dopravní prostředek za 3 tisíce korun, koloběžka.

Po léta byly stěžejním pilířem mladoboleslavské automobilky nízké ceny. Škoda sice neklesla až na úroveň Dacie, ovšem koncernovou techniku jste v jejím případě mohli pořídit za menší peníze než u Volkswagenu či Audi. Postupem času ale značce začalo růst sebevědomí. Když tedy byly zveřejněny první ceny nové Škody Octavia, řada lidí zalapala po dechu. Čtvrtá generace totiž fakticky odstartovala nad půl milionem korun, což bylo teritorium vyhrazené dříve právě Němcům. Nicméně Golf nyní startuje o více jak 100 000 Kč níže.

Nyní tu ale máme škodováckou novinku, která se vrací ke skutečné láci. Na její pořízení vám totiž bude stačit jen 2 968 Kč. Počítat přitom lze v tu chvíli s nadmíru kompaktními rozměry i extrémně nízkou hmotností, jakkoliv je zároveň třeba akceptovat také velmi nízký výkon. Řeč je totiž o koloběžce, kterou je možné složenou uložit do zavazadelníků modelů Scala a Kamiq. Ovšem pouze za předpokladu, že oželíte rezervní kolo a místo toho sáhnete po lepicí sadě.

Koloběžka přitom nedostala do vínku elektromotor jako již dříve představený eScooter, místo toho jste její jedinou hnací silou vy. Určena je pro každého od 10 let věku a s ohledem na maximální nosnost 100 kilogramů dokáže pobrat i dospělého. Ten pro změnu nemá problém s jejím přenosem, neboť hmotnost 4,8 kg vám časem natáhne ruce až na zem. Ve složeném stavu lze přitom počítat s rozměry 49x42x11 cm, v rozloženém pak s rozměry 100x82x92 cm.

Automobilka dodává, že koloběžka není určena pro provoz na pozemních komunikacích. Zároveň tímto způsobem pomrkává i na své počátky, neboť zakladatelé značky Václav Laurin a Václav Klement v prvé fázi nejprve vyráběli jízdní kola. S auty začali koketovat až v roce 1905, tedy deset let od zrodu firmy. O dvacet let později ovšem pro změnu byli pohlceni Škodovými závody, jenž automobilce daly nové jméno. Toto impérium se však v roce 1945 rozpadlo.

To jsme ale poněkud odbočili, proto jen rychle dodáme, že koloběžka dostala polyuretanová kolečka. Rám pro změnu počítá s ocelí a hliníkem, přičemž byl natřen černě. S tím kontrastují zelené rukojeti a grafické dekory ve stejném odstínu. Údržbu lze pak provádět běžnými mycími prostředky, rozpouštědla či tlakový čistič ovšem Škoda nedoporučuje.


Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný - 1 - Skoda kolobezka 2020 prvni sada 01Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný - 2 - Skoda kolobezka 2020 prvni sada 02Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný - 3 - Skoda kolobezka 2020 prvni sada 03Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný - 4 - Skoda kolobezka 2020 prvni sada 04Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný - 5 - Skoda kolobezka 2020 prvni sada 05Nejlevnější pojízdná Škoda současnosti nestojí ani 3 tisíce, motor ale nemá žádný - 6 - Skoda kolobezka 2020 prvni sada 06
Škoda začala nabízet koloběžku, která se vejde do zavazadelníků modelů Scala a Kamiq

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše