Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíce kradená auta v Německu: Zájem o „vítěze” je enormní, žebříčku vládne jeden typ aut
25.10.2021 | Petr Miler
V Německu krádeží aut po léta jen přibývalo, koronavirus ale tomuto trendu učinil přítrž. I tak bylo odcizeno přes 10 tisíc pojištěných vozů, jejichž cena vyletěla rychle nahoru. Poprvé v historii musely německé pojišťovny platit v průměru přes půl milionu za jednu událost.
Snad nikdo si nepřeje, aby mu jeho auto bylo ukradeno. Někteří tedy parkují za plotem, jiní v zamčené garáži, další třeba pod dohledem kamer. Ideálem je samozřejmě mít auto pěkně v teple a pod zámkem, ale něco takového není vždy možné, třeba už proto, že snad s každým autem musíte občas zastavit na ulici. Pravdou ale je, že auta se kradou odkudkoli, dokonce i z uzavřených prostor. Vždy jde jen o to, jestli se zlodějům úsilí vynaložené při krádeži a s ní spojené riziko může vrátit v následném zisku z prodeje celého vozu či dílů.
V tu chvíli vstupuje do hry typ a značka kradeného vozu. Jaká auta jsme se nejvíce kradou u nás, jsme probírali několikrát. V absolutním měřítku v České republice logicky vedou škodovky, z hlediska pravděpodobnosti krádeže u jsou ale na vrcholu luxusní značky. Dnes tu máme žebříček nejvíce kradených aut v Německu za loňský rok a jde opět o pravděpodobnost, s jakou vám to či ono auto může být u našich západních sousedů ukradeno.
Data pochází od německé asociace pojišťoven GDV (Deutschen Versicherungswirtschaf), takže v tomto konkrétním případě čísla hovoří o množství ukradených aut na 1 000 pojištěných vozů a pochopitelně nezahrnují všechna ukradená auta. Pokud vůz pojištěný proti odcizení nebyl a přesto došlo k jeho odcizení, v této statistice se neobjevuje.
Přesto celková čísla hovoří o 10 697 ukradených autech za rok 2020, což znamená asi 29 ukradených vozů za den, více než jedno auto odcizené každou hodinu. Není to málo, je to ale podstatně méně než o rok dříve (14 229 vozů), což pojišťovny přičítají koronavirové pandemii - dříve se počet krádeží jen zvyšoval. O co méně ale odcizených automobilů bylo, o to vyšší byla jejich hodnota.
Celkové způsobené škody přesáhly 214 milionů Eur, tedy asi 5,5 miliardy korun, což znamená průměrnou hodnotu jedné škodní události přes půl milionu Kč - to je v Německu historický rekord. GDV očekává, že cena ukradených aut zůstane nadále vysoká, počet krádeží ale současně půjde znovu nahoru. Důvod je jasný - jednoduchost, s jakou lze moderní auta ukrást, je s ohledem na jejich vyspělost a hodnotu až absurdní.
Městem, kde se auta loni kradla nejvíc, byl tradičně Berlín s 2 267 ukradenými auty - více jak pětinou všech německých odcizení. Nejpopulárnější mezi zloději byla SUV, a to tak moc, že v celém přehledu v tomto smyslu nejžádanějších modelů nenajdete pomalu nic jiného.
Jak přesně vypadá, se můžete podívat s pomocí grafiky níže, my ze statistiky vypíchneme jen „vítězný” Range Rover Velar, jehož pravděpodobnost krádeže je až absurdně vysoká - ztratilo se přes 1,5 % pojištěných aut. Pokud máte toto či jiné z „úspěšných” aut, doporučujeme je parkovat pod zámkem nejen v Německu, zájem o ně je mezi zloději opravdu nadstandardní.
Nejvíce kradená auta v Německu v roce 2020
Zloději dnes jasně nejvíce pasou po drahých SUV. Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: GDV
Smutným vítězem je jednoznačně Range Rover Velar. Foto: Land Rover
Zdroj: GDV
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda