Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy až pro 7 zná i své české ceny, může to být pořádný hit
2.12.2021 | Petr Prokopec
Už první zveřejněné ceny v zahraničí naznačovaly výjimečnou užitnou hodnotu za peníze, u nás však totéž auto vychází ještě levněji. A i s veškerými příplatky stojí Jogger méně než 500 000 Kč.
Kde jsme předevčírem skončili, tam dnes můžeme navázat. Po Francii totiž Dacia Jogger dorazila i na český trh, a známé jsou tak první ceny. Ty jsme odhadli poměrně přesně, neboť rumunská novinka skutečně startuje okolo 350 tisíc korun, konkrétně pak na sumě 358 500 Kč. Za tuto částku přitom máte pětimístnou verzi, ta sedmimístná je k dispozici od 377 500 Kč. V obou případech přitom pod kapotou pracuje litrový tříválec uzpůsobený spalování benzinu i LPG, jenž produkuje 100 koní, ovšem jen v případě zkapalněného ropného plynu. Jinak je jeho výkon o 10 koní nižší.
V závislosti na pohonných hmotách a počtu sedadel se zásadně liší jízdní dynamika. Pětimístné provedení totiž při spalování plynu zvládá zrychlit na stovku již za 9,1 sekundy, zatímco varianta se třemi řadami sedadel je o sedm desetin pomalejší. V případě natankování benzinu ovšem musíte počítat s mnohem horšími časy (12,5 a 13,2 sekundy). Liší se pak i maximálka, i když jen v závislosti na palivu, nikoliv na počtu sedadel (175 km/h pro LPG, 172 km/h pro benzin).
Dopřát si můžete i ryze benzinové provedení tohoto motoru, jenž bylo naladěno na 110 koní. Nejvyšší rychlost u něj narostla na rovných 180 km/h, akcelerace se pak liší jen v závislosti na počtu sedadel (10,5 sekundy u pětimístné a 11,2 sekundy u sedmimístné varianty). Ceny pak v tomto případě startují na 371 tisících korun, respektive na 390 tisících korun. Stejně jako ve Francii či v případě motoru uzpůsobeného spalování LPG pak první výbavou je úroveň Essential.
Co se standardních prvků týče, v tomto ohledu Jogger v základu příliš nenadchne. Také u nás mu totiž chybí klimatizace, která je u rodinně koncipovaného vozu víceméně nutností. Můžete si ji nicméně dokoupit, a to za 12 500 Kč. Stejně tak nicméně můžete zamířit na úroveň Comfort, kde je již standardem, stejně jako třeba zadní parkovací senzory nebo multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou. Dále pak nechybí tempomat, okna a zrcátka v elektrice či volant potažený umělou kůží.
S výbavou Comfort přitom Jogger startuje na 403 500 Kč, za ještě vyšší stupeň Extreme pak dáte minimálně 425 500 Kč. V té chvíli nicméně již můžete počítat s litými šestnáctkami, automatickou klimatizací, zadní parkovací kamerou nebo sklopnými stolíky ve druhé řadě. Rodinný ideál si pak lidé mohou ještě dovybavit vyhřívanými předními sedadly (6 000 Kč), pakety Media Nav (6 000 Kč) a Technologie Extreme (10 000 Kč), rezervou (4 000 Kč) či metalickým lakem (od 13 900 Kč).
Sedmimístný Jogger tedy ani v plné palbě nemusí stát půl milionu korun, což je na dnešní dobu velmi výjimečné, zvláště s ohledem na praktičnost. Díky výšce (661 mm) a délce (1 150 mm) zavazadelníku vám totiž k převozu kočárku či jízdního kola stačí jen poklopit jednu sedačku ve třetí řadě. Pokud tu pak kompletně vyjmete, naskládáte dovnitř golfové bagy a stále svezete pět lidí. Maximální kapacita přitom u pětimístné verze činí 1 819 litrů, u sedmimístné pak 1 807 litrů.
Ve výsledku bychom se tedy vůbec nedivili, kdyby Dacia byla doslova zavalená objednávkami. Ty začíná přijímat dnešním dnem, první vozy ovšem mají k lidem dorazit až v únoru příštího roku. Ještě o rok později pak rumunská automobilka plánuje rozšíření nabídky o hybridní verzi, přičemž nepřekvapivě slibuje, že půjde o nejlevnější sedmimístný vůz s alternativním pohonem v Evropě. Ani v jeho případě nepočítáme s více než 500 000 Kč, byť již ne v plné polní.
Dacia Jogger nemusí ani v plné polní stát více než půl milionu korun. To je na sedmimístný vůz opravdu neskutečné, navíc s motorem TCe uzpůsobeným ke spalování plynu může být vůz i relativně rychlý. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před hodinou - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 3 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 4 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 6 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch