Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejsilnější verze Bugatti Chiron se ukázala při měření výkonu a výsledky jsou fascinující, proces též
19.5.2022 | Petr Miler
Měřit výkon už jsme viděli u spousty aut, Bugatti je ale zkrátka jiná liga. A nejde tu jen o samotné výsledky. Také způsob měření je velmi specifický a nesrovnatelný s péčí, které se dostává jiným silničním autům.
Asi nikdo nepochybuje o tom, že Bugatti reálně disponují výkony, jaké u nich automobilka udává. Jinak by ostatně nemohla vzniknout kauza jízdy 417 km/h v běžném provozu po německé dálnici, o které Češi ví víc než jakýkoli jiný národ na světě. Přesto je pozoruhodné měření výkonu Bugatti vidět, a to hned ze dvou, v tomto případě vlastně hned ze tří důvodů.
Jedním je, že na válcové zkušebně vidíme Chiron Super Sport, tedy nejsilnější verzi tohoto modelu s udávaným výkonem 1 600 koní a točivým momentem až 1 600 Nm. Vznikne jich jen 30, takže jde o vážně výjimečnou příležitost. Druhým je samotný způsob měření, neboť na takové superauto nelze použít běžné „motorové brzdy”, málokterá by zvládla takový výkon zaznamenat. A tím třetím samotný výsledek, neboť i ten má hodně daleko k běžnému.
Pozastavíme-li se na chvíli u oné zkušebny, je to technické dílo par excellence samo o sobě. Dokáže s autem pracovat až do teoretické (ve skutečnosti samozřejmě stojí, jen kola se točí) rychlosti 480 km/h, což vytváří extrémní požadavky na všechno kolem. Stačí si uvědomit, že už v rychlosti 420 km/h se kola vozu točí 50krát za sekundu a působí na ně přetížení 4 000 g. Pro představu tak jen ventilek působí v tu chvíli na kolo ekvivalentem hmotnosti 55 kg.
Musí tak jít o velmi dobře zabezpečené místo, už samotné uchycení vozu je extrémně odolné. Řetězy, kterými je vůz k dynamometru připoután, tedy musí udržet až 24 tun hmotnosti, aby se nestalo, že Chiron v nějaké chvíli proletí zdí kamsi do jiné části fabriky značky. A pochopitelně, při takovém měření se spotřebuje spousta, spousta vzduchu - do haly s válcovou zkušebnou tak větrák vhání až 300 000 kubíků vzduchu za hodinu, už to člověku zvedá obočí.
Nejzajímavější jsou ale výsledky samotného měření, pochopitelně. Chiron Super Sport zde nezklamal a vykázal výkon 1 618,6 koně na klice, 1 301,4 k na kolech. Je to více než Bugatti slibuje a ne náhodou - automobilka konstatuje, že maximální výkon uvádí tak, aby jím vůz disponoval za všech podmínek. Tomu odpovídá i zaznamenaný točivý moment 1 665,1 Nm, také to překonává očekávání.
Podívejte se na samotné měření níže a kochejte se, tohle se opravdu nevidí. A i samotná zkušebna bude zhmotněním vlhkého snu nejednoho nadšence do techniky.
Bugatti disponuje jednou mála válcových zkušeben, které ani takový Chiron Super Sport zaručeně nestrhne. Jeho výsledky jsou fascinující, koní i Newtonmetrů je víc než automobilka slibuje, pro jistotu. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva