Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné

Říká se jim restomody a obvykle vznikají tak, že klasické auto dostane moderní techniku. Tady se ale postupovalo přesně opačným způsobem - moderní vůz získal klasický vzhled.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné

26.10.2019 | Mirek Mazal

Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká se jim restomody a obvykle vznikají tak, že klasické auto dostane moderní techniku. Tady se ale postupovalo přesně opačným způsobem - moderní vůz získal klasický vzhled.

Nejen Američané s úsměvem vzpomínají na staré časy, proto automobilky mívají v nabídce retrospektivní edice či celé modely moderních aut. Pro některé je ale i takové retro poněkud... málo retro, současně ale pořád chtějí mít pod palcem moderní techniku. Takoví lidé obvykle nevezmou zavděk ničím jiným, než restomodem.

Výkladový slovník tento termín definuje jako „vozidlo, které vzniklo s přidáním nových moderních dílů, které nebyly k dispozici v době, kdy se vůz vyráběl”. To zní trochu šroubovaně, ale představte si třeba starou Škodu 120 s motorem a převodovkou z moderní Octavie, předními světlomety s přidanými LED a interiérem s Apple Carplay, například. Restomod jak vyšitý.

Taková přestavba auta je pochopitelně náročná, navíc výsledek beztak nemá spolehlivost moderních aut, o „servisovatelnosti” ani nemluvě. Firma Flat Out Autos se tak rozhodla k témuž přistoupit úplně opačným způsobem - do parády si umí vzít moderní auto, které má všechny vlastnosti aktuálních modelů a stále s ním můžete navštěvovat běžný autorizovaný servis. Zvenčí ale vypadá, jako by na světe bylo už dekády.

Arkansaská dílna svůj um představí na letošní SEMA Show v Las Vegas prostřednictvím modrého Chevroletu K5 Blazer z 80. let, který je ale ve skutečnosti nejnovějším Chevroletem Tahoe. Úpravce tak zkřížil dvě SUV úplně odlišných etap motoristického vývoje a výsledek není vůbec špatný.

Dávné doby připomínají stará kulatá světla, spousta chromu, jednoduché tvary, rovné linky, hrany, dvoubarevná paleta a funkčnost vítězící nad sebevědomím designéra. Pod modrou karoserií s bílými kontrastními částmi je snad spolehlivější pohon včetně podvozku z aktuálního Tahoe. Použitá technika má za sebou jen 11 ujetých kilometrů, poté se přesunula do nové „kůže”.

Posuďte výsledek sami, někdo to jistě může označit za hloupou repliku. Pro nás ale když už restomod, pak raději takový - sice ztrácí část svého kouzla, nicméně moderní auta jsou nesrovnatelně bezpečnější a nikdy nevíte, v jaké patálii na silnici se ocitnete.


Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 1 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 01Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 2 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 02Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 3 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 03Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 4 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 04Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 5 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 05Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 6 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 06Firma stvořila staré auto v moderním hávu úplně opačnou cestou, než je běžné - 7 - Chevrolet K5 Blazer z technikou Tahoe foto 07
Chevrolet K5 Blazer maskuje použité vnitřnosti z novějšího Tahoe, pro svět restomodů to je v profesionální rovině velmi neobvyklý přístup

Zdroj: Flat Out Autos

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.