Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík se dočkal ještě levnější stylové verze, jeho reálná dostupnost je ale otázkou
8.4.2022 | Petr Miler
Dlouho do vypadalo, že je s ním nadobro konec a ani současná situace jeho další existenci neprospívá. Jak se ale ukazuje, je to nezmar, kterého hned tak něco nepoloží, teď byla dokonce odhalena jeho nová a ještě dostupnější verze.
Dacia Logan MCV se s Evropou rozloučila už předloni, čím starý kontinent přišel o svůj nejlevnější velký kombík. Do výrobního programu značky už se vrátit neměla a ve své původní podobě už do ní ani nevrátí, byť momentálně za tento vůz částečně zaskakuje nový model Jogger. Je to ovšem trochu jiné auto nabízené za citelně vyšší sumy - momentálně je s cenou od 383 500 Kč nejdražší konvenční Dacií vůbec.
Vypadalo to tedy, že s velkým levným rumunským kombíkem bude amen, on ale žije dál ve své zcela původní podobě. Jde tedy o jeho první generaci, která byla a je rekordmanem svého druhu. Oproti sedanu u ní rozvor narostl o 275 milimetrů na 2 905 mm, což je více než kolik nabízí třeba Škoda Kodiaq nebo Porsche Cayenne. Pak snad ani nepřekvapí, že tohle rumunské kombi zvládalo odvézt pět či sedm pasažérů a při sklopených sedadlech pobralo rekordních 2 350 litrů.
Právě toto provedení se má dál k světu v hávu ruské Lady Largus, která není ničím jiným než přeznačkovaným Loganem. Leckdo si mohl myslet, že skončí též, Lada ale loni pustila do prodeje modernizovanou verzi. A facelift to byl opravdu zásadní, neboť když se tento model v roce 2012 objevil vůbec poprvé, od originálu jej odlišovaly pouze detaily, nejvíce pak loga jiné značky. Nyní vůz více zapadá do nabídky ruské značky - dočkal se nových světlometů, nárazníku, mřížky chladiče i jiné kapoty a dokonce odlišných blatníků. Vše je pak prostoupeno motivem „X“, ve kterém jsou stylizovány nejen Vesta a X-Ray, ale odnedávna i Granta.
V interiéru najdeme novou palubní i přístrojovou desku, výstup informačně-zábavního systému, výplně dveří i sedadla. Většina viditelného zjevně pochází z Dacie Duster, zatímco některé exteriérové díly známe z jiných Lad. Rusové tak na stárnoucí platformu B0 navěsili modernější komponenty, jak jen mohli. Zbytek techniky ale nechali bez povšimnutí, tedy alespoň dosud, což je další překvapení.
Lada v tuto chvíli ze známých důvodů nevyrábí téměř nic a pokud se skepticky vyjadřovala k budoucí výrobě některých modelů, pak šlo hlavně o ty stavící na dílech Renaultu a Dacie, pochopitelně. Mezi ty patří také Largus, a tak někteří očekávali i jeho úplné stažení z prodeje, k tomu ale nedošlo a podle posledního kroku ani hned tak nedojde.
Lada totiž čerstvě rozšířila nabídku stylovější verze Cross o novou motorizaci 1,6 s 8 ventily, tedy klasickou ruskou šestnáctistovku o 90 koních, které na přední kola míří přes 5stupňový manuál. Akcelerace na stovku za 14 sekund a maximálka 160 km/h vážně neuchvátí, o tom ale tohle auto vážně není. Bodovat má prostorem a dostupností, ta ale zrovna teď také neuchvátí.
Automobilky v Rusku zatím jen pomalu reagují na opět posilující kurs rublu, a tak je Largus Cross 1,6 8V s výbavou Comfort (posilovač řízení, elektrická okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla klimatizace, audiosystém, tempomat, několik airbagů, isofixy, ABS, to už není špatně vybavené auto) prodáván od 1 377 900 RUB tedy asi 393 tisíc Kč. Je to ale jistě dočasný stav - buď rubl oslabí, nebo ceny v rublech klesnou, pak lze počítat s návratem většiny specifikací v přepočtu pod cenovou hranici 300 tisíc Kč.
Jinou otázkou je reálná dostupnost tohoto auta. Dá se očekávat, že nový, slabší a jednodušší motor se do nabídky dostává právě proto, aby Largus Cross vůbec vyrábět šlo, přesto dost možná ani sama Lada neví, kdy jej bude moci vyrobit. V nabídce ale zůstává a automobilka s ní dále pracuje, více ukáže jen čas.
Faceliftovaného provedení Lady Largus nechává dále žít původní Dacii Logan MCV. Její další existence byla nejasná, teď je ale nabízena v nové verzi. Levná jako dříve zatím není, reálná dostupnost je otázkou. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB