Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili jeden z nejrychlejších kombíků všech dob, jeho akcelerace se zastaví až v 322 km/h
24.1.2023 | Petr Prokopec
Taková rychlost byla donedávna vyhrazena jen supersportovním autům, dnes ji můžete dosáhnout i s rodinným kombíkem. Ale musíte si pospíšit, spolu s verzí sedan vyrobí německá Alpina takových aut jen 250.
Už během několika následujících měsíců bychom se měli dočkat premiéry zcela nové řady 5 s interním označením G60. BMW zatím neupřesnilo, kdy se tak stane, uvedlo nicméně, že sedan se začne vyrábět od letošního července. Na kombík (G61) si nicméně budeme muset počkat, v jeho případě se montážní linky rozjetou až na počátku příštího roku. Stejně jako v případě řady 7 pak automobilka počítá i s elektrickou verzí i5, kterou jako jistý protipól doplní nová generace M5. Ta setrvá u osmiválce, doplní jej však hybridní technikou. Očekávat tak můžeme výkon okolo 700 koní.
Než se nicméně novinky z Mnichova objeví, mohou fanoušci BMW zvažovat koupi labutí písně současné řady 5. Alpina totiž představila finální limitovanou edici B5 GT, která bude k dispozici pouze ve 250 kusech. Klientela přitom bude moci volit mezi sedanem a kombíkem, jenž bude pohánět vůbec nejsilnější ústrojí, jaké v Buchloe vyvinuli. Osmiválcová jednotka o 4,4litrovém objemu dopovaná dvěma turby totiž nově produkuje až 634 koní a 850 Nm. V případě výkonu tak jen o fous zaostává za M5 CS přímo od BMW.
Po stránce dynamické tu nicméně máme jinou ligu, tedy alespoň v rámci nejvyšší rychlosti. Sedanu totiž omezovač vystaví stopku až při dosažení 330 km/h, zatímco pro nás zajímavější kombík se rozjede maximálně na 322 km/h. To z vozu dělá jeden z nejrychlejších sériově vyráběných kombíků historie, V případě akcelerace tu máme časy 3,4 a 3,6 sekundy. Alpina přitom bude při každé rozjížďce znít brutálněji než tovární M5 či základní B5, a to díky upravenému výfukovému ústrojí. To disponuje titanovými koncovkami se zatmaveným povrchem. Opomenout pak nesmíme ani automat ZF s novým softwarem.
Alpina se pochopitelně nezaměřila pouze na akceleraci či maximálku, ale rovněž na bezpečné zastavení a navýšení ovladatelnosti v zatáčkách. B5 GT tak disponuje překalibrovaným řízením či sníženou zadní nápravou. Dopředu se pak nastěhovaly vrtané brzdové kotouče o rozměru 395 milimetrů, vzadu pak dokonce najdeme 398milimetrové. Za jejich výrobou stojí Brembo, místo loga této společnosti však skrze 20palcové vícepaprskové ráfky prosvítají modře lakované třmeny s označením Alpina.
Co se zevnějšku týče, vůz dostal výraznější přední nárazník, který disponuje jak lízátkem vespod, tak bočními stabilizačními křidélky. Vzadu pak nechybí difuzor lakovaný stejnou barvou jako zbytek karoserie, který je po obou stranách orámován zmiňovanými koncovkami výfuku. Standardně je B5 GT k dispozici v zelené či modré barvě, za příplatek nicméně zákazníci mohou volit třeba červený či purpurový odstín, stejně jako mohou sáhnout po grafických polepech.
Uvnitř je možné volit z mnoha variant koženého čalounění, s nimiž lze spárovat jak dřevěné, tak třeba karbonové dekory. Standardem je přitom nejen vyhřívaný volant, ale rovněž audio systém Harman Kardon, ozdobné koberečky a antracitově zbarvený strop. Ceny startují na 145 500 Eurech (cca 3,47 milionu Kč) v případě sedanu, za kombík je pak nutné vysázet alespoň 148 500 Eur (asi 3,54 milionu Kč). Objednávky je možné sepisovat ihned, první vozy dorazí v červenci.
Alpina přichystala rozlučku se současným BMW řady 5. Nové provedení B5 GT dostalo do vínku 634 koní, s nimiž v případě nejvyšší rychlosti pokoří i tovární M5 CS. A to dokonce i jako kombík. Foto: Alpina
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva