Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější Dacia má na kahánku, lidé o ní nestojí tak moc, jak Rumuni doufali
1.6.2020 | Petr Miler
Dacia se v posledních letech zdá být továrnou na úspěch, vše ale není tak růžové. Její nejpraktičtější model, sedmimístné Lodgy, mnoho zastání u lidí nenašel a nahradit ho má nové SUV.
Druhou generaci SUV Duster Dacia odhalila už v roce 2017, ještě o něco dříve ale mnohé své příznivce. Tehdy oznámila, že očekávat mají pouze pětimístné provedení, nikoliv to sedmimístné, o kterém se dlouho předtím mluvilo jako o hotové věci. Tehdy se zdálo, že pro zákazníky značky s velkými rodinami, které auto pro sedm prostě potřebují, nezbude než se uchýlit k modelu Lodgy. Nyní to ale vypadá, že Dacia odvolává, co odvolala a slibuje, co už dříve slíbila.
Naznačují to zprávy kolegů z francouzského magazínu L'Argus, jejichž zdroje informují o úplném konci Lodgy na začátku příštího roku. Důvod má být prostý - Lodgy je v podstatě MPV a auta tohoto typu jsou dnes v kurzu asi jako fialová saka. Loni tak Rumuni prodali jen necelých 29 tisíc exemplářů tohoto modelu, což je vedle populárního Dusteru s více jak 220 tisíci prodanými kusy ročně jen kapka v moři.
Proto má Lodgy skončit a nahradit jej - uhádli jste - sedmimístné SUV. To by mělo dorazit příští rok záhy po konci Lodgy na platformě Renaultu CMF-B. Tu používají i Clio a Captur, pro Dacii bude muset být prodloužena. Výroba vozu pak má probíhat ne v marocké továrně Renaultu, ale přestěhovat do mateřského závodu, kde se vyrábí také Duster, který už kvůli svému úspěchu za konec současného sourozence do značné míry může.
Novinka má dostat modernější design exteriéru i interiéru, nově pojatou palubní elektroniku a také širší paletu pohonných jednotek. Mezi nimi nemá chybět především nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na rozličné výkony. Očekávat pak máme i diesely, neboť na elektrifikaci je portfolio Dacie příliš drahé a průměrné emise musí dolů.
Lze pak jen dodat, že jistý náznak věcí budoucích bychom měli dostat už letos, kdy by se alespoň podle dosavadních plánů ukáže nová generace modelu Sandero. V jeho případě by Dacia měla přinést zcela nové řešení interiéru i částečně novou techniku - to samé má dostat ono sedmimístné SUV.
Dacia Lodgy není jako prakticky kterékoli jiné MPV příliš žádaná. Značka ji proto vyřadí z nabídky a nepřímo nahradí sedmimístným SUV
Zdroj: L'Argus
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 54 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 51 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva