Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší a nejstarší továrna Renaultu v krizi končí s výrobou aut, její další osud je nejasný
26.11.2020 | Petr Miler
Renault je v problémech a musí hledat cesty, jak ušetřit, jinak se ze současných patálií nikdy nedostane. Nyní má v plánu skončit svou ikonickou továrnou, odbory ale říkají, že něco takového nedovolí.
Renault je jednou z automobilek, na které letošní koronavirové problémy dopadly nejsilněji. Výsledkem jsou skutečně obří ztráty, ty ale nelze svést jen na letošní rok. Počátky potíží se datují do už do předchozích let, také proto má firma nového šéfa, který má plán, jak ji ze ztrát dostat. Kouzelnou hůlkou ovšem nedisponuje, a tak nepřekvapí, že musí v prvé řadě šetřit náklady.
První velká oběť nového přístupu je ale poněkud překvapivá. Jde o továrnu Renaultu ve Flins, která je nejen největší, ale i nejstarší dodnes existující fabrikou značky ve Francii. V současné době vyrábí především Renault Zoe a Nissan Micra, v roce 1952 otevřený komplex ale zažil produkci řady ikonických modelů od Renaultu Dauphine přes modely 8, 4, 5 až po Clio a Twingo. Zoe ale bude podle všeho poslední vůz s kosočtvercem ve znaku, který tu bude vznikat.
Ačkoli automobilka oznámila konec výroby nových vozů na tomto místě, zcela vzdát se jej nechce. Plány jsou ale nejasné, podle tiskové zprávy se Flins změní na „zařízení, kde bude Renault pracovat na tom, aby se stal udržitelnější značkou”. To zní skutečně vágně a více než co jiného to působí spíše jako vábnička pro odbory, které by s úplným uzavřením nikdy nesouhlasily. Ty to ale firmě „nebaští”, jak naznačuje jejich vyjádření.
Odborový svaz CGT celý krok považuje jen za chytře zabalené šetření nákladů. „Flins musí pokračovat ve výrobě nových automobilů. Toto nepřijmeme. Renault nemůže podkopávat výrobní kapacitu ve Francii, zatímco dostává státní podporu," uvedl CGT podle Automotive News Europe ve svém prohlášení.
Renault ale zatím trvá na svém a říká, že v následujících letech bude výroba Renaultu Zoe a Nissanu Micra na tomto místě ukončena, zatímco závod bude připraven na nové úkoly. Konkrétnější náznaky záměrů jsou ale skutečně zvláštní, výrobce hovoří například o vybavování ojetých aut ekologičtějšími pohonnými jednotkami či školení zaměstnanců z jiných továren. Jsme zvědavi, jak vše dopadne, nepočítejme ale s tím, že by se do Flins někdy vrátila výroba nových vozů. Bez razantních úspor nákladů Renault nemůže přežít a dříve nebo později to pochopí i odbory.



Ve Flins vzniklo za skoro 70 let skoro 20 milionů Renaultů a dalších vozů aliance Renault-Nissan. Výroba nových aut na tomto místě ale skončí. Foto: Renault
Zdroje: Renault, Auto News
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Zabavne kabrio kolem 300tis 12:21 - fast001
- Elektromobily a vse kolem nich 11:42 - MadJoe
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Volkswagen obecne 19:28 - Lachende Bestien
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 16:19 - Čičo
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub
Nejčtenější články
- Nejdražší moderní Saab v prodeji je tak vzácný, že mnozí ani neví o jeho existenci
19.12.2020 - Ex-šéf Nissanu konečně popsal, jak prchl před Japonci, bondovky jsou vedle toho nuda
19.12.2020 - Nejlevnější SUV Škody v úplném základu se v České republice raději ani neprodává
19.12.2020 - Řidič Mercedesu zkusil na silnici vybrzdit traktor, dobrý nápad to vážně nebyl
20.12.2020 - SUV Ferrari poprvé nafoceno při testech, zatím nepůsobí vůbec tak neobvykle
20.12.2020 - Jeden z největších průšvihů luxusních aut nikdo nechce ani jako ojetinu za 25 tisíc
20.12.2020 - Jediný majitel 31 let schovával v garáži slavný Mercedes, skoro nejetý je teď k mání
20.12.2020 - Prodeje Škody na jejím klíčovém trhu se dál propadají, slušně se prodává jen jeden model
20.12.2020 - Nejvíce a nejméně poruchová kompaktní auta podle Němců: Rozdíly jsou obrovské
20.12.2020 - Stále nejrychlejší auto svého druhu může být i 29 let staré, jedno se tu objevilo v prodeji
21.12.2020