Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou

Dlouho do vypadalo, že je s ním nadobro konec a ani současná situace jeho další existenci neprospívá. Jak se ale ukazuje, je to nezmar, kterého hned tak něco nepoloží, teď byla dokonce odhalena jeho nová a ještě dostupnější verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou

8.4.2022 | Petr Miler

Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou

/

Foto: AvtoVAZ

Dlouho do vypadalo, že je s ním nadobro konec a ani současná situace jeho další existenci neprospívá. Jak se ale ukazuje, je to nezmar, kterého hned tak něco nepoloží, teď byla dokonce odhalena jeho nová a ještě dostupnější verze.

Dacia Logan MCV se s Evropou rozloučila už předloni, čím starý kontinent přišel o svůj nejlevnější velký kombík. Do výrobního programu značky už se vrátit neměla a ve své původní podobě už do ní ani nevrátí, byť momentálně za tento vůz částečně zaskakuje nový model Jogger. Je to ovšem trochu jiné auto nabízené za citelně vyšší sumy - momentálně je s cenou od 383 500 Kč nejdražší konvenční Dacií vůbec.

Vypadalo to tedy, že s velkým levným rumunským kombíkem bude amen, on ale žije dál ve své zcela původní podobě. Jde tedy o jeho první generaci, která byla a je rekordmanem svého druhu. Oproti sedanu u ní rozvor narostl o 275 milimetrů na 2 905 mm, což je více než kolik nabízí třeba Škoda Kodiaq nebo Porsche Cayenne. Pak snad ani nepřekvapí, že tohle rumunské kombi zvládalo odvézt pět či sedm pasažérů a při sklopených sedadlech pobralo rekordních 2 350 litrů.

Právě toto provedení se má dál k světu v hávu ruské Lady Largus, která není ničím jiným než přeznačkovaným Loganem. Leckdo si mohl myslet, že skončí též, Lada ale loni pustila do prodeje modernizovanou verzi. A facelift to byl opravdu zásadní, neboť když se tento model v roce 2012 objevil vůbec poprvé, od originálu jej odlišovaly pouze detaily, nejvíce pak loga jiné značky. Nyní vůz více zapadá do nabídky ruské značky - dočkal se nových světlometů, nárazníku, mřížky chladiče i jiné kapoty a dokonce odlišných blatníků. Vše je pak prostoupeno motivem „X“, ve kterém jsou stylizovány nejen Vesta a X-Ray, ale odnedávna i Granta.

V interiéru najdeme novou palubní i přístrojovou desku, výstup informačně-zábavního systému, výplně dveří i sedadla. Většina viditelného zjevně pochází z Dacie Duster, zatímco některé exteriérové díly známe z jiných Lad. Rusové tak na stárnoucí platformu B0 navěsili modernější komponenty, jak jen mohli. Zbytek techniky ale nechali bez povšimnutí, tedy alespoň dosud, což je další překvapení.

Lada v tuto chvíli ze známých důvodů nevyrábí téměř nic a pokud se skepticky vyjadřovala k budoucí výrobě některých modelů, pak šlo hlavně o ty stavící na dílech Renaultu a Dacie, pochopitelně. Mezi ty patří také Largus, a tak někteří očekávali i jeho úplné stažení z prodeje, k tomu ale nedošlo a podle posledního kroku ani hned tak nedojde.

Lada totiž čerstvě rozšířila nabídku stylovější verze Cross o novou motorizaci 1,6 s 8 ventily, tedy klasickou ruskou šestnáctistovku o 90 koních, které na přední kola míří přes 5stupňový manuál. Akcelerace na stovku za 14 sekund a maximálka 160 km/h vážně neuchvátí, o tom ale tohle auto vážně není. Bodovat má prostorem a dostupností, ta ale zrovna teď také neuchvátí.

Automobilky v Rusku zatím jen pomalu reagují na opět posilující kurs rublu, a tak je Largus Cross 1,6 8V s výbavou Comfort (posilovač řízení, elektrická okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla klimatizace, audiosystém, tempomat, několik airbagů, isofixy, ABS, to už není špatně vybavené auto) prodáván od 1 377 900 RUB tedy asi 393 tisíc Kč. Je to ale jistě dočasný stav - buď rubl oslabí, nebo ceny v rublech klesnou, pak lze počítat s návratem většiny specifikací v přepočtu pod cenovou hranici 300 tisíc Kč.

Jinou otázkou je reálná dostupnost tohoto auta. Dá se očekávat, že nový, slabší a jednodušší motor se do nabídky dostává právě proto, aby Largus Cross vůbec vyrábět šlo, přesto dost možná ani sama Lada neví, kdy jej bude moci vyrobit. V nabídce ale zůstává a automobilka s ní dále pracuje, více ukáže jen čas.


Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 1 - Lada Largus 2021 prodeje nove 02Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 2 - Lada Largus 2021 prodeje nove 03Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 3 - Lada Largus 2021 prodeje nove 04Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 4 - Lada Largus 2021 prodeje nove 05Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 5 - Lada Largus 2021 prodeje nove 06Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 6 - Lada Largus 2021 prodeje nove 07Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 7 - Lada Largus 2021 prodeje nove 08Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 8 - Lada Largus 2021 prodeje nove 09Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 9 - Lada Largus 2021 prodeje nove 10Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 10 - Lada Largus 2021 prodeje nove 11Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 11 - Lada Largus 2021 prodeje nove 13Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 12 - Lada Largus 2021 prodeje nove 14Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 13 - Lada Largus 2021 prodeje nove 15Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 14 - Lada Largus 2021 prodeje nove 16Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 15 - Lada Largus 2021 prodeje nove 17Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou - 16 - Lada Largus 2021 prodeje nove 18
Faceliftovaného provedení Lady Largus nechává dále žít původní Dacii Logan MCV. Její další existence byla nejasná, teď je ale nabízena v nové verzi. Levná jako dříve zatím není, reálná dostupnost je otázkou. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše