Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí

Pokud chcete své auto po letech dobře prodat, bude lepší se vyhnout modelům, které u prodejců ojetých vozů stojí na place nejdéle. Na německém trhu úzce propojeném s tím českým strádají hlavně DS od Citroënu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí

26.11.2020 | Petr Prokopec

Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí

/

Foto: DS Automobiles

Pokud chcete své auto po letech dobře prodat, bude lepší se vyhnout modelům, které u prodejců ojetých vozů stojí na place nejdéle. Na německém trhu úzce propojeném s tím českým strádají hlavně DS od Citroënu.

Pokud si vybíráme nový automobil, zajímá nás obvykle především to, jak vypadá, jak jezdí, jakou má spotřebu či jakými technologiemi nebo komfortem nás hodlá zahrnout. Velký vliv je ovšem přisuzován rovněž spolehlivosti. Trochu více stranou zájmu stojí zůstatková hodnota a snadnost pozdějšího prodeje, i když z ekonomického hlediska jde o ty nejdůležitější aspekt. Proč? Protože z největší části definuje sumu, jakou vás auto nakonec bude stát.

Můžete si koupit skvělý a spolehlivý vůz s relativně nízkými provozními náklady, pokud ale za tři roky ztratí 60 procent své hodnoty a nebo pak bude u prodejce stát rok (během nějž bude tratit na ceně též), než si jej někdo pořídí, bude to velmi drahý špás. Samozřejmě, někteří si jej mohou dovolit dopřát a na peníze se tolik neohlížet, pro ostatní ale bude někdy zkrátka lepší koupit vůz, který tak úplně nechtěli, nicméně nezruinuje jim rodinný rozpočet.

Jaká auta se tedy jako ojetá prodávají lépe a jaká hůře? To sleduje statistika německé Rubrikk Group, která se zaměřila na popularitu a rychlost prodeje aut na trhu ojetin. Při zkoumání dat firma zjistila, že stejně jako v případě nových aut je i na trhu s ojetinami naprostou jedničkou Volkswagen Golf, což skutečně nepřekvapí. Za poslední rok se jeho se jeho průměrná cena pohybovala na hranici 10 000 Eur (cca 261 tisíc Kč), zatímco průměrný nájezd činil 94 000 kilometrů.

Možná zajímavější je pohled na druhou příčku, kde najdeme BMW řady 3. Tento vůz je favorizován více jako ojetina, než jako nový, což platí i u nás - je to zkrátka žádaný vůz, jehož cena ovšem velkou část kupců od pořízení nového exempláře odrazuje. Průměrný nájezd tedy v tomto případě činil 155 tisíc kilometrů, průměrná cena pak 8 000 Eur (209 tisíc Kč). Pokud si přitom uvědomíme, že řada 3 startuje jako nová o poznání výše než Golf, pak je více než jisté, že majitele častěji mění starší kusy než u vozu z Wolfsburgu, což přirozeně skýtá jistá rizika.

To je jistě zajímavý pohled na trh, pokud ale chcete své nové auto později dobře prodat, je lepší zaměřit se na modely, které z autobazarů mizí nejrychleji. Dominantní stále nejsou SUV, jakkoliv i ty v přehledu vidíme. Prim hrají hlavně auta, která jsou jako zcela nová spíše okrajovou záležitostí. Řeč je tedy o dodávkách a hlavně minivanech. Takový VW Transporter tedy v bazaru obvykle stráví jen tři dny a Mercedes třídy V jen pět. Osm dnů pak na svého nového majitele čeká i Volvo S90, Honda HR-V, CR-V a Jazz, VW Multivan a Mercedes třídy B, zatímco VW California a Ford Maverick potřebují dnů devět. Takový vztah poptávky a nabídky má pochopitelně pozitivní vliv na zůstatkové ceny.

Nejpoučnější je ovšem opačný konec žebříku ukazující, o která auta lidé dnes nestojí a která před prodejem v bazarech stíhají oplést svými sítěmi pavouci. Největší příležitost mají u Citroënu DS4, jehož prodej v průměru zabírá déle než měsíc, konkrétně pak 36 dnů. Jak se tedy ukazuje, o produkty prémiové divize francouzské značky mají lidé zájem hlavně jako o nové. U ojetin ale již váhají, což jen potvrzuje skutečnost, že DS5 stojí v průměru v bazarech 26 dní, stejně jako DS3. I proto třeba druhý zmíněný vychází v průměru jen na 11 000 Eur (287 tisíc Kč), ač najede v průměru pouze 39 000 km.

Mezi francouzskou prémiovou trojicí se přitom objevují dva vozy, které byste zde nejspíše asi nečekali, a sice Jaguar XJS a Alfa Romeo Giulia. Britské kupé je totiž závanem minulosti, u níž by člověk čekal hlavně bitvu zájemců na aukcích. Místo toho ale XJS musí čekat 31 dní, než po něm někdo milostivě sáhne za průměrných 22 000 Eur (575 tisíc Kč). Italský sedan se pak prodává pomalu za cenu nového, za tím ovšem stojí nájezd jen lehce přes 21 tisíc kilometrů. Ani tak ovšem Giulia nevzbuzuje dostatečný zájem a na cestu do nové garáže čeká dlouhých 28 dní.

Na bližší výsledky si můžete posvítit v níže přiložených přehledech, pročež jen připomeneme, že jde o reflexu stavu trhu ojetin v Německu. Ten má k tomu českému velmi blízko, proto má smysl data brát více než jako zajímavost, pár odlišností tu ale přece jen je. Na českém trhu jsou na vrcholu Škody, které jsou v Německu též důležité, nikoli však dominující, jejich roli tam plní VW. V případě dalších modelů už velké odlišnosti nenajdeme, například BMW řady 3 patří mezi dlouhodobě nejpopulárnější ojetiny i u nás, třebaže nových „trojek” se u nás prodává relativně málo.

Nejvíce prodávaná ojetá auta v Německu do 20 tisíc Eur

10. Audi A6

Průměrný nájezd: 134 500 km
Průměrná cena: 18 450 Eur

9. BMW řady 1

Průměrný nájezd: 72 500 km
Průměrná cena: 13 800 Eur

8. Opel Corsa

Průměrný nájezd: 108 000 km
Průměrná cena: 3 000 Eur

7. Opel Astra

Průměrný nájezd:117 500 km
Průměrná cena:5 000 Eur

6. VW Polo

Průměrný nájezd: 110 000 km
Průměrná cena: 4 000 Eur

5. BMW řady 5

Průměrný nájezd: 157 000 km
Průměrná cena: 14 000 Eu

4. Audi A4

Průměrný nájezd: 133 000 km
Průměrná cena: 11 500 Eur

3. VW Passat

Průměrný nájezd: 143 000 km
Průměrná cena: 10 000 Eur

2. BMW řady 3

Průměrný nájezd: 155 000 km
Průměrná cena: 8 000 Eur

1. VW Golf

Průměrný nájezd: 94 000 km
Průměrná cena: 10 000 Eur


Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 1 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 01Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 2 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 02Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 3 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 03
Nejprodávanější ojetinou na německém trhu je tradičně Volkswagen Golf. Foto: Volkswagen

Nejrychleji prodávaná ojetá auta v Německu do 50 tisíc Eur

10. Ford Maverick

Průměrný počet dnů v bazarech: 9
Průměrný nájezd: 168 000 km
Průměrná cena: 3 400 Eur

9. VW California

Průměrný počet dnů v bazarech: 9
Průměrný nájezd: 189 000 km
Průměrná cena: 19 500 Eur

8. Merecedes třídy B

Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 41 000 km
Průměrná cena: 19 000 Eur

7. Honda Jazz

Průměrný počet dnů v bazarech: 7
Průměrný nájezd: 63 000 km
Průměrná cena: 8 000 Eur

6. VW Multivan

Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 34 000 km
Průměrná cena: 41 000 Eur

5. Honda CR-V

Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 55 000 km
Průměrná cena: 18 000 Eur

4. Honda HR-V

Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 19 000 km
Průměrná cena: 19 000 Eur

3. Volvo S90

Průměrný počet dnů v bazarech: 8
Průměrný nájezd: 15 000 km
Průměrná cena: 39 000 Eur

2. Mercedes třídy V

Průměrný počet dnů v bazarech: 5
Průměrný nájezd: 21 000 km
Průměrná cena: 47 000 Eur

1. VW Transporter

Průměrný počet dnů v bazarech: 3
Průměrný nájezd: 24 000 km
Průměrná cena: 29 000 Eur

Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 4 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 04Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 5 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 05Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 6 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 06
Z bazarů nejrychleji mizí r.zné verze VW Transporter. Foto: Volkswagen

Nejpomaleji prodávaná ojetá auta v Německu do 50 tisíc Eur

10. Ford Transit Courier

Průměrný počet dnů v bazarech: 24
Průměrný nájezd: 36 000 km
Průměrná cena: 10 000 Eur

9. Lexus CT 200h

Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 39 000 km
Průměrná cena: 19 000 Eur

8. Fiat 124

Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 11 000 km
Průměrná cena: 21 000 Eur

7. Citroën DS3

Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 39 000 km
Průměrná cena: 11 000 Eur

6. Citroën DS5

Průměrný počet dnů v bazarech: 26
Průměrný nájezd: 65 000 km
Průměrná cena: 16 000 Eur

5. Alfa Romeo Giulia

Průměrný počet dnů v bazarech: 28
Průměrný nájezd: 22 000 km
Průměrná cena: 27 000 Eur

4. Infiniti QX

Průměrný počet dnů v bazarech: 29
Průměrný nájezd: 48 000 km
Průměrná cena: 27 000 Eur

3. Dodge Charger

Průměrný počet dnů v bazarech: 30
Průměrný nájezd: 67 000 km
Průměrná cena: 27 000 Eur

2. Jaguar XJS

Průměrný počet dnů v bazarech: 31
Průměrný nájezd: 90 000 km
Průměrná cena: 22 000 Eur

1. Citroën DS4

Průměrný počet dnů v bazarech: 36
Průměrný nájezd: 47 000 km
Průměrná cena: 14 000 Eur

Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 7 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 07Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 8 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 08Největší hity a ležáky u prodejců ojetin v Německu ukazují, co dnes lidé nechtějí - 9 - Nejlepe nejhure prodavane ojetiny Nemecko 2020 listopad 09
Největšími ležáky v německých bazarech jsou různé modely DS. Foto: DS Automobiles

Zdroj: Rubrikk Group

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše