Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte

Říká si Vítěz a minimálně v soutěži o nejbrutálnější automobilovou novinku letošního roku může o vítězství směle usilovat. Prohlédněte si jej dobře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte

7.9.2020 | Petr Prokopec

Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte

/

Foto: Aston Martin

Říká si Vítěz a minimálně v soutěži o nejbrutálnější automobilovou novinku letošního roku může o vítězství směle usilovat. Prohlédněte si jej dobře.

Aston Martin je automobilkou, která se může chlubit jedním neobvyklým rekordem. Za svou existenci sedmkrát zbankrotovala a přesto existuje, letos má ovšem velmi blízko k tomu osmému. Nebýt Lawrence Strolla, patrně by k tomu došlo, vstup jeho a dalších investorů ale udržel Aston nad vodou. S jakou jistotou, je otázkou, kanadský miliardář si ale problémy zjevně nepřipouští. Zdá se, že v příštím roce by dokonce mohl k týmu Formule 1 přivést i Sebastiana Vettela, což by bylo marketingové želízko, jež by Britům zásadně pomohlo. Nicméně i bez čtyřnásobného mistra světa o sobě Aston Martin dává aktuálně patřičně vědět.

Automobilka odhalila nový zakázkový supersport Victor, tedy Vítěz, který je nejbrutálnější kreací firmy v její historii a i mezi vozy jiných značek bude konkurenci hledat obtížně. Postaven byl na základech limitovaného modelu One-77, jehož 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec rovněž zdědil. Ovšem zatímco karoserii si vzalo do práce oddělení Q, které má u Astonu Martin na starosti individualizaci, pohonná jednotka zamířila do dílen Cosworthu. Snad nejpodstatnější je však ta skutečnost, že nově už ji nedoprovází šestistupňová robotizovaná převodovka, nýbrž šestistupňový manuál od Graziana.

Konkrétní data o jízdní dynamice zveřejněna nebyla, nicméně výchozí One-77, který vznikl v názvu odpovídajících 77 kusech, zvládal zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy a maximálně se rozjel na 350 km/h. Parametry modelu Victor nicméně budou ještě působivější, neboť Cosworth navýšil výkon jednotky ze 760 na 836 koní, zatímco točivý moment vzrostl ze 750 na 821 Nm. Hmotnost by pak měla činit méně než někdejších 1 630 kilogramů, nicméně ani v tomto ohledu nezaznělo přesné číslo.

Victor by přitom neměl být lepší než dárcovský vůz pouze na rovinkách, ale rovněž v zatáčkách. Do vínku totiž dostal zavěšení převzaté z okruhového modelu Vulcan, jež umožňuje šest možných nastavení. Snadno se tak lze vypořádat s jakýmkoliv povrchem. Mimo to dorazila kola s centrální maticí, za nimiž se skrývají karbon-keramické brzdy s 380milimetrovými předními a 360milimetrovými zadními kotouči. I přes užití všech těchto prvků nicméně Victor zůstává vozem, který lze osadit registrační značkou.

Od techniky se můžeme přesunout ke karoserii, která je kompletně z karbonu a přispívá k blíže nespecifikované nízké hmotnosti. Veškeré nové prvky jsou navíc přísně účelové, což platí jak o čelním splitteru, tak o masivních prazích skrývajících výfuk či o hluboko zapuštěném zadním difuzoru. Ve výsledku tak není překvapivé, že Victor produkuje vyšší přítlak než skutečný závodní speciál Vantage GT4.

Vzhled je přitom inspirován modely Vantage ze 70. A 80. let, přičemž svým názvem vůz nejenže dává najevo svou nadvládu, ale skládá i poctu Victoru Gauntlettovi, který nejen vlastnil a v jejím vedení zůstával i poté, co tříčtvrtinový podíl odprodal Fordu. Mimo jiné se přitom zasloužil o opětovné spojení značky s Jamesem Bondem či o obnovení spolupráce s karosárnou Zagato. Jen díky němu tak vlastně Stroll nepřebíral pouze mrtvou schránku.

Lze už jen zmínit, že přepracován byl samozřejmě také interiér, kam se nastěhovala kůže či kašmír pokrývající strop. V případě dekorů je pak možné počítat s anodizovaným hliníkem a leštěným titanem, jimž společnost dělají dřevěné detaily. Je tak jisté, že belgického sběratele, který si tento unikát objednal, nepřišel Victor levně, ostatně automobilka s ním měla 18měsíční práci. Přesnější cena vozu ale známa není.


Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 1 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 01Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 2 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 03Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 3 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 06Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 4 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 09Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 5 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 10Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 6 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 11Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 7 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 13Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 8 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 14Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 9 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 15Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 10 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 16Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 11 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 18Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 12 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 20Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 13 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 21Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 14 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 22Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 15 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 23Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 16 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 24Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 17 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 25Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 18 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 26Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 19 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 27Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 20 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 28Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 21 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 29Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 22 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 30Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 23 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 31Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 24 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 32Největší automobilovou brutalitu letoška s 836 koňmi bez turba a manuálem už znovu neuvidíte - 25 - Aston Martin Victor 2020 prvni oficialni sada 33
Aston Martin Victor je největší brutalitou britské automobilky v celé její historii, vizuálně i technicky. Foto: Aston Martin

Zdroj: Aston Martin

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.