Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíce kradená starší auta v Německu: Část z nich končí i v České republice
29.11.2021 | Petr Prokopec
Pokud by jediným smyslem „práce” zlodějů bylo ukrást co nejhodnotnější a jako celek nejsnáze prodejný vůz, budou ve statistikách téměř jen novější modely. Ale protože se auta kradou z tisíce důvodů, mimo jiné na náhradní díly, je velký zájem i o starší typy.
Krádeží aut ve světě obvykle jen přibývá, zejména kvůli stále děravějšímu zabezpečí moderních aut. Pozoruhodné je, že Česka se to vůbec netýká - v roce 2019 bylo odcizeno 3 033 vozidel, což ve srovnání s předchozím obdobím představuje pokles o 19 aut. Na první pohled jde sice jen o mírné zlepšení, nicméně pokud si uvědomíme, že v roce 1997 zloději ukradli 29 422 vozů, je to neskutečný posun směrem k lepšímu. Dnes se ale nebudeme držet českých luhů a hájů a už vůbec ne moderních aut.
Německá asociace tamních pojišťoven (Gesamtverband der Deutschen Wersicherungswirtschaft alias GDV) vydala statistiku krádeží vozů starších 10 let, která se obvykle nekradou prolamováním systémů bezklíčového vstupu a startu, protože obvykle žádný nemají. A též motivy k jejich krádežím jsou jiné - nejde jen o náhradní díly, což je převažující motiv u nových aut, ale také o snahu získat cenné vozy jako cele, které pak končí u sběratelů v jiných zemí, nezřídka na východ od německých hranic. Jako jedna z cílových destinací je dokonce jmenována Česká republika.
Pokud vám tedy někdo bude nabízet některý z níže uvedených modelů za podezřele výhodných okolností, raději zpozorněte a nechte detailně prověřit jeho historii. Vyhnout se tak můžete řadě potíží. Stejně jako se můžete snadno vyhnout jejich odcizení, pokud patříte mezi šťastlivé majitele. Pojišťovny totiž uvádí, že ke krádežím nejvíce dochází na sídlištích, na parkovištích u supermarketů či hotelů, v rekreačních oblastech, na odlehlých místech či v neosvětlených uličkách.
Kromě toho upozorňují také na nedostačující standardní zabezpečení u letitých aut. Páka za volantu či zámek převodovky by tak měly být samozřejmostí. Čím více překážek totiž zloději mají, tím menší je pravděpodobnost, že vozidlo odcizí. S překonáváním každé další totiž ztrácí více drahocenného času a, tak riskují, že si jich někdo povšimne.
Tolik ale pro úvod, nyní již přistupme k samotnému žebříčku, ve kterém se mísí cenné stroje typu Porsche 911 s docela obyčejnými auty jako Honda CR-V. Která se kradou z jakého důvodu si jistě domyslíte...
Nejvíce kradená starší auta v Německu v roce 2020 dle GDV
15. Ford Fiesta (datum výroby: 1989-1996) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
14. Opel Kadett E (datum výroby: 1984-1991) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
13. VW Bus T3 (datum výroby: 1979-1993) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
12. Opel Calibra A (datum výroby: 1990-1997) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
11. VW Bus T5 (datum výroby: 2002-2015) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
10. Porsche 911 (datum výroby: 1993-1998) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
9. Toyota Land Cruiser J4 (datum výroby: 1960-1986) - 1 odcizené auto na tisíc kusů
8. Audi 100 (datum výroby: 1982-1991) - 1,1 odcizených aut na tisíc kusů
7. Range Rover (datum výroby: 1994-2002) - 1,1 odcizených aut na tisíc kusů
6. Honda CR-V (datum výroby: 1996-2001) - 1,2 odcizených aut na tisíc kusů
5. VW Bus T4 (datum výroby: 1990-2003) - 1,3 odcizených aut na tisíc kusů
4. Rover 75 (datum výroby: 1984-1991) - 1,4 odcizených aut na tisíc kusů
3. Porsche 911 (datum výroby: 1973-1989) - 2,5 odcizených aut na tisíc kusů
2. Porsche 911 (datum výroby: 1988-1993) - 3,5 odcizených aut na tisíc kusů
1. Range Rover (datum výroby: 2002-2012) - 5,9 odcizených aut na tisíc kusů
Porsche 911 se mezi patnácti nejvíce kradenými staršími vozy objevuje hned třikrát, kromě generací 964 a 993 jde také o třetí sérii neboli G-Modell. Průměrná výše škody se přitom pohybuje okolo 1,5 milionu korun. Vedle podobných exotů ale najdeme i několik obyčejných aut jako Ford Fiesta či Honda CR-V (na hlavní fotografii). Foto: Porsche
Zdroj: GDV
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva