Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy v novém zná své ceny, základ stojí pouhých 199 tisíc
19.2.2021 | Petr Miler
Už se chvíli vyrábí a o jeho cenách byla v neoficiální rovině též řeč, teprve dnes byl ale odhalen jeho kompletní ceník. Nezajímavý věru není, inovovaná Lada Largus je k mání za hubičku.
Synonymem velkého kombíku za co nejméně peněz byla v Evropě po léta Dacia Logan MCV. Opravdu velký, až sedmimístný vůz na pomezí kombíku a MPV nabízel spoustu prostoru za málo, loni ale skončil bez nástupce. Nový Logan sice existuje a už si jej můžete koupit i u nás, jenže je to jen sedan, kombík už dorazit nemá. Některé špionážní fotky naznačují opak, podle nás jde ale pokaždé o nový Renault Express s rumunským logem, což je spíše auto na pomezí dodávky a MPV, dnes pozoruhodně oblíbená alternativa.
Vypadalo to tedy, že s nejlevnějším velkým kombíkem starého kontinentu je nadobro konec, on ale v prodeji zůstane. Jen nebude mít logo Dacie, třebaže to Dacia fakticky bude. Auto zůstane v prodeji jako rozsáhle modernizovaná Lada Largus, která není ničím jiným než přeznačkovaným Loganem MCV a přednedávnem se začala vyrábět. Zmiňovali jsme i její ceny, pokaždé ale šlo o neoficiální a kusé informace, teď už víme konečně vše přímo od automobilky.
Pokud si o tomto autě čtete poprvé, připomeňme, že Largus není obdobou druhé generace Loganu MCV, ale té první. Zájemcům o maximum prostoru za minimum peněz to ale vadit nemusí, neboť tento vůz je extrémem svého druhu. Oproti sedanu se u něj rozvor prodloužil o 275 milimetrů na 2 905 mm, což je více než třeba u Škody Kodiaq, největšího českého MPV pro sedm. Také první Logan MCV zvládl převézt až sedm lidí a při sklopených sedadlech pobrat neskutečných 2 350 litrů zavazadel.
Tyto specifikace zůstávají u Largusu 2021 v platnosti, modifikován byl hlavně vzhled. Vůz se dočkal nových světlometů, nárazníku, mřížky chladiče i jiné kapoty a dokonce odlišných blatníků. Výsledek je citelně odlišný a člověku nemůže uniknout stylizace podle písmene „X“ vlastní všem moderním Ladám. V interiéru byly klíčové prvky jako volant, přístrojový panel, loketní opěrky i sedadla převzaty z Lady X-Ray, takže modernizace je to poměrně rozsáhlá.
Auto dneškem vstupuje do prodeje, a tak si konečně můžeme říci, na kolik přijde. Lada v posledních měsících neriskuje přízeň svých cenově senzitivních kupců, a tak novinky hrne na trh obvykle ještě levněji než dříve. Largus 2021 není výjimkou, neboť v osobní verzi (k mání jsou i užitkové, ty jsou ještě levnější) začíná na 690 900 rublech, to je pouhých 199 tisíc Kč. V takovém případě dostanete pětimístnou verzi s výbavou Classic a motorem 1,6 o výkonu 90 koní, který na přední kola míří přes 5stupňový manuál. Akcelerace na stovku za 14 sekund a maximálka 160 km/h vážně neuchvátí, o tom ale tohle auto vážně není.
Výbava je skutečně základní, spravit to musí jeden airbag a dálkový centrál, ale cena odpovídá. Výše lze vyrazit s výbavou Comfort od 790 900 rublů (228 tisíc Kč), se kterou už půjde bez problémů žít - má posilovač řízení, elektrická okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla klimatizaci, audiosystém, tempomat, více airbagů, isofixy, ABS, skutečně kde co. K té pak můžete za 20 tisíc rublů přidat výkonnější motor 1,6 se 106 koňmi, za 27 tisíc sedm sedadel nebo zamířit až k výbavě Luxe s tímtéž (tedy silnějším motorem a 7 sedadly), která už má i věci jako parkovací senzory a kameru nebo navigaci, skutečně vše. Za 911 900 rublů, asi 263 tisíc Kč, pořád kouzelná nabídka.
Ještě výše lze jít s verzí Cross, která přidá více stylu a praktičnosti pro cestování mimo silnice a ve verzi Prestige ještě pár výbavových drobností navíc (ceník je zatím nejmenuje). I tak se vůz vejde do 1 milionu rublů a přijde na 981 900 RUB, tedy 283 tisíc Kč. O nejlevnější kombík tedy Evropa zjevně nepřichází, spíše nabízí ještě více za ještě méně. Do ČR si jej ale budete muset nechat individuálně dovézt, tady se za Ladami oficiálně zavřela voda.








Faceliftovaný Largus 2021 už si je nejen možné prohlédnout do detailu, ale také jej koupit. Ceny jsou vzhledem k jeho schopnostem vážně lidové. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 6 hodinami - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12:42 - M.Z.
- Koronavirus 12:04 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 09:31 - rhinos
- Rychlodotazy 09:31 - 970ka
- BMW Divize 07:18 - Vokys
- Octavia IV 16:42 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 28.2.2021 - Snowman000
Nejnovější články
- Lada Niva, která slavně rozvrátila bodové hodnocení Němců, se nakonec vrátí
před 2 hodinami - Novou Abramovičovu jachtu za 13 miliard spustili na vodu, je tou nejsilnější na světě
před 3 hodinami - Asi největší naděje na rozmach elektromobilů pohasíná, její velký zastánce vzdal vývoj
před 4 hodinami - Chirurg se jednání soudu o jeho dopravním přestupku zúčastnil během operace
před 5 hodinami - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 6 hodinami - Legenda ožívá, do výroby se vrací další díly na 19 let nevyráběnou ikonu
před 7 hodinami - Němci upravují Porsche 911 na stroj do velké nepohody, dělají něj tak trochu Škodu Kodiaq
před 8 hodinami - Nové SUV nabízí vychytávku jako žádné jiné auto světa, nechá si za ni ale řádně zaplatit
včera - Další nové Hyundai se ukázalo do detailu, designově zkouší zase něco úplně jiného
včera - Japonci chystají novinky, které ohromí i nadšence, vzejdou z nového hitu mezi kombíky
včera