Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut nebere konce, všechny vozy jsou prakticky nepoužitelné
16.9.2021 | Petr Miler
Nevíme, jestli je výrobce tak neobratný a soustavně dává rány image svého produktu i své značky, nebo je problém tak vážný, že prostě nemůže jinak. Výsledek je ale jeden - s Bolty je nyní prakticky nemožné jezdit podle jeho instrukcí.
Už se stalo naším skoro denním chlebem informovat o dalším vývoji této kauzy a ani dnešek bohužel nebude výjimkou. Po měsících pozvolné gradace se nejprve postupně ukázalo, že všech 141 tisíc Chevroletů Bolt a Opelů Ampera-e trápí problémy s bateriemi tak vážné, že je bude nutné všechny vyměnit. Následně ale automobilka po týdnech přiznala, že stále neví, jak přesně problém vyřešit, a tak reálně nic nedělá a ani neprodává. A situace zatím dále graduje. Chevrolet už oficiálně připustil, že některé prodané vozy raději vykupuje zpět, ony ale zatím stále hoří. A vzhledem k pozornosti upřené tímto směrem už nelze říkat jen: Počkejte, na řešení pracujeme.
Chevrolet tak podle agentur Reuters a Bloomberg přišel s další sadou rad, jak Bolt používat, aby k problémům nedošlo. Než se k nim dostaneme, připomeňme, že Chevy už dříve požádal majitele, aby baterie svých aut nenabíjeli nad 90 procent kapacity, s udávaným dojezdem se nepouštěli pod hranici 110 km, auta nedobíjeli přes noc a neparkovali v uzavřených prostorách. To jsou vzhledem k už tak omezujícím možnostem elektrických aut velké rány pro jejich použitelnost, na což si majitelé pochopitelně stěžují. Však jak chcete používat elektromobil, když se jeho baterka uměle smrskne asi na polovinu a nelze jej nabíjet přes noc?
Přesto to není vše. Chevrolet podle Reuters nově upřesnil omezení a radí majitelům, aby neparkovali ve veřejných parkovacích garážích, pakliže to není na střeše budov. Současně je ale žádají, aby Bolty neparkovali blíže než 50 stop, tedy více jak 15 metrů od jiných vozů. To první zajistit lze, třebaže je to další nepříjemné omezení, parkovacích domů a podzemních garáží je spousta. Ale to druhé? Máte si nakoupit 30 parkovacích lístků a po parkovacích místech okolo vozu rozmístit bedny od banánů? Nebo na vůz napsat: „Toto auto může vzplanout, neparkujete blíže než 15 metrů od něj?” To je naprosto absurdní.
Mluvčí Chevy k tomu diplomaticky řekl, že nová opatření mají „zredukovat případné škody na objektech a okolních vozech v případě vzácné události případného požáru”. Záměrně jsme jeho slova přeložili otrocky, abyste vnímali, jak podivně vyznívají. „Vzácná událost případného požáru”? Něco takového si jistě žádá praktické znemožnění používání 141 tisíc aut v provozu. Probůh, není možné nenabíjet přes noc, nenabíjet příliš, nevybíjet příliš, neparkovat doma, neparkovat v parkovacích domech a na otevřených prostranstvích si udržovat odstup od jiných vozů, pakliže chcete někam dojet. Prostě ne.
Ani to ale není vše, neboť podle Bloombergu dále automobilka urgentně žádá majitele, aby „nenechávali Bolty bez dozoru při dobíjení, a to ani při použití veřejných nabíječek”. To už je činí nepoužitelnými zcela, kdo bude ke všemu zmíněnému koukat hodinu na to, jak se mu nabíjí auto u nákupního centra?
Chevy zjevně chce, aby auta nepoužíval nejlépe nikdo a vůbec. Proč ne, ale mohl to říci rovnou. Asi by to nebyl až takový problém, kdyby měl nějaké rychlé řešení, on ale žádné nemá. Jen prosí o nepoužívání a řešení hledá. To je opravdu stále větší průšvih a po všem, co se dosud odehrálo, pochybujeme, že toto je jeho poslední dějství.
Z Chevroletu Bolt a sesterského Opelu Ampera-e (na snímcích) je pro GM stále větší problém. Používat prodané vozy je prakticky nemožné a řešení jejich problému neexistuje ani na papíře. Foto: Opel
Zdroje: Reuters, Bloomberg
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva