Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte
21.4.2022 | Petr Prokopec
Některé automobilky otevřeně sází vše na jednu kartu s tím, že za pár let nebudou prodávat nic než auta s elektrickým pohonem. Výjimky na tomto poli existují a je jistě pozoruhodné, že jednou z nich je Toyota.
Vyvinout automobil rozhodně není levná záležitost. V tomto ohledu můžeme vzpomenout na Mercedes-Benz, který utratil celou 1 miliardu Eur, tedy nějakých 24,5 miliardy korun, za pouhý facelift třídy E. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že výrobci rádi strkají hlavy do oprátky nařizování elektromobilů všem a všude. V takovém případě budou moci veškeré své investice soustředit jen jedním směrem a navíc doufat, že jim nikdo nebude konkurovat s něčím žádanějším - bude to zakázané.
Toyota je nicméně automobilkou, která nechce nechávat svou budoucnost v rukou lidí, kteří nejen nemají potřebné znalosti a přesto strkají do všeho nos. Japonci tak již několik let soustavně naznačují, že nebudou vše sázet na jednu kartu. A jakkoliv loni přišli se svým prvním elektromobilem bZ4X, který brzy dostane sourozence, nebrání se ani hybridům či vodíkovému ústrojí. A co je podstatné, k ledu nehodlají strčit ani spalovací motory.
Značka místo toho oznámila, že do budoucna počítá hlavně se čtyřválcovými jednotkami, která bude stěžejním agregátem nových modelů Toyoty i Lexusu. A i když to nejsou zrovna motory ohromující nadšence, vnímat to lze jako velmi dobrou zprávu. Toyota totiž evidentně s pohřbem spalovacích jednotek nepočítá. Místo toho jen do rozšíření jejich výroby nasype nemalých 383 milionů dolarů (cca 8,57 mld. Kč), z čehož 222 mil. USD (4,97 mld. Kč) je určeno továrně v Huntsville v Alabamě, kde se pohonné jednotky budou montovat.
Japonci nicméně nepočítají pouze s investicí do jediného podniku. Z výše zmíněné celkové sumy totiž 109 mil. USD (2,44 mld. Kč) zamíří do továrny v Troy v Missouri, kde se budou vyrábět hlavy nových čtyřválců. Jejich bloky pak obstará podnik v Jacksonu v Tennesse, do kterého bude investováno 36 mil. USD (805,49 mil. Kč). A aby toho nebylo málo, finálních 16 mil. USD (358 mil. Kč) získá továrna v Georgetownu v Kentucky, kde se rozšíří stávající linka na čtyřválce. Ta má přitom kapacitu 600 tisíc jednotek ročně.
O nových motorech, jenž ve čtyřech továrnách budou vznikat, pak Toyota zatím mnoho informací nezveřejnila. Počítá však s tím, že budou jak ryze spalovací, tak i hybridní. Druhé zmíněné pak někdy před rokem 2025 doplní baterie s tuhým elektrolytem. Japonci tuto technologii nechtějí v prvé řadě nasadit v elektromobilech, neboť by došlo na jejich další zdražení. U hybridů však ceny o tolik výš nevyletí, baterie zůstanou relativně malé.
Toyota počítá i nadále se spalovacími motory. Aktuálně oznámila další investice, které půjdou hned do čtyřech amerických podniků, kde se budou vyrábět nové čtyřválcové jednotky. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024