Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili tajemství geniálního systému, který sám vysvobodí zapadlý vůz
10.8.2018 | Petr Prokopec
Je to jeden z těch nápadů, nad kterým jen kroutíte hlavou a říkáte si, proč něco takového nikoho nenapadlo dříve. Celé řešení je opravdu geniálně jednoduché, to ale neznamená, že bude levné.
Nová generace Mercedesu GLE se výstavně chystá debutovat za dva měsíce na autosalonu v Paříži, do prodeje pak zamíří ještě před koncem roku. Ani k virtuálnímu odhalení tedy zatím nedošlo a třícípá hvězda má ve zvyku své novinky do poslední chvíle tajit, nicméně o jedné nové finese nám chce předem říci co nejvíce. Je jí aktivní vzduchový podvozek eABC, který umožňuje vozu samovolné vyproštění při zapadnutí, které jsme vám ve stručnosti ukázali už před pár dny. Právě na tento systém se nyní zaměříme ještě jednou, k dispozici totiž máme podstatně více informací.
Základem tohoto systému jsou aktivní tlumiče s elektromotorem u každého kola. Ty nezávisle na sobě až o 10 cm nastavují délku tlumiče, karoserie tak na kolech může doslova tancovat. To samozřejmě není hlavním účelem, primárně jde o zvýšení komfortu. Tím, že má auto možnost rychle regulovat pozici jednotlivých kol, nepotřebuje klasické stabilizátory. To umožňuje lepší průchodnost terénem, současně zásadně vylepšuje chování na silnicích.
Součástí systému je režim zvaný Free Drive, který automaticky podvozek zvedá a zase snižuje, opakovaně a při rychlejším tempu. Mnohému může toto poskakování připomínat hrátky amerických lowriderů, nicméně myšlenka je taková, že v případě zapadnutí tímto způsobem dostanete překážející písek či sníh pod kola. Dojde tedy k uvolnění vozu, který následně může i díky pohonu všech kol 4Matic opustit „místo činu“. V akci ho můžete vidět nejen znovu v písku úplně dole, ale i na novém videu níže v čase okolo 2 minut a 10 sekund. Právě na tom je, vidět, že jej jako frajeřinu budou někteří používat i na silnici.
Mercedes kvůli tomuto systému musel přibrat na palubu 48voltový elektrický systém, neboť ony elektromotory jen samy o sobě vyžadují příkon 3 kW. Vůz je navíc osazen i mild-hybridní technikou, kromě benzinového řadového šestiválce lze tedy pod kapotou varianty GLE 450 hledat rovněž integrovaný startér/generátor, který systému dodává dalších 16 kW. Spalovací jednotka přitom byla naladěna na 367 koní.
Kromě této motorizace lze v nabídce očekávat také model GLE 350, který si vystačí pouze s benzinovým šestiválcem. Ten dieselový pro změnu dostanou varianty GLE 350d a GLE 400d, u kterých lze počítat s 286 a 340 koňmi. Dorazí také sportovně laděný hybrid GLE 53 AMG, stejně jako čistokrevné osmiválcové GLE 63 AMG. Chybět pak nebudou ani plug-in hybridy, některé trhy dostanou i čtyřválce.
Uvnitř se objeví dvojice 12,3palcových digitálních displejů spojených do jednoho celku. Mercedes hodlá usnadnit ovládání palubního systému pomocí touchpadu, který bude integrován do nového multifunkčního volantu. Mimo to se cestující mohou těšit na více místa, nové GLE v rámci rozvoru překonává svého předchůdce o 80 milimetrů. Do délky se však natáhlo jen o 20 mm.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, tedy až na jistý nástřel ceny onoho zavěšení eABC. Za to byste totiž měli připlácet mnohem vyšší sumu než za stávající podvozek Airmatic spárovaný s aktivními stabilizátory a systémem Active Curve, jenž vás vyjde na přibližně 160 tisíc korun. Na druhou stranu ale za to máte počítat s nebývalou úrovní komfortu, a to jak vidno nikoliv jen na zpevněném asfaltu...
Nový Mercedes GLE má ohromit hlavně schopnostmi v terénu. Zatím to vypadá, že nemalé naděje nebude následovat nemalé zklamání
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova