Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu

Nepochybně existují i lepší auta, v poměru výkonu a ceny ale umí zaujmout, navíc nyní lépe vypadá. Není tak divu, že se prodává jako housky na krámě, letos už oslovil přes 100 tisíc lidí a za celou svou existenci čtyřnásobek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu

24.11.2021 | Petr Miler

Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu

/

Foto: Renault

Nepochybně existují i lepší auta, v poměru výkonu a ceny ale umí zaujmout, navíc nyní lépe vypadá. Není tak divu, že se prodává jako housky na krámě, letos už oslovil přes 100 tisíc lidí a za celou svou existenci čtyřnásobek.

Renault Kwid se jako nejlevnější SUV světa začal na indickém trhu se prodávat už v roce 2015. Prodeje ani tehdy nebyly nízké, zejména proto, že vůz s cenou startoval v přepočtu pod 100 tisíci korunami, postupem času ale došlo na propad počátečního zájmu až o více než 50 procent. Ten se Francouzi loni pokusili zastavit razantním faceliftem a zjevně bodují.

Technicky se sice s modernizací nic nezměnilo, vůz je i nadále k dispozici se dvěma benzinovými agregáty, z nichž ten 0,8litrový dává 54 koní při 5 678 (sic) ot./min a 72 Nm točivého momentu při 4 386 ot./min, zatímco litrová jednotka byla naladěna na 68 koní a 91 Nm v 5 500 resp. 4 259 otáčkách. Volit pak znovu jde mezi manuálem a automatem. V případě designu ale došlo ke skutečně radikální proměně.

Příď se nyní chlubí novou maskou, nárazníkem a také docela jinak pojatými světly, která byla dle poslední módy rozdělena do dvou pater. V tom horním velmi úzkém nalezneme diody pro denní svícení, hlavní lampy jsou pak stylizovány jako mlhovky. Zadní světla se však zdají být ponechána v původním stavu, v závislosti na volbě výbavy tak lze počítat maximálně jen s novými kryty pod zadním nárazníkem.

Do interiéru zamířila nová palubní deska s multimédii podporujícími systémy Andoid Auto a Apple CarPlay. Doplňuje je osmipalcová dotyková obrazovka, stejně jako pozměněný volant. Změn se dočkal i přístrojový štít, nakonec si vše můžete prohlédnout v přiložené galerii zachycující novou, litrovou verzi Ultra. Co je pozoruhodné, přes všechna vylepšení a citelně atraktivnější pojetí je auto k dál mání velmi levně.

Základní verze tak startuje na 411 500 rupiích, tedy asi 120 tisících Kč. A i vybavenější model s litrovým motorem přijde na 458 300 rupií, v přepočtu 135 tisíc Kč. Musíte jít až po maximálně vybavené verzi Climber s motorem 1,0 a automatem, aby se cena dostala aspoň na 556 200 INR, což je ale pořád 165 tisíc korun - za absolutně vrcholnou verzi z prezentačních materiálů. Je to o dost více než dříve, lidé ale zjevně na vylepšený vzhled i výbavu reagují pozitivně.

Při takových sumách by ostatně autu leccos odpustil i náročný Evropan, a tak není divu, že se i v těžkých časech prodává v Indii velmi dobře. Renault se čerstvě pochlubil tím, že od začátku prodejů vozu v roce 2015 dodal zákazníkům už přes 400 Kwidů, zajímavěji ale působí pohled na prodeje v kratším časovém období. Jen za prvních 10 měsíců letošního roku si vůz našel 104 583 kupců, a to je třeba dodat, že se prodává jen v Indii a okolí. Přesto je to vedle Clia a Capturu třetí nejprodávanější model značky vůbec.

Letos by si Kwid s trochou štěstí měl najít přes 120 tisíc kupců, tedy více jak čtvrtinu celkového svého odbytu za 6 let. A to v jediné zemi, sice pořádně lidnaté, ale stále jen rozojové. Lze se tomu divit, když auto stojí tolik, kolik stojí a vypadá tak, jak vypadá? Pozoruhodné je, že Francouzi letos evidují 382 prodaných Kwidů i v Evropě, možná jen pro své potřeby, ale kdo ví - možná uvažují i o verzi prodejné také zde, však s motory 0,8 a 1,0 je to Evropan skoro jako vyšitý.


Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 1 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 01Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 2 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 02Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 3 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 03Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 4 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 04Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 5 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 05Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 6 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 06Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 7 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 07Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 8 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 08Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 9 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 09Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 10 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 10Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 11 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 11Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 12 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 12Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 13 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 13Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 14 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 14Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 15 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 15
Renault svůj Kwid pro loňský rok faceliftoval a evidentně dokázal zaujmout. Se 400 tisíci prodeji za celou dobu své existence a více jak 100 tisíci letos je to už třetí nejprodávanější model značky, jehož odbyt i v těžkých časech razantně roste. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.