Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu

Nepochybně existují i lepší auta, v poměru výkonu a ceny ale umí zaujmout, navíc nyní lépe vypadá. Není tak divu, že se prodává jako housky na krámě, letos už oslovil přes 100 tisíc lidí a za celou svou existenci čtyřnásobek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu

24.11.2021 | Petr Miler

Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu

/

Foto: Renault

Nepochybně existují i lepší auta, v poměru výkonu a ceny ale umí zaujmout, navíc nyní lépe vypadá. Není tak divu, že se prodává jako housky na krámě, letos už oslovil přes 100 tisíc lidí a za celou svou existenci čtyřnásobek.

Renault Kwid se jako nejlevnější SUV světa začal na indickém trhu se prodávat už v roce 2015. Prodeje ani tehdy nebyly nízké, zejména proto, že vůz s cenou startoval v přepočtu pod 100 tisíci korunami, postupem času ale došlo na propad počátečního zájmu až o více než 50 procent. Ten se Francouzi loni pokusili zastavit razantním faceliftem a zjevně bodují.

Technicky se sice s modernizací nic nezměnilo, vůz je i nadále k dispozici se dvěma benzinovými agregáty, z nichž ten 0,8litrový dává 54 koní při 5 678 (sic) ot./min a 72 Nm točivého momentu při 4 386 ot./min, zatímco litrová jednotka byla naladěna na 68 koní a 91 Nm v 5 500 resp. 4 259 otáčkách. Volit pak znovu jde mezi manuálem a automatem. V případě designu ale došlo ke skutečně radikální proměně.

Příď se nyní chlubí novou maskou, nárazníkem a také docela jinak pojatými světly, která byla dle poslední módy rozdělena do dvou pater. V tom horním velmi úzkém nalezneme diody pro denní svícení, hlavní lampy jsou pak stylizovány jako mlhovky. Zadní světla se však zdají být ponechána v původním stavu, v závislosti na volbě výbavy tak lze počítat maximálně jen s novými kryty pod zadním nárazníkem.

Do interiéru zamířila nová palubní deska s multimédii podporujícími systémy Andoid Auto a Apple CarPlay. Doplňuje je osmipalcová dotyková obrazovka, stejně jako pozměněný volant. Změn se dočkal i přístrojový štít, nakonec si vše můžete prohlédnout v přiložené galerii zachycující novou, litrovou verzi Ultra. Co je pozoruhodné, přes všechna vylepšení a citelně atraktivnější pojetí je auto k dál mání velmi levně.

Základní verze tak startuje na 411 500 rupiích, tedy asi 120 tisících Kč. A i vybavenější model s litrovým motorem přijde na 458 300 rupií, v přepočtu 135 tisíc Kč. Musíte jít až po maximálně vybavené verzi Climber s motorem 1,0 a automatem, aby se cena dostala aspoň na 556 200 INR, což je ale pořád 165 tisíc korun - za absolutně vrcholnou verzi z prezentačních materiálů. Je to o dost více než dříve, lidé ale zjevně na vylepšený vzhled i výbavu reagují pozitivně.

Při takových sumách by ostatně autu leccos odpustil i náročný Evropan, a tak není divu, že se i v těžkých časech prodává v Indii velmi dobře. Renault se čerstvě pochlubil tím, že od začátku prodejů vozu v roce 2015 dodal zákazníkům už přes 400 Kwidů, zajímavěji ale působí pohled na prodeje v kratším časovém období. Jen za prvních 10 měsíců letošního roku si vůz našel 104 583 kupců, a to je třeba dodat, že se prodává jen v Indii a okolí. Přesto je to vedle Clia a Capturu třetí nejprodávanější model značky vůbec.

Letos by si Kwid s trochou štěstí měl najít přes 120 tisíc kupců, tedy více jak čtvrtinu celkového svého odbytu za 6 let. A to v jediné zemi, sice pořádně lidnaté, ale stále jen rozojové. Lze se tomu divit, když auto stojí tolik, kolik stojí a vypadá tak, jak vypadá? Pozoruhodné je, že Francouzi letos evidují 382 prodaných Kwidů i v Evropě, možná jen pro své potřeby, ale kdo ví - možná uvažují i o verzi prodejné také zde, však s motory 0,8 a 1,0 je to Evropan skoro jako vyšitý.


Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 1 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 01Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 2 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 02Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 3 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 03Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 4 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 04Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 5 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 05Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 6 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 06Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 7 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 07Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 8 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 08Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 9 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 09Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 10 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 10Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 11 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 11Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 12 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 12Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 13 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 13Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 14 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 14Nejlevnější SUV Renaultu je hit, koupilo ho už 400 tisíc lidí. Při jeho vzhledu a cenách není divu - 15 - Renault Kwid 2021 nove prodeje 15
Renault svůj Kwid pro loňský rok faceliftoval a evidentně dokázal zaujmout. Se 400 tisíci prodeji za celou dobu své existence a více jak 100 tisíci letos je to už třetí nejprodávanější model značky, jehož odbyt i v těžkých časech razantně roste. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše