Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen, který u nás zabila pravidla EU, jinde dokončují v drsné vrcholné verzi
5.3.2021 | Petr Prokopec
Ještě loni si jej bylo možné pořídit i v České republice, teď už jej v cenících Volkswagenu nenajdete. Není to ale tím, že by skončil zcela, minulostí je jen pro EU - jinde Amarok dokončují v jeho nové nejlepší verzi.
Volkswagen Amarok přišel na trh již v roce 2010. Německý pick-up si tedy užívá velmi dlouhého životního cyklu, to ale u pick-upů zase tak nepřekvapí. Bohužel, u nás už je minulostí, a to nikoli kvůli nezájmu, ale kvůli novým pravidlům Evropské unie. Bylo zkrátka příliš složité jim uzpůsobit stávající provedení auta, a tak Volkswagen raději s Amarkem skončil a s odstupem několika let nabídne druhou generaci chystanou ve spolupráci s Forem.
Dnes ale zůstaneme u té první. Jakkoliv starokontinentální provedení skončilo, v takové Austrálii je jasně nejpraktičtější Volkswagen prodáván i nadále. A co více, momentálně je dokončován v nové vrcholné verzi W580, která přitažlivost německého pick-upu jen navyšuje, a to nikoliv pouze zvenčí. Vůz se totiž mimo jiné dočkal off-roadových pneumatik Pirelli Scorpion ATR o rozměru 275/50, s nimiž přichází větší 20palcová kovaná kola.
Tato změna vyústila v rozšíření rozchodu kol, což si samozřejmě vyžádalo také vytaženější blatníky, a tedy agresivnější vizáž. Zároveň však v kombinaci s novým předním zavěšením vedla k navýšení světlé výšky o 40 milimetrů, což vylepšuje průchodnost terénem. Někdejší designér značky Holden Special Vehicles Julian Quincey pak dále navrhl odlišnou čelní masku či lehce modifikovaný nárazník, kromě kterého se Amarok W580 pyšní také grafickými polepy kapoty či boků.
Přepracován byl rovněž motorový prostor, kde nadále najdeme třílitrový turbodiesel, který ale v tomto případě permanentně produkuje až 272 koní (dosavadní vrchol měl 258 koní, 272 dával pouze dočasné při overboostu). Souběžně s tím pak ostatně narostl také točivý moment, a to z 550 na 580 Nm, což se odrazilo i na názvu tohoto provedení.
Australská divize Volkswagenu na této variantě pracovala dvanáct měsíců ve spolupráci s firmou Walkinshaw Performance a jak můžete vidět na fotkách níže, auto při testech nešetřili. Australané navíc získali podporu německé centrály, a tak provedení W580 míří standardně do stálé nabídky, nejde o dodatečnou úpravu či limitovanou edici. Prodej už je v plném proudu, první auta ale zákazníci převezmou v dubnu, to už bude vůz vznikat skutečně sériově.
Lze jen dodat, že součástí hnacího ústrojí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Amarok W580 přitom zvládá zrychlení z klidu na stovku za pouhých 7,8 sekundy, zároveň je však schopen utáhnout přívěs o hmotnosti 3 500 kilogramů. Ceny pak startují na 71 990 AUD (cca 1,2 mil. Kč), přičemž pro prvních 30 zákazníků je připraven bonus v podobě návštěvy továrny a okruhu firmy Walkinshaw.
VW Amarok je právě dokončován ve verzi W580, jenž názvem odkazuje na firmu Walkinshaw Performance a zvýšený točivý moment. Kromě toho se chlubí vyšší světlou výškou či grafickými polepy. U nás ale k mání nebude, jako všechny ostatní Amaroky. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda