Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu

Život je otázkou priorit, říká se. Pokud je pro někoho v případě automobilu prioritou maximální možný komfort na palubě, který nemusí doprovázet vrcholná technika, může dost ušetřit i na luxusní limuzíně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu

27.4.2021 | Petr Prokopec

Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu

/

Foto: Mercedes-Benz

Život je otázkou priorit, říká se. Pokud je pro někoho v případě automobilu prioritou maximální možný komfort na palubě, který nemusí doprovázet vrcholná technika, může dost ušetřit i na luxusní limuzíně.

Nejspíše nikomu neuniklo pořekadlo, že ti nejbohatší si často pro korunu nechají koleno vrtat. Dost ušetřit se v jejich případě dá na všemožných odvodech státu, a tak se nelze divit té či oné firmě, že v legislativě hledá skulinky, jak se s určitým produktem části odvodů vyhnout a oslovit tak více zákazníků. Jednou z takových společností zjevně i Mercedes, který tak trochu vyzrál na čínskou daňovou legislativu. Ta totiž neskutečným způsobem prodražuje auta, která mají větší motory.

Pro třícípou hvězdu se pochopitelně nejedná o novou strategii, se stejnou značka počítala již v případě minulé generace třídy S, a tedy došlo pouze k oprášení osvědčených praktik. Zatímco tedy zbytek světa si v nejbližší době bude moci nový Maybach pořídit jen v osmiválcové či dvanáctiválcové verzi, Číňané mohou volit i variantu S480. Tedy provedení osazené třílitrovým šestiválcem, který produkuje 367 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.

Tato čísla nepůsobí v kontextu s 5,5metrovou délkou německé limuzíny bůhvíjak impozantně, vůz nicméně dostal do vínku také elektrickou podporu, načež stovku zvládá za 5,8 sekundy a elektronický omezovač v jeho případě zasahuje ve stejných 250 km/h, jako u výkonnějších sourozenců. Podstatné je však hlavně to, že majitelé limuzín se nehrnou za volant, nýbrž volí soukromého řidiče, který je navíc povětšinou vozí pomaleji.

Prioritou tedy v těchto případech není ani tak motorový prostor, jakožto výbava. A právě v tomto ohledu novinka nikterak nezaostává, neboť bude taktéž spojena se dvěma nezávislými a elektronicky ovládanými zadními křesly. Ta stejně jako zbytek kabiny počítají s koženým čalouněním, které je spárováno s dřevěnými dekory. Mimo to jsou opatřena podnožkou či podavačem bezpečnostních pásů, stejně jako polštářky navyšujícími komfort.

Počítat lze rovněž s plejádou displejů, které se objevují vpředu i vzadu, přičemž řidič bude mít k dispozici i většinu asistenčních a bezpečnostních systémů. K ústupkům tedy skutečně dochází jen pod kapotou, čehož si pochopitelně zvenčí jen málokdo všimne. I proto ostatně třícípá hvězda hodlá počet šestiválcových verzí rozšířit, a to o plug-in hybridní provedení, jenž onen třílitr a 367 koní spáruje se 150koňovým elektromotorem. Čekat tak lze i jízdu čistě na elektřinu.

Němci nicméně zatím s touto variantou nepřišli, přičemž není jisté ani tolik, zda bude opětovně k mání pouze v Číně. Stejně tak ostatně nebylo ani rozhodnuto, zda by se aktuálně odhalené provedení S480 nakonec nemohlo podívat i do Evropy. Nestalo by se tak ale pochopitelně kvůli daním, nýbrž kvůli emisím. Pokud by ale na tuto expanzi došlo, pak šestiválcový model máme čekat pod označením S450. I zde by šlo tak trochu o auto pro chudé bohaté, neboť i když finální cenu zatím neznáme, rozdíl ve prospěch šestiválce bude hlavně díky odlišnému daňovému zatížení enormní. Levnější Maybach v prodeji určitě nečekejte.


Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 1 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 01Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 2 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 02Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 3 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 03Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 4 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 04Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 5 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 05Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 6 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 06Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 7 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 07Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 8 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 08Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 9 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 09Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 10 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 10Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 11 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 11Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 12 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 12Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 13 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 13Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 14 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 14Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 15 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 15Němci odhalili auto pro chudé bohaté, je to nejlevnější cesta k vrcholnému komfortu - 16 - Mercedes-Maybach S480 2021 prvni foto 16
Nový Maybach se představil i v šestiválcovém provedení, jenž aktuálně míří pouze na čínský trh. Tamní úřady totiž vozy s většími motory zatěžují obrovskými daněmi, které se mnoha milionářům nechce platit. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše