Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejzajímavější Kia dneška končí bez nástupce, nahradit ji má úplně jinak pojatý vůz
20.11.2021 | Petr Prokopec
Celkem chápeme, že automobilka nechce jasně říci, že její mnohými uznávaný model skončí a místo něj nebude nic. Ovšem, když už chtěla vykreslit jiný model jako nepřímého pokračovatele, měla si vybrat něco jiného než elektrický crossover.
V roce 2011 Kia na autosalonu ve Frankfurtu ohromila konceptem GT. Za tímto názvem se skrýval sedan se zadními „sebevražednými“ dveřmi, pohonem zadních kol a přeplňovaným 3,3litrovým šestiválcem pod kapotou. Korejci tehdy naznačili, že následovat by mohla sériová verze, v důsledku čehož se značka rázem ocitla v hledáčku nadšenců. Nicméně ti se museli obrnit trpělivostí, neboť produkční Stinger GT dorazil až v roce 2017. Dveře otevírané proti směru jízdy pak sice postrádal, výkonná jednotka i roztáčená zadní náprava mu však zůstaly.
Kia loni Stinger modernizovala, byť jen na korejském trhu. Letos jsme se dočkali i vylepšení v Evropě, stejně jako nový modelový rok dorazil také do Států. Největší změnou je zcela nové logo na přídi, výkon šestiválcového motoru pak vzrostl jen nepatrně, a to z 370 na 373 koní. Nabídku dále rozšířilo nové 2,5litrové provedení, jenž disponuje 304 koňmi, tím ale práce korejské značky skončila. Místo dalších modifikací již dorazily jen poněkud smutné zprávy, které zmiňovaly možný konec tohoto modelu bez jakéhokoli nástupce.
Teď už je bohužel jasné, že Kia s žádným nástupcem skutečně nepřijde. Potvrdil to šéfdesignér značky Karim Habib a otázkou zůstává už jen to, kdy přesně Stinger skončí. Korejská média zmiňují již druhý kvartál příštího roku, britský Autocar spojuje zastavení montážních linek s lety 2023 či 2024. To se zdá být pravděpodobnější, finální slovo ale pochopitelně bude mít samotná automobilka. Zajímavější ale je, jak se Habib k samotnému konci vozu postavil.
Podle něj se jeho nástupcem stane model EV6, tedy elektrický crossover, který nemá se sportovním sedanem s motorem V6 a pohonem zadních kol společného vůbec nic. „Duch Stingeru s námi zůstává a zůstane. Rád říkám, že EV6 má v sobě geny GT. Uděláme z něj verzi GT a to má Stinger v sobě,“ uvedl poněkud odvážně Habib. Ten pak dodal, že pro Kiu „šlo o přelomový model, který nám otevřel zcela nové perspektivy. Kia tak nyní může být vnímána jako značka vyrábějící sportovní a precizní řidičská auta. A EV6 v současné době dělá něco podobného.“ To nám zní skutečně absurdně.
Je sice hezké, že EV6 GT disponuje 585 koňmi a zvládá stovku za 3,5 sekundy, což je hodnota, od které je 4,9sekundová akcelerace Stingeru GT značně vzdálená. Nicméně schopnosti vozu nikdy neurčovala pouze jediná disciplína, charakterově jde o úplně jiné stroje. Otázkou je pak navíc její cena, která zatím není známa, neboť provedení GT dorazí až v příštím roce.
Momentálně EV6 startuje na 1 180 980 Kč, nicméně v té chvíli má pod kapotou jen 170 koní. Stávající vrchol v podobě verze GT-Line jich pak do vínku dostal 325, za které si české zastoupení účtuje 1 481 980 Kč. Stovku ale takové provedení zvládne až za 5,2 sekundy, přičemž maximum činí 188 km/h. To je na duchovního nástupce Stingeru GT, jenž vychází na 1 449 980 Kč a maximálně zvládne 270 km/h, pořád málo.
Šéfdesignér Kie Karim Habib má dojem, že EV6 GT bude nástupcem Stingeru GT. S tím nelze souhlasit snad ani v nejrůžovějších snech. Foto: Kia
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva