Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejspolehlivější Volkswagen se ukázal v novém, předznamenává změny u Škody
17.11.2021 | Petr Prokopec
Volkswageny si z hlediska spolehlivosti obecně nevedou špatně, jeden z nich na tom ale musí být statisticky nejlépe. Možná vás překvapí, že nejde o žádného starého harcovníka, ale mladý model T-Roc. Právě ten se nyní dočkal faceliftu.
Poslední TÜV Report musel Volkswagen číst s obrovským nadšením. Vůbec třetím nejspolehlivějším vozem současnosti byl totiž německými techniky vyhlášen model T-Roc. Ten stojí na modulární platformě MQB A1, jíž používá i Škoda Karoq či Seat Ateca. Česká i španělská verze jsou přitom taktéž hodnoceny poměrně dobře, jakkoliv v jejich případě je již poruchovost o trochu vyšší. Stále nicméně platí, že koupí tohoto trojlístku neuděláte chybu ani při návštěvě prodejce nových aut, ani v autobazarech.
Ateca přitom na svět přišla jako první, faceliftu se tak dočkala již loni v červnu. Na omlazený Karoq si pro změnu musíme počkat do konce listopadu, zatímco inovovaný T-Roc byl odhalen právě nyní. Změny se přitom soustředí hlavně na čelní partie, neboť nová je jak maska chladiče, tak světlomety. Ty jsou v případě volby matricových diod propojené podsvícenou lištou, jenž nicméně níže položeným variantám bude chybět. U těchto aut navíc zákazníci musí počítat se základními LEDkami.
Nová světla se nastěhovala i na záď, stejně jako na obou koncích vozu najdeme také přepracované nárazníky. Zároveň je možné počítat s pozměněným designem litých kol, jenž lze objednávat v 16- až 19palcovém rozměru. Tím jsou ovšem venkovní novinky u konce, přesunout se tak můžeme do interiéru. VW zde přitom tvrdé plasty nahradil měkčenými, stejně jako od osmé generace modelu Golf přebírá SUV volant. Za ním pak u každé verze nebude chybět 8palcový digitální přístrojový štít.
Zmínit můžeme novinky v rámci bezpečnostní výbavy, jenž nově počítá s vylepšeným prediktivním tempomatem nebo čelním přednárazovým asistentem. Parkovací asistent se pak nastěhoval do standardní výbavy, více nám toho ale facelift nepřináší. Je přitom jasné, že ve stejném duchu se bude odehrávat i modifikace Škody Karoq, načež i český zástupce zjevně dorazí jen s novými nárazníky, světlomety a některými modernějšími systémy.
Po stránce motorické zůstává u Volkswagenu vše při starém, náš tip na absenci hybridů u Škody Karoq tak byl správný. Zákazníci tedy budou moci v obou případech i nadále sahat po litrovém tříválci, 1,5litrovém a dvoulitrovém čtyřválci či dvoulitrovém turbodieselu. Volit pak bude možné mezi manuálem a automatem, stejně jako mezi pohonem předních či všech čtyř kol. Na ta poté zamíří 110 až 190 koní.
Za zmínku stojí ještě provedení T-Roc R, které i nadále počítá s dvoulitrovým TSI a 300 koňmi. Zatím se ovšem nezdá, že by takový motor dostal i Karoq. Zástupce VW pak přeplňovanou jednotku doplnil ještě výfukem Akrapovič, unikátními nárazníky či 18palcovými koly Jerez a stříbrně lakovanými kryty předních zrcátek. Na záď se mu pak nastěhoval prodloužený spoiler, to je ale opravdu již vše.
Facelift Volkswagenu T-Roc se dotknul i kabrioletu či variant R. Zrovna v těchto případech je takřka jisté, že Škoda nebude u modelu Karoq Němce následovat. Jinak se však modernizace českého SUV bude odehrávat ve stejném duchu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22