Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější auto z Česka už není Škoda, tak vysoko se dostaly ceny i těch nejzákladnějších typů
23.2.2022 | Petr Prokopec
Po konci Citigo a příchodu nové generace Fabie už od škodovky nekoupíte ani to nejobyčejnější auto za méně než 340 tisíc Kč. To je tak moc, že se pod Škodu bezpečně dostane i model, který Toyota vyrábí v Kolíně.
Za poslední dva roky prošla automobilová branže velkou proměnou. Nejprve ji značnou měrou ovlivnil příchod koronaviru, v návaznosti na pandemii pak svět začal čelit nedostatku čipů. A opomenout nesmíme ani stále větší tlak spojený s drahou elektrifikací. Ceny nových i ojetých aut tedy míří rychle vzhůru a v důsledku toho došlo na změnu zažitých pořádků. Nejlevnější v Česku vyráběný vůz tak už nenese logo Škody. A co je možná překvapivější, za nejméně již nenakoupíte ani v showroomech Dacie.
Nejprve se nicméně budeme věnovat onomu nejlevnějšímu autu s českými kořeny, Toyotě Aygo X. Ta vzniká v kolínské továrně, kde z výrobních linek sjíždělo i původní Aygo po boku Citroënu C1 a Peugeotu 108. Oba Francouzi jsou však i v důsledku výše popsaných změn po smrti, načež podnik „zdědili“ Japonci, kteří se tohoto segmentu odmítají vzdát. Vzhledem k tomu, že v Evropě ročně prodávají okolo sto tisíc exemplářů modelu Aygo, to ovšem není překvapivé.
Nové provedení Aygo X startuje na 319 tisících korunách, za které dostanete litrový tříválec naladěný na 72 koní, jejichž přenos na přední nápravu zajišťuje pětistupňový manuál. Zrychlením z klidu na stovku za 15,6 sekundy asi tento „prcek“ nikoho osloví, zavazadelník o objemu 231 litrů by při délce 3,7 metru však zaujmout mohl. Daleko více však publikum bude jistě lákat vzhled připomínající SUV, s duálním lakem karoserie lze totiž spojit až 18palcová litá kola.
Aygo X nicméně není nejdostupnějším vozem v Česku a jak jsme zmínili již výše, není jím dokonce ani žádný z modelů Dacie. Sandero nové generace totiž aktuálně startuje na 270 900 Kč. Daleko levněji ovšem pořídíte Hyundai i10, které je k dispozici od 249 990 Kč. Pod kapotou lze v té chvíli počítat s 67 koňmi, tedy s o fous vyšším výkonem než v případě rumunského hatchbacku. V obou případech nicméně přední nápravu roztáčí litrový tříválec.
Ani na Hyundai i10 ale nepřipadá titul nejlevnějšího vozu na českém trhu, stejně jako jím není ani Kia Picanto, kterou lze pořídit od 279 980 Kč. Místo toho se novým „králem“ stalo Mitsubishi Space Star, jehož 1,2litrová jednotka produkuje 71 koní. I přesto ceny startují na 245 850 Kč. Musíte však počítat s tím, že standardem jsou víceméně jen povinné bezpečnostní systémy, 14palcová ocelová kola či elektricky ovládaná přední okna.
Závěrem pak jen zmíníme Fiat Panda, na který jsme nezapomněli. Ale jelikož Italové nově nabízí jako základní jednotku litrový tříválec s mild-hybridní technikou, vzrostla cena na 300 400 Kč. Na druhou stranu, klimatizaci v té chvíli již máte v ceně, zatímco u levnějších aut je třeba za tento prvek připlácet. Respektive zamířit k vyšší úrovni výbavy. I tak ovšem zůstanete pod úrovní 300 tisíc korun.
Nová Toyota Aygo X se stala nejlevnějším v Česku vyráběným vozem. Základní verze totiž startuje na 319 tisících korunách, zatímco za Škodu Fabia dáte minimálně 339 900 Kč. Vůbec nejlevnějším vozem na českém trhu je pak Mitsubishi Space Star, to se však u nás nevyrábí. Foto: Toyota
Zdroje: ÚAMK, Automobilky
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 35 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera