Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci si mohou nový Mercedes C objednat i s výbavou, o níž Češi mohou jen snít
30.3.2021 | Petr Prokopec
Když se nová třída C představila světu, ukázala interiér je v provedení, které jako by z oka vypadlo Teslám. Jak se ale nyní ukazuje, vůz je v Německu k mání také s interiérem s klasickými tlačítky, český importér ale tuto verzi nenabízí.
Nová generace Mercedesu třídy C již dorazila do prodeje. Připravit si na ni musíte minimálně 1 049 700 Kč, za které můžete počítat s variantou C180. To na první pohled nezní zrovna špatně, ovšem jakmile nakouknete do technických parametrů, úsměv na rtech vám poněkud ztuhne. Základní provedení pohání jen benzinová jedna-pětka, která sice produkuje 170 koní, ovšem stále to znamená, že si kupujete Mercedes střední třídy za více než milion korun, který pohání menší motor, než má lecjaká Škoda.
Pokud se s tím nehodláte smířit, můžete samozřejmě postoupit o stupeň výše, třeba k variantě C300, u které se již počítá právě s dvoulitrem, jenž byl naladěn na 258 koní. Navíc se stejně jako jedna-pětka dočkal i mild-hybridizace a tedy dodatečného elektrického výkonu, přičemž dle českého konfigurátoru vychází na 1 321 320 Kč. Nás ovšem v této chvíli zajímá spíše konfigurátor německý, který odhalil něco, s čím tuzemská klientela značky do kontaktu nepřijde, a to ani u základního modelu.
Řeč je o středové konzoli, kterou zdobí výškově orientovaná obrazovka multimediálního systému MBUX. Ta má v Česku vždy 11,9palcový rozměr, zatímco Němci u méně výkonných motorizací počítají s 9,5palcovým provedením. Mohlo by se tak zdát, že dostávají méně za více, neboť varianta C180 je přijde na 41 138,30 Eur (cca 1 074 000 Kč). Nicméně záleží na úhlu pohledu, přičemž dle našeho názoru jde spíše o pravý opak. S menší obrazovkou jsou spojené i výhody.
Součástí většího displeje je totiž i digitální ovládání klimatizace, zatímco u menšího lze najít po stranách tlačítka. Ta sice působí, jako kdyby byla součástí dotykového panelu, ovšem to je opravdu jen pouhé zdání - jde zkrátka o klasické fyzické ovladače, které jsou mnoha lidem bližší, než ty digitální. Němcům tedy opravdu lze závidět, neboť jednu z nejužívanějších funkcí mohou mít snáze pod kontrolou. Naši sousedé se na druhou stranu musí v té chvíli spokojit s 10,25palcovým přístrojovým štítem namísto 12,3palcového, který je v Česku standardem.
Nová generace Mercedesu třídy C v základu počítá i s tlačítkovým ovládáním klimatizace. Čeští zákazníci však o tuto volbu přišli, na tuzemském trhu je k mání pouze plně digitální konzole. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch