Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejsilnější Volvo historie vyzvalo na souboj německé sportovní modely, nemělo to dělat
6.1.2020 | Petr Miler
Auta od Volva si až na drobné výjimky ve světě neudělala jméno díky své dynamice, o německých sportovních modelech platí spíše opak. Ani v roce 2020 se na tom nic nemění.
Když se řekne Volvo, představíte si bezpečná auta, když se řekne Audi, BMW nebo Mercedes, představíte si spíše vozy rychlé nebo luxusní. Staré pořádky v novém miléniu v automobilovém světě tak úplně neplatí a zejména za posledních 10 až 15 let se toho změnilo opravdu hodně, jedna konstanta ale v platnosti zůstává - Volva ani s výkonnými motory nejsou rychlé a řidičsky podmanivé automobily.
Potvrzuje to srovnání Mata Watsona z carwow, který na letiště tentokrát přitáhl vskutku pestrou směsici výkonných modelů. Hlavní hvězdou bylo Volvo S60 vyladěné dnes už divizí firmy jménem Polestar, které s dvoulitrovým benzinem dopovaným turbem, kompresorem a ještě ke všemu elektromotorem dává přes 400 koní výkonu. To z něj dělá nejsilnější sériově vyráběné Volvo všech dob a většina soupeřů z tohoto klání by pro něj měla být snadným soustem.
Vedle něj se totiž postavilo nové, tedy dieselové Audi S4 Avant s ani ne 350 koňmi, další na řadě bylo BMW M340i s 380 kobylami a vedle něj Mercedes-AMG C53 Coupe s 435 koňmi. To by tedy teoreticky mohlo být nejrychlejší, neboť je jasně nejvýkonnější a stejně jako soupeři má pohon všech kol a automat. Druhé by mělo být Volvo, pak BMW, pak Audi. Tolik naznačuje šedá teorie papírových parametrů, které trochu dělá čáru přes rozpočet nejvyšší hmotnost u Mercedesu a Volva, ale rozdíly nejsou vyloženě propastné - děsivě těžká, mezi 1 700 a 2 000 kg vážící, jsou všechna tato auta.
Co na všechno říká zelený strom přímého srovnání na letištní dráze? Že výkon na papíře neznamená zase tak moc. Při akceleraci z místa na 400 metrech konkurenci doslova roztrhá druhé nejslabší BMW, které je skoro o sekundu rychlejší než všichni ostatní. Následuje jej úplně nejslabší Audi, pak Mercedes a až úplně poslední je Volvo.
Velmi podobné pořadí se opakuje i v dalších kláních. Při pružné akceleraci s předem zařazeným kvaltem je BMW opět první a Volvo opět poslední, při deceleraci vítězí Audi před BMW a Volvo s Mercedesem jsou svorně poslední. Z Volv se tedy ani s vysokým výkonem a laděním Polestaru opravdu rychlá auta nestala, což asi až tak nepřekvapí. Co by překvapit mohlo, je, že švédský sedan je navzdory holedbání se vysokou bezpečností nejhorší při brzdění, což je zrovna pro bezpečnost jízdy dost kritická oblast. Němci tady zkrátka neprohráli, a to ani s nejnižšími výkony - BMW je jasný vítěz s Audi za zády.

































Pokus Volva vyrovnat se německé konkurenci na poli výkonných sedanů, kombíků a kupé úspěchem opravdu neskončil
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva