Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý
11.2.2020 | Mirek Mazal
Volkswagen se ještě na přelomu roku chlubil rostoucími prodejními čísly, ani ta ale neměla šanci zachránit sice nejpraktičtější, ale pro dobu honu za co nejnižší spotřebou nevhodný model.
VW Amarok je na trhu od roku 2010 a nedá se říci, že by se setkal s vřelým přijetím. V roce 2016 ale dostal překvapivý facelift, který jej posunul o úroveň výše a přidal i dieselový šestiválec. Z Amaroku se tak rázem stala citelně vyhledávanější volba mezi lidmi, kteří chtějí pick-up, ale ne nutně jen jako pracovní nástroj. Přesná prodejní čísla Amaroku VW nezveřejňuje, neboť většina z nich spadá pod divizi užitkových aut, která to zkrátka nedělá, ještě 10. ledna se ale firma chlubila loňským růstem prodejů.
Navzdory tomu ale Amarok v Evropě nečeká žádná budoucnost. Letos ale bude roboty a dělníky poskládán poslední kus bez jakéhokoli přímého nástupce na obzoru. Tento model tak bude následovat konec podobně zaměřeného Mercedesu, jenže zatímco květnovou stopku výroby třídy X způsobil nezájem zákazníků, v případě lidového pick-up to neplatí, nebo aspoň ne zcela. Ten padl kvůli za oběť hlavně jiným dvěma faktorům.
První je poměrně jednoduchý - Volkswagen potřebuje výrobní závod v Hannoveru přestavět na výrobu elektrického mikrobusu I.D. Buzz. Modernizace strojů by měla trvat minimálně rok, poté možná začne testování předvýrobních procesů a v roce 2021 či 2022 přijde zřejmě na řadu oficiální montáž velkého elektromobilu. Výroba Amaroku tak v Hannoveru překáží a nikam jinam ji Němci stěhovat nechtějí.
Druhý a nejpádnější důvod konce je ale dnes už hořkou klasikou. I nejúspornější Amarok v nabídce produkuje kvůli relativně vysoké spotřebě 231 gramů emisí CO2 na kilometr jízdy, což je více jak dvojnásobek aktuálních limitů. Adekvátní zvýšení ceny není v případě takového modelu schůdné (šlo by o více jak 300 tisíc Kč na kus) a do stanoveného minima se VW jako takový nejspíše nevejde tak či onak. Nové motory nebo elektrifikace též nejsou vzhledem k významu modelu reální alternativou, a tak došlo na další škrtání evropské nabídky. Že na vině jsou hlavně limity EU, nejlépe dosvědčuje fakt, že konec se netýká výroby v argentinské továrně v General Pacheco, která bude zásobovat trhy mimo Evropu.
Koncernový pracant by jednou mohl dostat nepřímého nástupce s elektrickým pohonem, zatím se přípravné fáze mířící tím směrem odehrávají ve spolupráci s americkým Fordem. Nový model, pakliže nějaký skutečně vznikne, ale bude trochu jiným autem.
Amarok v Evropě končí, protože jeho 231 gramů CO2 na kilometr se Volkswagenu nehodí do krámu
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024